volvo 85020v 1992 foutcodes

Gestart door Frisian850Cruiser, 10-10-2005 16:57:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Frisian850Cruiser

Hallo 850 liefhebbers,

(volvo 850glt 2.5 20v 309000km 1992. automaat)

vraag 1
Sinds korte tijd doet mijn cruise control het niet goed meer. Bij lage snelheden zoals 50 doet hij het bijna nooit.
Bij snelheden van 100 of hoger doet hij het bijna altijd. Alleen als ik vaak moet stoppen bij een stoplicht en moet optrekken dan hapert hij zo nu en dan ook. Het doet het dan meestal na 5 minuten wel weer als ik op de + druk.
Het moterstroringlampje brandt op het dashboard. Als ik de foutcode's uitlees: In gat B2; dan komt er de foutmelding 1-2-2 oftewel  Voertuig rijdt < 35km/u of geen snelheidssignaal. Het resetten in vak B van de uitleescomputer lukt mij niet, van vak A wel; 10 sec drukken lampje dan weer 10sec drukken en is gereset. Van de cruise control lukt het niet.

Wie heeft hier ervaring mee?, ik weet niet waar ik het zoeken moet, wie kan mij helpen?

Vraag 2

bij het uitlezen van de foutcodes las ik ook nog een andere fout uit: Vak A nr.2: 2-1-2: heated oxygen Sensor Signal absent or faulty. Na resetten komt het terug. Wie heeft hier ervaring mee? Er is in 1999 een ruilmoter ingeplaats die heeft inmiddels 189.000 km gereden, kan dat er mee te maken hebben? En is dit ernsrig probleem wat verholpen moet worden? ik heb hem een half jaar en hij rijdt perfect!! (op c.c. na)

Ik hoop dat er mede roffelaars zij die mij met mijn problemen kunnen helpen.

dank u  wel

Alex de frisian850driver
leeuwarden fryslan



Frisian850Cruiser

begrijp ik het goed dat de hendel van cruise control niet goed is(hij maakt niet goed contact ofzo), en hoe kan ik dit probleem verhelpen?
de code 1-2-2 geeft hij dus bij iedere 850 met c.c. die stilstaat?

Bij aankoop van de 850 hebben ze de lambdasonde vervangen, alleen de foutmelding bleef terugkomen. Maar hij is gewoon door de apk gekomen, en het verbruik is volgens mij normaal 1 op 10 / 1 op 11.

mehn

Citaat van: Frisian850Cruiser op 10-10-2005 23:38:51
de code 1-2-2 geeft hij dus bij iedere 850 met c.c. die stilstaat?

Yep, als die 850 cruise control heeft wel  :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Christiaan

Als ik het mij goed herinner had mijn broertje deze code 2-1-2 op zijn '92 GLT ook. Dealer wilde toen de lambda sensor vervangen.
Storingscode is definitief verdwenen nadat we het slangetje onderaan de benzinedrukregelaar (was lek door een scheurtje) en wat andere vacuumslangetjes hadden vervangen.
Misschien dat dit ook bij jou werkt?
Christiaan

jeroen

je antwoord op vraag twee  je moet die sensor gewoon meten de weerstand op the heather draden als oneindig is weet je het

thuur

Citaat van: jeroen op 25-02-2007 00:17:53
je antwoord op vraag twee  je moet die sensor gewoon meten de weerstand op the heather draden als oneindig is weet je het


De 2 witte draden dus ;)


Gr 8)