Winterbanden monteren

Gestart door Edwin, 07-11-2002 20:08:20

Vorige topic - Volgende topic

Edwin

Ik heb vorige week mijn winterbanden (op zwarte velgen) bij de dealer opgehaald en wil ze eind van de maand monteren. Mijn vraag is nu of ik bestaande wielbouten kan gebruiken?
Ik heb nu T5 velgen met verchroomde bouten en de "winterbandvelg" is een of andere zwarte velg maar wel van Volvo. Passen de verchroomde bouten hierin of moet ik andere kopen en wat zou dat kosten. Ik weet dat die chromen bouten de hoofdprijs kosten (€ 7,50 per stuk!) x 20 = een rib uit mijn lijf. ;D

gr. Edwin.  8)

Mehmet D5

Edwin,
Volgens mij levert dit geen enkel probleem op.
Ik gebruik mijn verchroomde bouten ook voor de stalen velgen met winterbanden. Ik rijd in een V70.

gr. Mehmet.

Edwin

Mehmet en Ruud bedankt,

ik heb inderdaad geen wieldoppen. (Wou ik wel kopen maar kosten € 120,= ex btw bij de dealer, vonden ze nog een koopje ook!!---> NOT) Dus ik ga denk ik maar met zwarte velgen rijden. Misschien smeer ik de chromen bouten wel goed in met PFTE spray/WD40 of iets van vet, om corrosie tegen te gaan.
Weten jullie overigens wat standaard bouten kosten?

gr. Edwin.  8)

jan855t5r

Ik heb ook stalen 15" velgen voor mijn winterbanden (205/55R15) en deze heb ik gemonteerd met de standaard T5-R bouten (Chrome)
Zelfs dan passen er nog originele wieldoppen van de 850GLE overheen zonder zelfs ook maar de bouten te raken.

Groet
Jan

PS al de laatste autoweek gelezen? Mega-winterbanden test.
Nederlandse Vredenstein Snowtrac komt er erg goed uit.

patje

Citaat van: jan855t5r op 11-11-2002 20:24:06

PS al de laatste autoweek gelezen? Mega-winterbanden test.
Nederlandse Vredenstein Snowtrac komt er erg goed uit.

Een hele goede winterband die ook nog eens betaalbaar is ( en ooit de beste winterband die er was ) is de Toyo Snowprox S940.

Als je door de bomen het bos niet meer ziet en een winterband zoekt, neem deze dan eens ! is werkelijk perfect.

Paco

Weekje sneeuw Edwin?

en van die zwarte stalen velgen staat toch veel stoerder dan van die enge deksels?!?!

Raf

het is maar wat je mooi vindt.
ik hou helemaal niet van die zwarte metalen velgen. ik vind het zelfs ongelooflijk lelijk.
ik wil ook met winter en zomerbanden gaan rijden maar ik moet eerst (betaalbare) LM velgen vinden.

Raf
De gustibus non disputandum est!

Boom

stalen velgen zijn iig veel mooier dan die ontzettend lelijke lichtmetalen velgen met winterbanden die ik bij de auto kreeg.... soort hele goedkope golf gti velgen... 16"
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

denkweb

is het alweer winter?? Dat beetje regen ook he...

Rudi

Citaat van: Boom op 17-05-2003 15:04:37
stalen velgen zijn iig veel mooier dan die ontzettend lelijke lichtmetalen velgen met winterbanden die ik bij de auto kreeg.... soort hele goedkope golf gti velgen... 16"
Ik heb ze op 17" LM,waarom laat je ze niet spuiten dan?Ik zit er wel over te denken,titanium of zo ...
Dr.Go-Fast...

Boom

of ik ze nou laat spuiten of niet, ze blijven ontzettend lelijk. En om aan lelijk velgen nog geld uit te gaan geven, neuh...
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...