Schuif-/kantel-raam-dak lekt

Gestart door b0nkolok, 03-10-2005 09:43:43

Vorige topic - Volgende topic

b0nkolok

Sinds dit voorjaar druppelt een af en toe (dus niet altijd) wat hemelwater op m'n hoofd na een regenbui. Dat gebeurt niet onder het rijden, maar alleen met wegrijden na (een nacht) stilstand.
Het water komt van de hoek van het raam boven m'n hoofd (of boven de passagier). Gootjes gereinigd en afvoerbuizen (voorkant, achterkant kan ik niet bij) doorgespoten. Geen verbetering. De goot blijkt bij voor-inspectie (voordat ik ga rijden) echter geen overtollig water te hebben! De vraag is dus waar het vandaan komt.
Nu ga ik dit verder proberen te verhelpen op de as. sleuteldag.

WIE HEEFT SUGGESTIES ?????
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

thuur

Hmm.. je symptomen lijken toch sterk op verstopte afvoerbuizen...

Experimenteren met de tuinslang lijkt me op z'n plaats.

Gr 8)

animalT5R

ken dat probleem :-\
Heb ook de afvoeren al nagelopen met een emmer water,en die lopen gewoon door...
maar ik heb het wel even erger  >:( dan een paar druppels water,heb af en toe het idee dat ik in de efteling in de wildwaterbaan zit...
maar het lijkt er bij mij wel op,dat het langs het raam komt.
Kan het wezen,dat de afdichting van het raam zelf ze beste tijd gehad heeft ???
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

b0nkolok

CiteerKan het wezen,dat de afdichting van het raam zelf ze beste tijd gehad heeft  

Dat rubber rondom het glas. Juist dat ga ik eens nauwkeurig testen en onderzoeken op de sleuteldag. Het zou best eens kunnen zijn dat de 'kit' van het rubber lekt.

Ben jij er ook?

b0nkolok

Citeerverstopte afvoerbuizen

Neen, die buizen zijn 'open riolen', het water gutst meteen door de buizen naar onder de auto.

animalT5R

Citaat van: b0nkolok op 03-10-2005 11:33:28
CiteerKan het wezen,dat de afdichting van het raam zelf ze beste tijd gehad heeft  

Dat rubber rondom het glas. Juist dat ga ik eens nauwkeurig testen en onderzoeken op de sleuteldag. Het zou best eens kunnen zijn dat de 'kit' van het rubber lekt.

Ben jij er ook?
durf ik niet met zekerheid te zeggen,heeel misschien wel.
Maar zit om medische redenen al een week of 8 thuis :-\
hangt er net vanaf hoe ik me voel die dag.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....