Nieuw op het forum

Gestart door Stephan, 18-09-2005 09:55:06

Vorige topic - Volgende topic

Stephan

Hallo allemaal,

Ik heb sinds twee weken een V70R zelf uit Duitsland gehaald. Nu ben ik op deze site terecht gekomen en behoorlijk enthousiast erover.

Het is mijn eerste Volvo (was altijd al mijn droomauto) en ben er nu al helemaal gek van. Die van mij is trouwens van 7-97, zilvergrijs metallic en ziet er als nieuw uit, zowel van binnen als buiten. Alleen zijn de remmen binnenkort aan vervanging toe.

Groeten uit Zuid-Limburg,

Stephan
mr. cross country

Rayman

Welkom op dit forum Stephan,
Mooi om te horen dat de V70R je zo goed bevalt.

Hoeveel KM's heeft de V70 gelopen? Is er nog wat anders mee gebeurd (in de zin van 'tuning'?)...Zou je je verhaal kunnen aanvullen met wat mooie foto's?

In deze topics zeggen foto's zoveel meer dan woorden....;-)
Veel plezier met de V70R.

Rayman
Dark Side of the Force is German

The Saint

Een zilvergrijze V70 R? Zoiets heb ik ook!  ;)

Welkom op het forum Stephan (en ik ben benieuwd naar de foto's van mijn auto's tweelingbroertje).
No shirt no shoes, no pinball

Stephan

Wat een snelle reactie's!!!

Die van mij heeft 121.000 km gereden, net een grote beurt gehad incl. distributieriem en nieuwe koppeling. Kenteken: 33-VR-GN.

Er zitten originele donkergrijze velgen op en platte bandjes. Hij is op en top origineel. Er zit ook geen dakspoiler op. Dat vind ik trouwens het enige dat jammer is.

2319 cc, 184 kW (250 pk). Hij is handgeschakeld.

Ik had hiervoor een Passat Variant 2.0 (lease-auto) en heb de Volvo gekocht omdat ik gestopt ben bij mijn werkgever. Ik begin mijn eigen zaak. Die Passat had 115 pk. Je kunt je voorstellen hoe blij ik ben.
mr. cross country

mehn

Citaat van: Stephan op 18-09-2005 10:52:49
Kenteken: 33-VR-GN.

Dat is een Nissan bestelbusje  ;D

33-RV-GN? Dat is wel een V70R  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

The Saint

Hey Stephan, de reacties zijn hier idd net zo snel als onze auto's  ;)

Vwb de dakspoiler ben ik het helemaal met je eens. Ik zou zeggen dat wordt je eerstvolgende mod.!

En suc6 met je onderneming.

Je draadje staat overigens wel in het verkeerde forum (moet zijn "Wie ben ik?") maar het zal wel verplaatst worden door een moderator.
No shirt no shoes, no pinball

toycar

;D
Weer een Limburger er bij. Welkom Stephan.
Inmiddels al een foto gemaakt?
Beetje off topic, maar wat voor een bedrijf ben je gestart?

Stephan

Sorry van het kenteken, foutje. Het is natuurlijk RV i.p.v. VR.

Nog steeds geen foto gemaakt maar die volgt snel. (Off topic:aard bedrijf is een financieel adviesbureau, samen met twee mede-aandeelhouders.)

Wat die dakspoiler betreft. Ik heb eens geinformeerd bij een Volvodealer en ik schrok van de prijs (incl. spuiten en monteren).
mr. cross country

Stephan

waar kom je vandaan en wat rij jij? Ik kom uit de buurt van Maastricht.
mr. cross country

Lempke

Citaat van: mehn op 18-09-2005 11:08:44
Citaat van: Stephan op 18-09-2005 10:52:49
Kenteken: 33-VR-GN.

Dat is een Nissan bestelbusje  ;D

33-RV-GN? Dat is wel een V70R  ;)

Good searching, Mehn.     ;)

Stephan, welkom hier op HET forum.
Veel fijne en veilige km's gewenst.
En we w88 op de foto's.................               ::)

Lempke.
Eerst 850 GLT 2.5i silversand-metallic 1992,
daarna S70 T-5 sportsline nauticblue-metallic 1997.
Nu S40 1.8 Momentum 2006.

b0nkolok

Welkom Stephan. Je had geen betere auto kunnen kiezen. Veel en lang plezier ermee!

Ik zie dat je een keer je remmen (schijven?) gaat vervangen? Goed idee, maar ga dan eens 'shoppen' voor méér en betere remkracht. Een R vraagt gewoon daarom!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

toycar

Citaat van: Stephan op 18-09-2005 14:30:49
waar kom je vandaan en wat rij jij? Ik kom uit de buurt van Maastricht.

850 GLT uit 1994, waarvan de garage in Roermond staat!

Stephan

Heeft iemand tips wat betreft nieuwe remmen? Ik neem aan dat er op het forum enorm veel ervaring aanwezig is.

En hoe kan ik voor niet te veel geld aan een dakspoiler komen?
mr. cross country

thuur

Hey Stephan, welkom hier 8)
Gave auto hoor!

Ben ik wel nieuwsgierig naar waar precies 'in de buurt' is.... Ik woon er middenin ;D

En uiteraard net zo nieuwsgierig naar de foto's ;)

Gr 8)

Stephan

Berg en Terblijt. Tussen Maastricht en Valkenburg a/d Geul. Het was dus relatief gemakkelijk om in Duitsland naar een Volvo te zoeken.
Ik was niet op zoek naar een V70R. Wat mij betrof mocht het ook een 2.5 20 V met 170 pk zijn of een cross country. Ik zag mijn huidige auto toevallig op autoscout en het leek me wel wat. Ik was er wel meteen enthousiast over. Al heb ik ook wel iets met de cross country.

Zoals eerder gezegd is-ie als nieuw (behalve de remmen) en heeft hij alle beurten gehad bij dezelfde Volvo-dealer in de buurt van Wuppertal.

(Toch blijft het jammer van die dakspoiler. )

Foto's volgen...effe geen tijd en geen opgeladen camera.
mr. cross country