Ik zal me ook eens voorstellen na 2 jaar

Gestart door DopdeDouwer, 29-09-2005 23:18:16

Vorige topic - Volgende topic

DopdeDouwer

Hallo beste medeforumers.
Ik ben al een aardig tijdje aanwezig op het forum. Vooral aanwezig ja, ik lees veel meer dan dat ik post. Al komen er de laatste tijd wat meer post bij  8)
Ook dit voorstel topic lees ik vaak en vind ik leuk om te lezen. Echter heb ik mezelf nooit echt voor gesteld. en dat is wel zo makkelijk voor de andere forumers; zodat ze weten tegen wie ze praten.

Nou ik ben dus DopdeDouwer, een soort samenvoeging van mn "normale" bijnaam (Dop), mijn studie Bouwkunde en het leuke programma Bob de Bouwer  ;) . Eerst was ik trouwens DopdeBouwer, maar DdD klinkt wat leuker en past ook meer bij volvo ;D. Ik studeer dus nog een jaartje in Delft en dan hoop ik mn studie afgerond te hebben.
Het volvo gevoel was bij mij al vroeg aanwezig, zowiezo vind ik autos altijd al leuk. Het was ook mijn eerste woordje wat ik kon zeggen schijnt... autoautoauto!!
Toen hadden we ook onze eeste volvo een 244 GLE met mooie velgen leer etc daarna hadden we 'm ingeruild voor een 740 GL ook zilver hebben we heel lang plezier van gehad, echt een tank. Ik hoopte erop als ik 18was er in te kunnen cruizen...
Toen ook deze op het eind van zn latijn was overgestapt op de iets beschaafdere 850 een GLE uit '92. Een mooie "Royal Blue" zoals wij het noemen met een 2.5 10v motor. En toen ik ook mn rijbewijs had mocht ik hierin rondkarren. Het is de enige auto dus het moest wel  ;D, wat een luxe!!! Dit doe ik nu bijna 3 jaar zonder de Roffel mij of iemand anders in de steek heeft gelaten. We hebben de auto sinds '99 en heeft inmiddels bijna 2,6ton op het klokje staan.

We gaan er altijd met zn allen mee op wintersport en dan is hij (de roffel) helemaal in zn element. Mn vader ook, mag hij eindelijk weer even zn rechterbeen laten rusten. Zonder te mokken brengt de Roffel er ons al jaren heen. Volgens mij vind hij het heerlijk om een beetje te ravotten in de duitstalige regionen van europa, hij wordt lekker vies, maar weet dat hij thuis weer verwend zal worden... Ooit zijn we wel eens heel erg geschokken door de een gesmolten retourslangetje, het gevolg was lekkende olie op het blok. Toen we in de file kwamen te staan kwam er opeens een rookwalm onder de kap vandaan. Gelukkig niets ernstigs

De roffel op een Duits tankstation tijdens een (natte) sneeuwbui

en dan staat hij schandalig vies op de parkeerplaats in Nederland

Maar zoals ik al zei hij wordt liefdevol verzorgd. Regelmatig een wasbeurt in de hogedruk wasstraat. En af en toe wordt hij in de turtle wax gezet. Dan kan die er weer een heel tijdje tegen aan.
Misschien denken jullie, wat nou liefdevol, die bak is hardstikke smerig!!
Nou zo ziet hij er zomers meestal uit:

Was op een hele bijzondere plek en tijdstip, denk niet dat ik deze fotos nog een keer zal kunnen maken...Ik vind ze zelf erg goed gelukt. Sommige helaas met een beetje tegenlicht en helaas ook met mn oude camera. Ik moest nou eenmaal snel zijn.

Ik was dus toen heel trots op de roffel. Helaas heb ik hem helaas laatst een keertje pijn gedaan. Misschien weten sommigen het nog, anders is het hier na te lezen, onder aan de pagina (ook foto's)
Het subframe en stuurstang bleek krom te zijn. Behoorlijk schrikken dus, en dure grap. Inmiddels heb ik op de sloop een subframe gehaald en is het gemonteerd door de volvo dealer. Nu is hij weer helemaal opgelapt. Hij liet me vandaag bij het ophalen nog wel even weten dat hij het niet leuk vond. Stationair lopen deed hij met tegenzin en sloeg bij het stilstaan zelfs af. Na een poosje met hem gereden te hebben was hij weer gerust gesteld blijkbaar en was het probleem over. Hij viel namelijk te ver terug in toeren na gas te hebben gegeven, waarna het slechts heel langzaam weer opliep. Misschien door de klap, of gewoon door een vuiltje of door het 3weken niet te hebben gereden.

Hopelijk blijft hij nu het baasje en zal hij iedere berijder en zichzelf een langleven gunnen, aan mij zal het niet liggen.

Nou ik hoop zo weer even een mooie aanvulling te hebben gemaakt door ook gelijk fotos neer te zetten.

Vierkant Rules
Vierkant Rules

elianmars

HIJ KAN OVER HET WATER RIJDEN!!!!!!!!  :o :o :o :o :o

Dit is een heilige bak!  :-* :-*

Eindelijk weet ik wie DopdeDouwer is (hoewel........ ik zie geen naam......)! ;)

Alsnog wekom hier, hoor!  :D

Claudia

Hee Dop.....leuk kenteken....R(o)F-F(e)L :)
En ja....mooie vierkant!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Esveldt

Hallo,

Uiteraard welkom!!

Erg mooie foto's zo op dat water heeeeeel leuk. En inderdaad ook dat nummerbord: Hilarisch.

Paul

DopdeDouwer

Ja het was inderdaad een leuke plek om wat foto's te maken, moest wel eerst even snel naar huis om kaplaarzen te halen  ;D
Is eigenlijk een ondergelopen parkeerplaats in het park hier in de buurt.
Dat nummerbord heb ik er met fotoshop ingemaakt, behalve de FX - dan die zijn echt
Vierkant Rules

thuur

Mooi man! En fijn dat de roffel weer tip top is! :D

Over dat afslaan en slechte stationair lopen: maak je stationairregelaar maar eens heel goed schoon ;)

Gr 8)

The Saint

Voorstellen voor gevorderden zullen we maar zeggen  ;)

Mooie foto's!
No shirt no shoes, no pinball

Peertje

Mooie foto's!
Die eerste water-foto kan wat mij betreft in het "de mooiste volvo foto's" topic!
Hé? Geen banner meer?

Vulk

Mooi mooi. Auto ziet'r heel goed uit en al direct foto's bij het opstellen.

kasper2

welkom en ja wat moet je hier nog aan toevoegen,een heel leuk verhaal,veel plezier met je roffel,gr kasper2 easy ryder  ;D ;D

toycar

8)
Mooie auto zeg. Wel een beetje overdreven bij het auto wassen hoor.

)()()sT

Leuk verhaal, en herken mezelf een beetje hierin...
Ook ik heb een tijd lang meegesurfd met de roffel van pa en ben ook vorig jaar afgestudeerd aan de TU Bouwkunde, maar dan in Eindhoven....!

Na afstuderen en de baan nu ook een eigen roffel.... jij ook ?  8)

Tot ziens!

DopdeDouwer

Citaat van: )()()sT op 01-10-2005 20:34:12

Na afstuderen en de baan nu ook een eigen roffel.... jij ook ?  8)

Tot ziens!
Dat hoop ik wel ja!
Vierkant Rules

DopdeDouwer

Even een update heb sinds zaterdag eindelijk mijn eigen volvo. Het is een 144 geworden.  8)

Hier wat plaatjes. Even tank helemaal vol gegooid (LPG), en hup naar huis. Moest gelijk Gorinchem - Rotterdam afleggen in de stromende regen, dus dat was gelijk een goede vuurdoop. Ging helemaal perfect.

Thuis op de parkeerplaats

Hips don't lie

Er zit nog wel wat werk aan, deuren rechts moeten worden vervangen (roest onderaan) waarvan ik er al eentje heb.
Vierkant Rules

fearless

Zo zooo hele mooie auto. Veel fijne km's er mee.