850 tdi met 345.000 wel/niet kopen?

Gestart door Mraimond, 29-09-2005 04:46:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mraimond

Beste ervaren 850/x70 rijders. Ik ben op zoek naar een 850 en heb een diesel op het oog die tot 2 jaar geleden dealer onderhouden is, daarna niet meer, maar wel onderhouden met orginele volvo onderdelen. Is deze kilometerstand echt te hoog en kan ik voor dit budget beter naar een bezine met minder kilimeters gaan zoeken? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Alvast dank,

Martin

Christiaan

Uit je vraag meen ik ook te moeten begrijpen dat je niet al teveel km's maakt.
De vraag is dan of een diesel wel de meest logische keus is, aanschaf en verbruik zijn duurder. Benzine of LPG(G3) zijn een alternatief.
Een goed onderhouden TDI zal een 5-6 ton meegaan. Afhankelijk van hoeveel km's je rijdt per jaar, hoelang je er in wilt rijden, wat je zelf aan onderhoud kunt doen etc zul je een keus moeten maken.
Succes en laat ons weten wat het geworden is.
Christiaan

Paul75

#2
He boba wat is er nou weer anders aan een volvo 854? Zie ik nu ook voor het eerst. BTW een diesel meeting lijkt me ook wel eens leuk.. ;)
Volvo er is geen betere!
Ik krijg hier trouwens ook niet een leuk plaatje tevoorschijn. ;)

Christiaan

Paul,

854 = sedan (4-deurs)
855 = estate (5-deurs)
Christiaan

Mraimond

#4
Ik ga zaterdag kijken. Ik heb hem nog gebeld en bij 280 was de riem vervangen. Da's dus 40.000 "overtijd". Is dit ernstig en een reden om van de koop af te zien?
Of en zoja, wanneer de waterpomp vervangen is, zou hij ook nog navragen.
Ik heb een garage gebeld en vervangen van de waterpomp en de riem werd geschat op 400 euro. Klopt dit een beetje?

Toch even vooruitlopend..stel dat ik hem koop ben ik zeker voor een diesel meeting  :D

hanszelf

#5
Citaat van: Paul75 op 29-09-2005 13:40:22een diesel meeting lijkt me ook wel eens leuk.. ;)
Verkeersinformatie:"dichte mist met een zicht van minder dan 100 meter.....oh nee, is een diesel-meeting"  ;D :P

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

Mraimond

#6
Superrrrr! ben in het bezit van een supermooie 850 TDI en zo trots als wat!!. Zie hier:

http://homepage.mac.com/mjraimond/Volvo/PhotoAlbum13.html

Hij is eerst dealeronderhouden en heeft daarna bij een "vriend" netjes iedere 15000 afwisselend grote en kleine beurt gehad.
Alles zit erop en aan. Airco, volledig zwart leren bekleding, cruise control, radio cd speler en zelf een werkende autotelefoon kreeg ik erbij! Voor 4250 met 1 jaar APK heb ik het volgens mij best goed gedaan, toch?.

Maar.. ik las dat roken normaal is. Hij verbruikt helemaal geen olie, maar als je in een keer het gas doortrapt, laat je wel een rookwolk achter. De vorige eigenaar zei dat hij dat altijd gedaan heeft en dat hij meteen terug is gegaan en hem vertelde dat het hoort. Wat is jullie mening?

Verder ben ik echt voor een diesel meeting.

Om hem echt af te maken zou ik op termijn de volgende zaken er aan toe willen voegen:
Een zwart leren bestuurdersstoel (van een sloop ofzo?). Hij ziet er op zich wel ok uit, maar de rest van de stoelen zien er zo nieuw uit dat hij teveel afsteekt ; )
Een voorspoiler.
Evt andere velgen.

Weten jullie hier misschien adresjes voor?

Groet,

Een superrrrrblij nieuw Volvo zieltje (ex Alfa 147 leasebak rijder)

denkweb

Citaat van: Mraimond op 29-09-2005 20:35:59
Ik ga zaterdag kijken. Ik heb hem nog gebeld en bij 280 was de riem vervangen. Da's dus 40.000 "overtijd". Is dit ernstig en een reden om van de koop af te zien?
Of en zoja, wanneer de waterpomp vervangen is, zou hij ook nog navragen.
Ik heb een garage gebeld en vervangen van de waterpomp en de riem werd geschat op 400 euro. Klopt dit een beetje?

Toch even vooruitlopend..stel dat ik hem koop ben ik zeker voor een diesel meeting  :D

Distributieriem zsm vervangen (laten), waterpomp gewoon zekerheidshalve ook gelijk doen.

Vuistregel bij de diesels:

iedere 120.000km = distributieriem vervangen, nooit uitstellen!
iedere tweede riemwissel = waterpomp meevervangen, deze gaat nl. ongeveer 250.000km mee dus het is valse zuinigheid als je het niet doet, want een halfjaar later kan dan de riem er wéér af als je de pech hebt.

400 euro is geen extreme prijs voor het vervangen.

Auto ziet er op het oog netjes uit trouwens!

denkweb

Citaat van: Christiaan op 29-09-2005 09:15:55
Uit je vraag meen ik ook te moeten begrijpen dat je niet al teveel km's maakt.
De vraag is dan of een diesel wel de meest logische keus is, aanschaf en verbruik zijn duurder. Benzine of LPG(G3) zijn een alternatief.
Een goed onderhouden TDI zal een 5-6 ton meegaan. Afhankelijk van hoeveel km's je rijdt per jaar, hoelang je er in wilt rijden, wat je zelf aan onderhoud kunt doen etc zul je een keus moeten maken.
Succes en laat ons weten wat het geworden is.
Christiaan

5/6 ton? Waar baseer je dat op? Ik ken er inmiddels al tientallen die de 6 ton ruim gepasseerd zijn (internationaal) en ook de mijne is een stevig eind op weg.

Mraimond


Mraimond

Citaat van: Boba Fett op 01-10-2005 16:05:37
Het roken is te verminderen door je EGR-klep los te koppelen, zie betreffende topic.

Maar het roken is geen probleem.... integendeel.... ideaal tegen bumperklevers ;D ;D ;D ;D

Thxs! helemaal mee eens ;D ;D

Christiaan

#11
Citaat van: Christiaan op 29-09-2005 09:15:55
Uit je vraag meen ik ook te moeten begrijpen dat je niet al teveel km's maakt.
De vraag is dan of een diesel wel de meest logische keus is, aanschaf en verbruik zijn duurder. Benzine of LPG(G3) zijn een alternatief.
Een goed onderhouden TDI zal  MINIMAALeen 5-6 ton meegaan. Afhankelijk van hoeveel km's je rijdt per jaar, hoelang je er in wilt rijden, wat je zelf aan onderhoud kunt doen etc zul je een keus moeten maken.
Succes en laat ons weten wat het geworden is.
Christiaan

Tekst op verzoek van Daan aangepast ;D