veel condens in de auto

Gestart door bert_jansen, 03-10-2005 18:06:20

Vorige topic - Volgende topic

bert_jansen

de tijd  begint weer dat het vochtig is buiten. maar nu heb ik er in de auto ook al last van. alle ramen zijn aan de binnenkant beslagen zo gauw de motor gaat lopen.
wie kan me vertellen waar dat aan ligt. ???
ik zet de aanjager vol
op de ramen en dan duurt het zeker nog 4 minuten voordat het weg is.

bert
GBJ

reneetje

Je interieur filter zal wel mooi vol zitten met rotzooi.
Vervang deze maar eens.

Hoe te doen?

Gebruik de zoekfunctie maar eens op "pollenfilter" of "interieurfilter"

Sucses
Rene ;)

elianmars

Misschien de vergaarbak van de airco vol met water door verstopte afvoerslang?

Reitse

Het is gewoon vochtig in je auto.
Een oplossing is een vochtvreter in de auto zetten. Tipje, gooi die niet om.. ;)

bert_jansen

ja reitse het kan dan wel vochtig zijn, maar wel nadat de motor loopt.
anders zouden de ramen continu beslagen zijn.
en het interieur filter is net 2 maand geleden vervangen.
ik denk dat de afvoer verstopt zal zijn. dus dat ga ik morgen direct controleren.
waar moet ik die afvoer ongeveer vinden? ???

bert
GBJ

reneetje

Beslagen nadat de motor loopt kan ook wijzen op een lek in (of nabij) je kachel radiator, is je voeteneind bij de bijrijderskant niet nat ?

Reitse

Citaat van: bert_jansen op 03-10-2005 21:48:34
ja reitse het kan dan wel vochtig zijn, maar wel nadat de motor loopt.
anders zouden de ramen continu beslagen zijn.
en het interieur filter is net 2 maand geleden vervangen.
ik denk dat de afvoer verstopt zal zijn. dus dat ga ik morgen direct controleren.
waar moet ik die afvoer ongeveer vinden? ???

bert
Vergeet niet dat je zelf nogal wat vocht meeneemt de auto in, plus lichaamswarmte => condens.
Ga er eens inzitten zonder de motor te starten, beslaat het dan nog zo snel?

elianmars

Citaat van: reneetje op 03-10-2005 21:59:46
Beslagen nadat de motor loopt kan ook wijzen op een lek in (of nabij) je kachel radiator, is je voeteneind bij de bijrijderskant niet nat ?

Dat kan idd ook heel goed zo zijn.

Als je toch eerst de afvoer na wilt kijken (zijn geen kosten aan verbonden  ;D), deze bevindt zich precies in het midden van de wagen, onder het dashboard.
Even de vloerbekleding die tegen het dashboard aan zit, aan de passagierskant wegtrekken, dan zie je de zwarte slang zitten.
Mocht er water in de bak staan, hou er dan rekening mee, dat dit er uit komt lopen zodra je de eventuele verstopping hebt verwijderd!

GermanR

Hallo mensen.

Ik heb precies het zelfde probleem.
Zelfs als het niet nat of koud is buiten beslaat de raam.
Alleen als ik de kachel op de voorruit zet met airco krijg ik hem schoon, iedere andere stand beslaat de voorruit en de voor zijruiten. Het word de laatste tijd ook steeds erger.   ???

Bijrijderskant is niet nat, maar ik zag wel dat het koelvloeistofniveau heel iets gedaald was.

Het stinkt ook een beetje naar koelkast of zo iets. Dus ik denk dat ik maar eens bij de pollenfilter moet kijken.

Dit ga ik van de week eerst even doen en als het helpt of ik vind iets anders laat ik het meteen weten.

De vergaarbak, kan je die ook van onderuit de auto doorprikken met een stukje draad of iets dergelijks.

Ik zie het wel.

Alvast bedankt.

Greetzzzzzzzz  :)

TTT242

Het is wel erg vochtig vandaag... Pas naar de car wash geweest(wasstraat)?

(Hehe ik leef nog ;); over twee weken ben ik met thesis klaar en zal ik terug wat meer op het forum komen)
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

GermanR

THX Ludo toppie.  ;D   Ik had de Airco pas laten vullen, er zat nog 500 gram in en er moest meen ik uit mijn hoofd 800 nog wat in zitten. Die is dus gelukkig nog wel dicht. En vullen was dus eigenlijk niet nodig, met 500 had hij het ook nog prima een hele tijd gedaan.  :(

Ik denk dat het de kachelradiator is.  :(

Nog niet gekeken, maar zal weer een lekker klusje zijn om die te vervangen? Of niet? ???

Als ik tijd heb zal ik er meteen mee beginnen, Wie weet ong. de prijs van de kachelradiator?  ::)

Voor zo ver weer bedankt mensen.  :)

Greetzzzzzzz  8)

dirktv

Bij Car Cool systems in helmond kostte een Beru kachelradiator een jaar geleden 68 euro(met club-korting).
Bij Volvo geloof ik rond de 200 euro.
Vervang wel meteen de o-ringen.

thuur

Citaat van: gw850 op 26-10-2005 22:41:25
Staat de luchtcirculatieklep wel open, oftewel komt er wel lucht vanaf buiten. Het wil nog wel eens voorkomen dat het bedieningsstangetje van deze klep losloopt of afbreekt. Als de klep dan (gedeeltelijk) dichtstaat beslaan de ramen ook bij vochtig weer.

Als het recirculatieklepstangetje breekt dan valt de klep open door de zwaartekracht. ;)

Gr 8)