Belachelijk

Gestart door volvorider, 22-09-2005 21:05:29

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Citaat van: Ludo op 24-09-2005 17:57:40
Citaat van: The Saint op 24-09-2005 09:01:35
In dit geval heeft de Mondeo rijder dus duidelijk niet goed in de spiegels gekeken of de boel totaal verkeerd ingeschat.

daar zit nu precies de fout.
als je net als de mondeo rijder je een beetje aan de wettelijke snelheid houd  :-X , hoef je niet in de remmen.
het is dus niks meer dan een verkeerde gedachte, nl ik zit op de weg, iedereen moet maar opzij, oftewel ikke en de rest kan stikken.
dat is de enige conclusie die ik hier uit kan halen, goed bezig turbobiker.

Hoho Ludo, dat was mijn citaatje  ;)

Ik heb zelf geleerd om vlot in te halen om zoveel mogelijk de linkerbaan vrij te houden voor andere inhaalacties. Als je dan met een miniem snelheidsverschil gaat inhalen, vind ik dat je geen rekening houdt met anderen.
De Mondeorijder had m.i. dus juist de ged8e van ikke ikke ikke en the hell with the rest...

Verder bekruipt mij af en toe het gevoel dat anderen willen bepalen hoe hard ik mag rijden, ook als dit binnen de maximumsnelheid valt. Dat is natuurlijk een belachelijke ontwikkeling. Zelfs als ik harder wil rijden dan de maximumsnelheid vind ik het niet de taak van medeweggebruikers om dit recht te zetten. Of geef ons dan allemaal zo'n zwaailicht en een stopbordje. Ik weet wel waar IK zou beginnen hoor: bij de notoire linksplakkers  ;D

The Saint, die het wederom van de andere kant bekijkt!
No shirt no shoes, no pinball

Turbobiker

Citaat van: Ludo op 24-09-2005 18:32:07
velen zouden eens een weekje met de klpd of ambulance moeten meerijden om in te zien wat gevaarlijk precies betekent

Waarom zouden de agenten van de KLPD het beter weten dan ik ??? Ik zie ook genoeg misstanden, net als jij...

Konijntjes zijn ook onzin-argumenten, want als dat konijn oversteekt voor de neus van degene die jij aan het inhalen bent, kan die persoon jou in zijn uitwijk reactie ook van de weg rammen. Op die manier rijd je nergens meer veilig. (zie ook berichtje van Rayman, of die andere twee frontale botsingen van afgelopen week (eentje met politiewagen..) daar doe je dus niets tegen.

Mijn stelling is goed om je heen kijken en duidelijk aangeven wat je aan het doen bent (knipperlichten!) en als je het doet, doe het dan ook goed (van baan verwisselen, voorrang geven/nemen, inhalen) Op iedere andere manier rijd je regelmatig anderen in de weg die zich aan jou gaan irriteren (alhoewel ik dat dus probeer te onderdrukken) Als iemand niet begrijpt dat je er langs wil, onbeert deze persoon verkeersinzicht of zit deze niet op te letten, wat nog erger is. Ik kan over deze situatie nog wel verder uitweiden, zoals dat die Mondeo het busje ook nog eens 'klem' reed tegen een wagen die 100 km/u reed, terwijl je die situatie bijna een kilometer lang zag aankomen. Dat was nog op het moment dat ik er op voldoende afstand achter zat. Blijft het misschien onjuist het recht in eigen handen te nemen, maar deze Mondeo rijder irriteerde ongeveer 5 auto's tegelijk. Een echte bumperklever had meteen al op zijn bumper gezeten en was daar niet meer vanaf gegaan.

Ik nodig drie man uit eens een ritje met me te gaan maken in de Randstad en daarna te oordelen hoe gevaarlijk ik werkelijk rijd. The Saint mag er achteraan als 'onafhankelijk' jurylid ;) (minimeeting!!!)
De Tussenpaus

Reitse

@Turbobiker: kennelijk ben jij perfect, weet je alles en hoef je nooit meer wat te leren.

Turbobiker

En JIJ wil blijkbaar mij wat leren, alleen nu niet op de weg, maar via de computer. Ik moet zeggen, dat is een stuk vriendelijker (je kunt in ieder geval de opgestoken middelvingers niet zien ;) )

Zonder dollen, ik leer nog iedere dag in het verkeer, ik probeer me netjes te gedragen, kijk goed uit op kruisingen en rotondes, zodat ik ook werkelijk niemand over het hoofd zie, houd me redelijk aan de geldende snelheidslimieten, houd rekening met mijn mede-weggebruikers. En heel af en toe gaat het effe niet volgens de regels, die ik dan maar volgens mijn eigen inzicht interpreteer.

Zullen we deze discussie maar weer afsluiten. Volgende maand komt er vast weer een posting waarbij we hem weer kunnen voortzetten. Ik heb me in ieder geval weer kostelijk vermaakt ;)
De Tussenpaus

The Saint

Citaat van: Reitse op 25-09-2005 10:57:55
@Turbobiker: kennelijk ben jij perfect, weet je alles en hoef je nooit meer wat te leren.

Nee Reitse, dat was IK  ;D

Turbobiker

De Tussenpaus

The Saint

Citaat van: Turbobiker op 25-09-2005 11:09:58Zullen we deze discussie maar weer afsluiten. Volgende maand komt er vast weer een posting waarbij we hem weer kunnen voortzetten. Ik heb me in ieder geval weer kostelijk vermaakt ;)

Zo zal het idd gaan: we'll meet again...

The Saint, die de voorgestelde test van Turbobiker ook wel een uitdaging vindt!

M a r c

Citaat van: Reitse op 25-09-2005 10:57:55

Hmmm, meestal komt het over alsof jij zo over jezelf denkt. Door de belerende taal die je richting de rest van dit forum uitkraamt  :-X
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

Ik ga ff een regenpak aantrekken. Ik zit inmiddels onder de modder van het gooien hier.......  :-X :-X

The Saint

Je bijt je R echt in vast he Ludo!? Prima natuurlijk, een discussie op het scherp van de snede.

Toch (al klinkt het waarschijnlijk ongeloofwaardig) ben ik met Turbobiker van mening dat ondanks dat ik ook acties als die van Turbobiker uithaal, ik vind dat ik R TOCH een defensieve en anticiperende rijstijl op nahoud, waarin rekening houden met anderen voorop staat.

Misschien kan het schadeverleden en het aantal kilometers/jaren ervaring van mij (en wellicht Turbobiker) je WEL overtuigen.
Ik heb nu een jaar of 20 mijn rijbewijs. In die jaren heb ik een stuk of 20 auto's bestuurd die allemaal mijn eigendom waren. Gemiddeld kom ik denk ik uit op zo'n 20.000 km per jaar. Snelweg, bebouwde kom, provinciale wegen, van alles heb ik gezien. Toch heb ik nooit schade veroorzaakt, en mij zelden onveilig gevoeld. Uiteraard heb ook ik weleens ged8: ZO, dat ging maar NET goed. Maar die keren zijn op 2 handen te tellen, en hadden in bijna geen enkel geval iets van doen met fout rijgedrag van mijn kant.

We moeten niet de illusie hebben dat we elkaar hier gaan overtuigen, maar ik garandeer je dat je ietwat op het verkeerde spoor zit (getuige je opmerkingen) voor wat betreft de verkeersactie van Turbobiker.

Heb jij NOOIT je auto wat laten inlopen op iemand die invoegt om hiermee te communiceren dat hij jou eigenlijk eerst had moeten laten passeren?
Heb jij NOOIT de veilige afstand laten varen om hiermee duidelijk te maken dat je voorligger een kilometer na zijn inhaalactie nu ECHT wel naar rechts kan?

Het kan natuurlijk, maar ik denk dat niets menselijks jou vreemd is Ludo  ;)

denjo

end of discussion :-X
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68

Joris_Scholte

Citaat van: Ludo op 24-09-2005 18:44:40
Citaat van: Joris_Scholte op 24-09-2005 18:41:51
Citaat van: Turbobiker op 24-09-2005 18:11:01
Wil ik zelfs de stelling deponeren dat het gros van de verkeersaggressie wordt uitgelokt door mensen zonder verkeersinzicht en hun idee dat ze 'goed' bezig zijn en alle recht hebben dat te doen... (vraag dit maar eens na aan wat truckers...)

Ik ben het hier dus helemaal mee eens!

Joris, hiermee bedoel je in dit geval (waar het in dit topic dus over gaat) turbobiker mee neem ik aan?.

Nee, met die stelling dus. Ben dan wel geen trucker, maar okee. Voor de rest kan ik me de frustratie van Turbobiker indenken, maar ben het niet helemaal met hem eens dat het gerechtvaardigd is. Ik denk zelfs wel dat ik het wat dat betreft wel met jou eens ben, want met 30 cm op iemands achterbumper hangen vind ik ook niet zo onschuldig klinken.

Turbobiker

Citaat van: Ludo op 25-09-2005 14:15:47
ik maak ook fouten, net als iedereen, meestal onbewust (denk ik)

Dat zou pas erg zijn, als jij onbewust te dicht op iemands bumper zit :o

Ik ben dan misschien fout bezig, maar wel heel bewust van het risico en goed aan het opletten, dat als er iets onverwachts (nee, daarmee bedoel ik niet het trappen op de rem van de voorganger, daar houd ik rekening mee!) gebeurd ik daar op kan reageren.

In die tien jaar (en gemiddeld 50.000km p/j de laatste vijf jaar) met mijn rijbewijs heb ik geen schade gereden (alleen ben ik laatst geraakt terwijl ik stil stond, tegenpatrij was drie maal fout, tegen zoveel onbenul kan niemand op) en hooguit drie keer iemand in mijn dode hoek over het hoofd gezien (1x bellen in de auto, doe ik dan ook niet meer!, een maal te moe en  dat doe ik ook niet meer) Ik denk dat mijn rijgedrag behoorlijk met dat van de Saint overeen komt en dan beweren we niet dat we goede rijders zijn, maar wel dat we ons best doen binnen de mogelijkheden van het dagelijkse (randstad) verkeer en dat ons dat een heel stuk beter af gaat dan het gros van de mensen op de weg. 8)
De Tussenpaus

HAP

Tjeemig de peemig, wat een discussie. Ik rij ook goed net als iedereen. Voor de baas per jaar 45 dkm en met Roffel prive ook nog het nodige. Ik maak elke dag fout(jes)(en) in het verkeer net als iedereen.
Bart

The Saint

Citaat van: Ludo op 25-09-2005 18:59:18
Citaat van: Turbobiker op 25-09-2005 17:23:41
Ik ben dan misschien fout bezig, maar wel heel bewust van het risico en goed aan het opletten, dat als er iets onverwachts (nee, daarmee bedoel ik niet het trappen op de rem van de voorganger, daar houd ik rekening mee!) gebeurd ik daar op kan reageren.  

waarom schrijf je dit nu (het vetgedrukt)?.
bewust van het risico?, op 30cm van een bumper hangen kan je niet eens reageren, jij niet en niemand niet.
dus nogmaals de vraag, hoeveel mensen/kinderen wil je dan bewust mee de dood in sleuren?.
jij waant je precies superman.

Ludo (en Reitse en nog enkelen), ik vind dat de mate van gevaarlijkheid van het 'bumperkleven' wel wat wordt overdreven hoor!

Als ik 'bumperkleef' dan kan het zijn dat de afstand heel even een meter of 2 of zoiets is. Kan ook weleens een meter of nog iets minder zijn geweest hoor, daar wil ik vanaf zijn. Feit is dat zo'n situatie maar heel even duurt, dat je dan vaak je voet al op de rem hebt hangen en dat je ook de situatie VOOR je voorganger in beeld hebt. Op dat moment weet je dus dat jou voorganger geen enkele reden heeft om te remmen. ALS ie voor nix TOCH zou remmen, dan staat ie natuurlijk niet binnen een meter stil, en heb je zelf dus ook tijd te remmen. Mocht ook dat niet lukken, dat raak je misschien een ander die dezelfde kant op rijdt z8 op de bumper, ook niet levensgevaarlijk als je het mij vraagt.

Maar zoals eerder gezegd is het mij nog nooit overkomen, en dat zegt genoeg over hoe gevaarlijk het wel niet is!