Nieuwe 850 glt van 1992

Gestart door crd, 21-09-2005 20:21:56

Vorige topic - Volgende topic

crd

Hallo,

Na maanden meelezenop het forum is het zo ver. Gisteren een 850 glt sedan 1992 (260dkm) aangeschaft. We kunnen em zaterdag halen.
Na de eerste 10 autojaren een stuk of 12 auto's gereden (en verhandeld) te hebben, kocht ik in 2000 mijn eerste volvo: een 89-er smetteloze witte 440 1.8i gl CH-import. Na vijf jaar probleemloos en met plezier sturen (en wat gezins uitbreiding)is ie, nog steeds smetteloos, toch wat te klein geworden. Met 190 dkm kan ie nog best een poosje mee, maarja het ontberen van ruimte en airco en stuurbekrachtiging wordt op den duur vervelend. Maar toch is het de eerste auto die ik zolang heb gehad.

Dus opzoek naar een grotere. Ik geloof in Jezus en in een eeuwig leven. Hoewel dat, zelfs voor een 850, waarschijnlijk wat hoog gegrepen is moet ie (naar wat ik op dit forum begrepen heb) wel zo'n beetje een mensen leven mee kunnen :) Dit, plus mijn positieve 440 ervaring (vlgs mij een door teveel mensen ondergewaardeerde auto) maakte de keus voor een 850 niet moeilijk:
Mooie auto, sterke motor, airco, stuurbekrachtiging in een auto die nog tonnen mee moet kunnen, voor een redelijk prijs: Dan blijft de 850 over
Op deze foto's (ik hoop dat het lukt) staat ie nog bij de garage voor de deur,
na zaterdag staat de 440 daar en deze voor mijn deur. ;D Heb trouwens al veel tips hier opgedaan, bedankt allemaal!

)()()sT

Hartelijk welkom op het forum!!!

Dat je al tijden meeleest blijkt wel; gelijk een aantal mooie foto's erbij... Je wagen ziet er goed uit op de foto, je zou niet zeggen dat we het over wagens van 13 jaar oud hebben he?!

Veel plezier en geluk met je nieuwe roffel!

)()()st

crd

Dankje!!

Die foto's erbij zetten viel me trouwens erg mee. T klinkt ingewikkelder dan het is. (Had wel een duidelijke beschrijving van t forum natuurlijk) :)

Claudia

Ha die crd!

Welkom....en ja....dát zijn de volhouders he...de GLT's uit 1992! ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

The Saint

Halloluja crd2  ;)

Hele mooie wagen, en goeie intro.

Leuk om te lezen dat je (zoals zoveel forummers) na diverse merken te hebben gereden nu bent blijven hangen bij Volvo  :)

Oh ja, heb je naast je vis nog ruimte voor onze forumsticker?
No shirt no shoes, no pinball

crd

Citaat van: The Saint op 21-09-2005 20:52:39
o ja, heb je naast je vis nog ruimte voor onze forumsticker?

Als ie mooi is.....
Hoe kom ik aan zo'n ding?

The Saint

crd

Okay mooi is ie wel. Had trouwens zelf nog ff in de zoekfunctie gekeken maar kon niet vinden waar ie te bestellen was en hoe ie eruit zag. Wat zijn de afmetingen ongeveer, want dat staat er niet bij....

Alvast bedankt

RRRRR_Ramon

Citaat van: crd2 op 21-09-2005 21:53:36
Okay mooi is ie wel. Had trouwens zelf nog ff in de zoekfunctie gekeken maar kon niet vinden waar ie te bestellen was en hoe ie eruit zag. Wat zijn de afmetingen ongeveer, want dat staat er niet bij....

Alvast bedankt

Ongeveer 5½ x 4½ cm.

Er zijn mensen die met een grotere sticker rondrijden van ca. 30 x 20 cm  ::) :-X
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

animalT5R

Citaat van: RRRRR_Ramon op 21-09-2005 23:09:14
Citaat van: crd2 op 21-09-2005 21:53:36

Alvast bedankt

Ongeveer 5½ x 4½ cm.

Er zijn mensen die met een grotere sticker rondrijden van ca. 30 x 20 cm  ::) :-X
HEYY... >:(
Niet liegen,die stikker is 40 bij 60 cm ;) ;D
Wat is daar mis mee???
word je tenminste gezien.... ;D ;D
hier een voorbeeld van die van mij:

[size=0]met me vriend op de klep[/size]

Maar crd2,allereerst welkom op het forum,nette auto.

Maar ik zie dat je het geloof ''vertegenwoordig''
Nu is mijn vraag(iemand moet het doen)hoe moet ik dit zien?
om even een grof voorbeeld te geven,ala voetvoordeur '' wij komen god brengen''
Bedoel dit ABSOLUUT niet beledigend,ieder mag zijn/haar geloof hebben,ik ben alleen totaal niet gelovend,maar vraag het me af.
gr
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

crd

Hey Animal,

Bij jouw auto (estate) staat dat wel, maar bij mijn sedannetje...... Ongeveer hetzelfde als ik er een DTMuitlaatsierstukje (so hé, dat met 3 keer woordwaarde en je scrabble avond is ook weer goed :D ) op zou zetten, dat dan ook nog een eind achter de auto uitsteekt. Dat heb ik welles gezien en vin ik dus echt niet mooi. Ik ga dus maar voor de kleine stikker.

Over het geloof, dit wordt misschien een beetje off-topic?(zo noemen jullie dat toch? maar dan moet iemand het maar verplaatsen want daar heb ik geen verstand van).: ik ben geen voetvoordeurtype (telt dat ook bij scrabble?). Wat mij betreft moet je het ongeveer zo zien: Je hebt iets geweldigs ontdekt. In jouw (ons) geval bijvoorbeeld een 850 bezitten. Dan zou je graag willen dat iedereen dat meemaakt. Maar je gaat niet met je voet tussen de deur om mensen te proberen te dwingen. Hooguit dat, je als je je buurman met z'n Kia ziet tobben, je es vertelt hoe geweldig een 850 is. Je gaat naar clubmeetings. Of als er iemand naar vraagt, dan barst je vol enthousiasme uit :rofl:

Zo zit het ongeveer ook met mijn geloof. Het overtreft ruimschoots het 850 gevoel, dus wil ik er (als er naar gevraagd wordt) graag wat over vertellen. Maar jij zegt dat je niet gelooft, maar iedereen gelooft iets. Evolutie, schepping, reïncarnatie, of dat er gewoon helemaal niets is... ?

gr Erik

Reitse

Erik, is niet off-topic, hoort bij het voorstellen van jezelf :)
Leuk dat er weer een échte 850 bij is ;D

Christiaan

Ja duidelijk en goed voorgesteld en uitgelegd.
Welkom hier! en veel plezier............... met beide(n).
Christiaan

The Saint

Citaat van: crd2 op 22-09-2005 12:59:48
Wat mij betreft moet je het ongeveer zo zien: Je hebt iets geweldigs ontdekt. In jouw (ons) geval bijvoorbeeld een 850 bezitten. Dan zou je graag willen dat iedereen dat meemaakt. Maar je gaat niet met je voet tussen de deur om mensen te proberen te dwingen. Hooguit dat, je als je je buurman met z'n Kia ziet tobben, je es vertelt hoe geweldig een 850 is. Je gaat naar clubmeetings. Of als er iemand naar vraagt, dan barst je vol enthousiasme uit :rofl:

Mooi gezegd.

Als iedereen zo over zijn geloof d8, dan zou dat een hoop ellende in de wereld schelen...

The Saint, die in tegenstelling tot zijn nickname doet vermoeden NIET gelovig is, maar wel vindt dat alles moet kunnen, als een ander R maar geen last van heeft.

kasper2

gefeliciteerd met je nieuwe aankoop ,veel plezier en heel veel veilige kilometers toegewenst,echt een goede keus,gr kasper2 easy ryder  ;D ;D