airco aan....auto stopt

Gestart door Claudia, 21-09-2005 22:31:39

Vorige topic - Volgende topic

Claudia

Nou merkte ik altijd al wel dat als ik de airco aanhad, en een tijdje stil stond bij een stoplicht, dat de motor daar wat van 'inklapte'.....maar nu durf ik hem helemaal niet meer aan te zetten.
Vorige week al een paar keer met afgeslagen motor voor een stoplicht gestaan...en meteen starten lukt dan ook niet....pas na een minuut of 5 wil hij dan weer starten. Van de week echter....ik reed 90 km/u sloeg ie zomaar af. Alle lampjes gaan branden, en dan kan je alleen nog maar de berm in sturen. Durf hem nu dus helemaal niet meer aan te zetten.....je zal het op de snelweg meemaken!

Iemand tips?
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Oele

Slaat ie alleen af als de motor stationair loopt, of van toeren gas los, uiteindelijk stationair en afslaan?

In dat geval kan het zijn dat je stationair regelklep vast zit...

Hoe loopt de motor als je in zijn vrij, wat gas geeft en dan het gas los laat (met en zonder airco...)

Lees de storingen eens uit op diagnose stekker A2.

(Als de motor vanuit een hoger toerental geheel afslaat, lijkt het mij een electrisch probleem...)
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

@®-

Draait je airco pomp dan wel rondt of blijft ie stil staan.

thuur

Als de pomp gewoon loopt is het (bijna zeker) die stomme stationairregelaar. Ook de moeite waard om even de gasklep te kuisen en het vacuumsysteem te controleren.

Met jouw charmes heb je vast iemand gecharterd die eens een kijkje komt nemen ;)

Lijkt me geen vreselijk erg probleem (het mankement dus, dat je wat aan de auto hebt is nathuurlijk niet leuk :-\) en als het de aircopomp niet is zullen de kosten ook wel meevallen, verwacht ik.

Sterkte ermee! En gelukkig word het nu wat kouder, de meeste roffelaars kunnen de airco niet gebruiken als het warmer wordt ;D

Gr ;)

Christiaan

Thuur,
Ben wel benieuwd naar de exacte interactie van de engine ECU en de airco. Ik heb zelf een probleempje dat mijn airco uitvalt (nee geen luchtspleet probleem) en weer aanschakelt als ik de blower op stand 4 zet. Ook het toerenval probleem met ingeschakelde A/C is herkenbaar.
Christiaan

thuur

Citaat van: Claudia op 29-09-2005 09:25:22
Het wordt steeds spannender.

Nu slaat de motor zelfs regelmatig af....zonder airco aan te hebben. Altijd vlak na het starten, of als ik de wijk uitrijd (30 km-zone..dus in 2e versnelling).

Merk ook dat nu, regelmatig bij het omdraaien van de sleutel in het contactslot, dat ie 'doordraait' en blijft hangen, waardoor het oranje lampje (eh.....abs ???) blijft branden. Moet de sleutel dan echt terugdraaien.

Steeds vaker komt het besef, dat mijn beestje echt oud begint te worden :-\.....maar zolang hij nog niet aan een rollator toe is, zal ik er zorg voor dragen dat ie blijft roffelen.

Maar Thuur.....ontzettend symphatiek van je....dat je 'een kijkje komt nemen'! Wist dat ik op je kon rekenen....as usual! ;D

Hehehe, vervang eerst je contactslot maar eens en kijk dan of de auto nog uitvalt ;)

Ik zou m wel gewoon nieuw bestellen bij de dealer, van een sloper weet je toch niet of ie dezelfde kwaal heeft..

@Christiaan:
De ECU wil (volgens mij) alleen weten of de A/C is ingeschakeld of niet. De rest boeit m niet (handbak).

Blower op stand 4 is een compleet ander circuit (eigen relais, eigen stroomvoorziening). Ik denk dat je de fout in hierin moet zoeken, begin bij het beroemde kachelrelais ;)

Gr 8)