Deur gaat niet meer open met ab

Gestart door Tjeerdk, 26-09-2005 11:10:53

Vorige topic - Volgende topic

Tjeerdk

Ik heb sinds kort een probleem met het linkerportierslot voor. Bij ontsluiting via de afstandbediening gaat het knopje niet omhoog. Gelukkig gaat hij wel naar beneden als ik de auto afsluit. Met de sleutel kan ik het portier wel openen. Hoewel het een overkomelijk probleem is, is het wel lastig, deze deur wordt altijd gebruikt  :( .

Waarschijnlijk heb ik probleem zelf veroorzaakt door aan de klink te trekken toen ik auto opende (met ab).

Nou heb ik het deurpaneel er af gehad om te kijken wat er aan de hand was. Er zit een soort plastic V wigje in die zorgt dat het knopje mechanisch omhoog en omlaag drukt/trekt. Zoals gezegd, omlaag gaat hij wel, omhoog niet. Ik zie dat wigje wel bewegen (beide kanten op), maar heeftniet genoeg 'kracht' om knopje omhoog te duwen. Ik kon het deur mechanisme er niet uit krijgen, omdat de raamgeleider in de weg zat (en ik niet genoeg tijd had om uit te zoeken om dit te omzeilen). Wel e.e.a. ingespoten, maar zonder resultaat het deurpaneel er weer op.

Is er iemand die dit probleem heeft gehad? Wat zou ik kunnen doen? Zou ik een nieuw (of sloop) deurmechanisme (sluiting) er op moeten zetten? (Hoe) kan ik het de deursluiting er uit krijgen zonder dat ik last heb van de raamgeleider (er zit ook nog een kabel naar de deurklink aan vast)?

Bij voorbaat dank voor reaktie.

thuur

Ik zou de klink, het slot en de bijbehorende pallen eens uit elkaar nemen en na goed invetten weer in elkaar zetten. Kijk daarbij goed of alles mooi op de juiste plek in elkaar valt en ook blijft zitten.

Ik heb zelf ook wat trammelant gehad met de sloten... Aan de bijrijderskant ging de klink aan de binnenzijde soms wel en soms niet en aan de bestuurderskant deed de klink aan de buitenzijde het niet als het raam half open stond :-X

Was allemaal een kwestie van niet goed vastzitten, cq. niet juist op de plek gemonteerd. Ik verwacht bij jou hetzelfde. Constructie is vrij degelijk, zij het wat 'typisch' in elkaar gezet.

Zorg wel voor een goede beschrijving van het geheel, want de klink (en daarmee het slot) is moeilijk in elkaar zetten als je de volgorde niet weet...

Gr 8)