Belachelijk

Gestart door volvorider, 22-09-2005 21:05:29

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Sinds wanneer wordt er in de Randstad gereden??? Da's toch alleen maar stilstaan daar?

Reitse

Citaat van: hanszelf op 24-09-2005 00:44:18
Qua remverhaal: het gaat hier niet om de remsnelheid maar de reactiesnelheid tot aan het moment van remmen. De meeste auto's hebben nog geen LED-remlichten dus de voorste auto remt al af voordat z'n remlichten branden (is weliswaar nog geen tiende van een seconde maar daar verspeel je toch zo al een meter). Dan moet jij nog reageren op het feit dat die remlichten gaan branden.
Al die tijd (zeg in totaal 0,25 seconden) is de auto voor je aan het afremmen en jij nog niet.

Hans
Denk dat je het zelfs nog wat optimistisch inschat. Je zit met een gigantische rij acties die gedaan moet worden. Je ogen moeten het rode licht van de remlichten zien, dan moet dat in de hersenen verwerkt worden, er moet een signaal gegeven worden "gas los, voet naar links, rem in". Dat signaal moet naar je benen toe en dan moeten je spieren en pezen nog aan het werk. Zeker als je slecht geslapen hebt of een lange dag gehad hebt op je werk ben je zo een halve seconde kwijt. Die halve seconde ben je nog niet optimaal aan het remmen en je voorligger al wel...

animalT5R

en dat is ook een van de redenen dat ik altijd voor me voorligger probeer te kijken,hetzij door ze achterraam of linkS langs de auto.
speciaal voor TURBOBIKER aangepast----
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Chris S.D.

Citaat van: animalT5R op 24-09-2005 17:13:40
en dat is ook een van de redenen dat ik altijd voor me voorligger probeer te kijken,hetzij door ze achterraam of link langs de auto.

Lekker he Animal, als er dan iemand voor je rijdt met van die donkere ramen waar je niet door heen kan kijken  :P

Turbobiker

Citaat van: animalT5R op 24-09-2005 17:13:40
...of link langs de auto.

Nu geef je zelf toe dat je een gevaar op de weg bent ;D 8) :-X
De Tussenpaus

animalT5R

Citaat van: Turbobiker op 24-09-2005 11:41:23
...maar ik geloof niet dat jullie werkelijk aan het verkeer deelnemen als je er zo een mening op na houdt.
Woon ook in die buurt,en kom er ook nog weleens,dus deel ook absoluut mee aan het verkeer aldaar ::)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Turbobiker

Citaat van: Ludo op 23-09-2005 17:35:07
hopelijk zal je nooit achter mij rijden op deze manier.
ik had je ter plekke achter je stuur vandaan gehaald.  :-X

Dit klinkt overigens ook niet zo braaf, grenst behoorlijk aan agressie in het verkeer  ;)
De Tussenpaus

Reitse

Citaat van: Ludo op 24-09-2005 17:57:40
Citaat van: The Saint op 24-09-2005 09:01:35
In dit geval heeft de Mondeo rijder dus duidelijk niet goed in de spiegels gekeken of de boel totaal verkeerd ingeschat.

daar zit nu precies de fout.
als je net als de mondeo rijder je een beetje aan de wettelijke snelheid houd  :-X , hoef je niet in de remmen.
het is dus niks meer dan een verkeerde gedachte, nl ik zit op de weg, iedereen moet maar opzij, oftewel ikke en de rest kan stikken.
dat is de enige conclusie die ik hier uit kan halen, goed bezig turbobiker.

Mee eens. Maar ja het lijkt wel de nieuwe Nederlandse gedachte: "ik eerst"...

Turbobiker

Over uitlokken gesproken, die Mondeo-rijder denk ook alleen op de wereld te zijn, net zo aso als ik dus... Er zijn genoeg paralellen te trekken over dit soort situaties (buiten het verkeer) waarin jij je doodergert aan iemand die nergens rekening mee houdt.

En ik wil toch beweren dat ik behoorlijk netjes rijd. Als mijn 'bumper-geduw' een gevaarlijke situatie op zou leveren dan duw ik niet (gaf ik al eerder aan) Ik duw daarbij ook niet, ik wil mezelf alleen kenbaar maken zonder met mijn lichten te knipperen (staat zo aggressief ::) ) en gezien wat ik verder op de weg meemaak, valt het nog mee dat die Modeo-rijder me sowieso heeft opgemerkt, de meeste mensen kijken niet eens meer in hun achteruitkijkspiegel.

Wil ik zelfs de stelling deponeren dat het gros van de verkeersaggressie wordt uitgelokt door mensen zonder verkeersinzicht en hun idee dat ze 'goed' bezig zijn en alle recht hebben dat te doen... (vraag dit maar eens na aan wat truckers...)
De Tussenpaus

Rayman

Het zal me allemaal een biet wezen. Bumperklevers negeer ik in de regel omdat ik graag meerijd met het verkeer. Ik durf wel toe te geven dat ik soms ook wel iets te dicht achterop iemand zit; maar meestal zak ik meteen weer af naar een veilige afstand.

Je merkt gewoon dat de aard van onze maatschappij verandert; het verkeer is een zeer goede graadmeter. Ikke, ikke, ikke, en inderdaad kan de rest....Niemand heeft het recht om 'politieagentje' te spelen. Neem gewoon je verantwoordelijkheid.

R.

(Je kunt hier uren over doordrammen, maar daar heb ik echt geen sjoege voor)

Joris_Scholte

Citaat van: Turbobiker op 24-09-2005 18:11:01
Wil ik zelfs de stelling deponeren dat het gros van de verkeersaggressie wordt uitgelokt door mensen zonder verkeersinzicht en hun idee dat ze 'goed' bezig zijn en alle recht hebben dat te doen... (vraag dit maar eens na aan wat truckers...)

Ik ben het hier dus helemaal mee eens!

Joris_Scholte

Citaat van: Reitse op 24-09-2005 17:05:37
Sinds wanneer wordt er in de Randstad gereden??? Da's toch alleen maar stilstaan daar?

T wordt tijd dat je een keertje Amen uit komt Reitse....  ;)  ;D

Rayman

UTRECHT - 24/09/05 - (Novum) - Een 37-jarige automobilist uit Haarlem is zaterdag tijdens een achtervolging bij een inhaalpoging op de Hereweg in Heemstede frontaal op een tegenligger gebotst. De Haarlemmer overleed ter plekke. De 80-jarige automobilist die uit de tegengestelde richting kwam, ligt zwaargewond in het ziekenhuis.

De Haarlemmer veroorzaakte eerder die dag omstreeks 09.00 uur een aanrijding in Hillegom. Hij ging er na de aanrijding vandoor en werd achtervolgd door de aangereden automobilist. Na een achtervolging van zeven kilometer passeerde de Haarlemmer in Heemstede een vluchtheuvel aan de linkerkant. Hij kon de tegenligger, een 80-jarige man uit Vogelenzang, niet ontwijken waardoor een frontale botsing ontstond. Het ongeluk vond plaats op de Hereweg ter hoogte van de Van Merlelaan.

De politie zegt niet deel te hebben genomen aan de achtervolging. De politie was gewaarschuwd en met een auto onderweg. De agenten waren wel zo dichtbij dat ze de aanrijding zagen gebeuren. De politie stelt een onderzoek in naar de omstandigheden die tot het ongeluk leidden.

© Tiscali/Novum

Ikke, Ikke, Ikke...kan doodvallen...:dissappointed:

Reitse

Citaat van: Joris_Scholte op 24-09-2005 18:42:35
Citaat van: Reitse op 24-09-2005 17:05:37

T wordt tijd dat je een keertje Amen uit komt Reitse....  ;)  ;D
Kom vaak genoeg buiten Amen :P En waar ik kom rijdt het verkeer braaf door, maar kan er aan liggen dat ik vrij weinig lager dan Zwolle kom (waar de wereld ook ophoudt toch? ;D)

Ben

Citaat van: Reitse op 24-09-2005 19:18:56
maar kan er aan liggen dat ik vrij weinig lager dan Zwolle kom (waar de wereld ook ophoudt toch? ;D)

Begint Reitse, begint. Hoewel dat eigenlijk pas bij Amersfoort is  ;D