Rara hoe kan dit?

Gestart door Fokke 01.01.005, 24-09-2005 21:28:19

Vorige topic - Volgende topic

Jan_D.

M.i.:

Dynamo laadt niet meer bij tgv riembreuk oid; dit zorgt voor de situatie op eerste foto; accu bijna leeg zorgt voor het effect op foto twee.

Jan

hanszelf

Citaat van: Reitse op 25-09-2005 11:54:54Als je riem of riemspanner knapt en een uur later ben je 120 km verder denk ik dat Zippo toch dichter in de buurt zit met contactslot
Ik kan helaas uit eigen ervaring vertellen dat je met een goeie accu nog best lang kunt doorrijden als-ie niet meer wordt geladen.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

hanszelf

Citaat van: Fokke 01.01.005 op 24-09-2005 23:23:06
130 bij mij op de teller is ca. 110 echte km...
Verschilt dat nog zoveel per auto? Die van mij geeft nauwelijks meer dan een kilometer of 5 teveel aan bij 110.
Of heb je er 13" velgen opgezet  :P

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

Lindert Bogers

Denk dat je wiel los zit  :-\
Raar is dat ? Gebeurt dit vaak of was dit de eerste keer?

Grt ThE DoCtOr

Jan_D.

Citaat van: hanszelf op 25-09-2005 13:31:16
Citaat van: Reitse op 25-09-2005 11:54:54Als je riem of riemspanner knapt en een uur later ben je 120 km verder denk ik dat Zippo toch dichter in de buurt zit met contactslot
Ik kan helaas uit eigen ervaring vertellen dat je met een goeie accu nog best lang kunt doorrijden als-ie niet meer wordt geladen.

Hans

Klopt, helaas ook eigen ervaring, maar dan beslist geen dimlicht aan.

Jan

Reitse

Hans
Als dat het enige is vast wel, maar je multiriem drijft naar mijn weten nog meer aan (stuurbekrachtigingspomp) en dat maakt het toch wat minder leuk rijden...

maar het kan wel natuurlijk... wist trouwens niet dat je zolang op alleen accu kan rijden.

Zippo

Wat was/is het nu geweest dan?

Zippo

Jan_D.

Citaat van: Reitse op 25-09-2005 19:34:09

Hans
Als dat het enige is vast wel, maar je multiriem drijft naar mijn weten nog meer aan (stuurbekrachtigingspomp) en dat maakt het toch wat minder leuk rijden...

maar het kan wel natuurlijk... wist trouwens niet dat je zolang op alleen accu kan rijden.

Volgens mij zeker 200 km zonder problemen, mits lichten enz. uit.

Hangt af van systeem van brandstofpomp, ontsteking etc.

Fokke 01.01.005

Dit was het: De kunststof rol die om een aluminium kern gegoten zit, volledig doormidden. Het was dus niet de spanrol en ook niet de riem zelf. Zie de foto, waar de Anwb wegenwacht de ene helft in handen heeft. De andere helft ligt ergens in Belgie.

Inderdaad, vanaf het moment dat ik die rol verloor lag de multiriem los. Dus:

- geen dynamo,
- geen stuurbekrachtiging
- geen airco.

Tijdens de rit Walter RS gebeld, vragen of het kwaad kom om door te rijden. De waterpomp hangt aan de distributieriem dus dat kon geen kwaad, verder is het natuurlijk een kwestie van tijd wanneer ik zou komen stil te vallen. Anwb gebeld, maar ja, ik kon niet worden geholpen totdat ik werkelijk stilstond... Dus toen maar geprobeerd thuis te komen. Wie weet, misschien lukt het gewoon.

Ik heb een ruime 100 km kunnen rijden, lichten uit, geen andere stroomverbruikers, geen cruisecontrol gebruiken, geen knipperlichten en zo min mogelijk remmen. En proberen rechts te houden om zo snel mogelijk op de vluchtstrook te kunnen landen. De wegenwachter vond het heel bijzonder dat ik het nog zolang heb volgehouden, zou wel zijn gekomen omdat ik op gas rijd en daarmee de benzinepomp ook geen stroom verbruikt.

Rijdt trouwens perfect bij zo'n 100kmh zonder stuurbekrachtiging. Lekker veel 'downforce' lijkt het wel. Maar owee als je een 70km bocht doormoet, van de A27 de A2 op bijvoorbeeld. whaah.

Bij Maarssenbroek op de A2 maakte ik foto 2, toen de auto nog reed, maar alle klokken ook waren uitgevallen. Toen nog het talud bij Breukelen op, onderaan bij de afslag was het echt helemaal over. Motor sloeg af. Meteen twee man uit andere auto's behulpzaam om me van de weg te duwen. Toen anderhalf uur op de wegenwacht gewacht in Hotel Breukelen.

Ik ben thuisgekomen doordat we 10 minuten de accu weer hebben geladen, toen met de wegenwachter in mijn kielzog om me in het schemerdonker bij te lichten naar huis, ca. 15 km, met drie rotondes en heel veel bochten. Zonder te remmen (alleen met de handrem en terugschakelen) en zonder stuurbekrachtiging. Dat is pas een avontuur.

En nu? Accu staat onder lading om morgen 'ergens' zo'n rol en een nieuwe multiriem te scoren. Zal wel een bezoekje aan Hooftman worden. Volvoslopers zitten hier niet in de buurt.

Allemaal dank voor het meedenken. Dit kon je toch niet verzinnen?

groeten,
Fokke

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Christiaan

Strakke actie zeg Fokke.............
Koelbloedig doorrijden tot ie ermee uitscheidt!
Christiaan

inny

geweldig verhaal, en zo zie je maar wat voor diverse oorzaken er worden aangedragen...(soms goede, lees logische...en soms.... ;D 8))

Groetjes Inny

Fokke 01.01.005

Vandaag gebeld naar diverse dealers, alleen in Amersfoort of Alkmaar lag de 'hulprol' zoals ie officieel heet op voorraad. Volvo artikelnummer 9146139.

Bij Serva in Amersfoort de rol en een nieuwe mulitriem opgehaald, vanmiddag gemonteerd. Wat een priegelwerk is dat! Het reservoir van de koelvloeistof en de bak van de 'computer' losgehaald om een beetje ruimte te krijgen. Nadat ik de rol heb gemonteerd, was het nog een kleine puzzel om de nieuwe riem te plaatsen. Dat kan echt alleen maar als je het juiste gereedschap hebt om de 'spanner' te 'ontspannen'. Een kleine ratel of een dopsleutel doet dan wonderen. Gelukkig.

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

maxime

Ik vind t uberhaupt knap dat je met die snelheid een foto kan maken van je dashboard!
En dan nog scherp ook!
Mijn complimenten hoor...
Zoef!!!

raffar

En dan ook nog  geen stuur zien op de foto. Ertussendoor gefotografeerd!