Lampjes voor Big Front verlichting - TIP!

Gestart door Ron850tdi, 11-10-2005 15:53:27

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: LeRa op 12-01-2006 09:32:14
De lampjes voor de SC801 zijn wel iets moeilijker, zeker die acher het LCD. Deze moet namelijk (ruim 30 pinnen) los gesoldeerd worden.

Wat bedoel je met 'knop'? De schakelaar, draaipot of schuifpot?

Schakelaartjes heb ik wel, potmeters ook, maar dan moet je even kijken hoeveel Ohm deze is.

Gr ;)

mehn

De rechter draaiknop is gesneuveld. Blijft niet meer zitten.

Blijkbaar is die op de foto dus geen SC801 omdat het display daar verwijderd is?

Bij de SC801 kan het hele printplaatje (incl. display) verwijderd worden. Aan de achterkant zitten steekverbindingen met de rest van de radio.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

hpkevertje

Citaat van: mehn op 22-01-2008 15:37:39
De rechter draaiknop is gesneuveld. Blijft niet meer zitten.

Blijkbaar is die op de foto dus geen SC801 omdat het display daar verwijderd is?

Bij de SC801 kan het hele printplaatje (incl. display) verwijderd worden. Aan de achterkant zitten steekverbindingen met de rest van de radio.

Asje gebroken? Is vaak nog wel iets aan te doen.
In de beide delen van het asje een gaatje boren (1 of 1,5 mm), pennetje erin en sec.lijm.
Succes.

mehn

XC60 D4 AWD:

LeRa

Die foto toont WEL en SC801, waarvan het display los gesoldeerd is ( K@#$@-werk). Dat lampje rechts daarvan verzorgt de display-verlichting, was bij mij dus stuk.
Witte lampjes met blauwe condoompjes in zwarte houdertjes. 'k Heb bij de elektroboer vergelijkbare gloeilampjes gevonden en deze in de zwarte houdertjes geprutst.

Mooie radio's die big-fronts, maar er zit nu een 1-din Panasonic in, omdat er kort na de reparatie weer 2 lampjes stuk gingen ('k had ze uit voorzorg allemaal vervangen). En ook mijn rechterknop viel er telkens af. Vastplakken helpt wel, maar dan moet je niet opnieuw hoeven repareren.  >:(

hpkevertje

mehn

Bummer...

Vandaag naar de automaterialenzaak geweest voor lampjes voor de SC801.

In de eerste post van dit topic staat dat Neglin T 14286 de juiste lampjes zijn voor in de bigfront van Ron850tdi. Blijkbaar heeft hij geen SC801 (navraag via PB leverde geen antwoord op helaas) want de lampjes die hij noemt hebben een voetje met bajonetsluiting. De korte versie van de dashboardverlichting in de schakelaars dus (850 MY1995>) en zover ik begrepen heb de lampjes van de SC805.

Dus...wie weet WEL een type lampje dat in de SC801 past/hoort? Heeft LeRa misschien meer info?

XC60 D4 AWD:

LeRa

Ik ben gewoon naar de elektronica-boer gegaan met zo'n lampje en daar vergelijkbare lampjes gekocht die hij had qua afmeting, want in vermogen had ik geen keus. ('k zou wel van te voren even meten welke spanning er over de lampjes staat bij vol opengedraaide dashboardverlichting).

Het vermogen van de lampjes weet ik dus niet.

thuur

Citaat van: LeRa op 23-01-2008 17:19:08'k zou wel van te voren even meten welke spanning er over de lampjes staat bij vol opengedraaide dashboardverlichting).

Als er meer dan 14,4 Volt op staat heb je een ander probleem ;D
Gewoon 12V exemplaren nemen dus.

Gr 8)

Misha

Ik heb ze een keer vervangen gehad door een setje van de electronicazaak, maar heb er nu weer origineel in zitten.
Origineel lijkt toch net iets meer licht af te geven, de radio was voorheen een beetje onderbelicht in verhouding tot de rest van het dash.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mehn

Vandaag de SC-801 opgehaald bij de eigenaar. Om niet telkens heen en weer te hoeven rijden (toch elke keer 50km) heb ik de radio geruild voor een geleende SC-802. Heeft ie iig muziek en ik wat rust ;D

Zoals gezegd waren er 5 van de 7 lampjes stuk en dat blijkt ook als ik ze doormeet. De radio ligt nu in stukken, morgen maar eens op lampjesjacht gaan.

Fotoreportage? Die staat in de eerstvolgende Roffel, waarna hij ook hier zal verschijnen  ;)

XC60 D4 AWD:

ThomasGLT

Behoort er onder de knoppen CD, CHGR en TAPE op de SC-805 ook een lampje te zitten?

Dan moet ik binnenkort ook even aan de slag ben ik bang :P

Duell

b0nkolok

CiteerDus...wie weet WEL een type lampje dat in de SC801 past/hoort? Heeft LeRa misschien meer info

CiteerAls er meer dan 14,4 Volt op staat heb je een ander probleem
Gewoon 12V exemplaren nemen dus.

Na zelf enig prutswerk met die kl^%@*te lampjes   :-\ te hebben gepleegd (solderen is niet echt mijn hobby), bleken die dus ook te zwak te zijn. Beetje dimmen en nada, donker. Ach in de zomer niet zo'n probleem (lange dagen).
Maar na je Technotalk in Roffel 25, Maikel, de kast maar weer eens eruit gerukt en gesloopt  :azn:. Met het printplaatje Amsterdam rondgefietst op zoek naar de juiste lampjes. Dus als toelichting bij verschillende electrowinkeltjes Roffel 25 mee.

Kwam ik na wat verwijzingen terecht bij Radio Centro op de Overtoom 299. De man daar bekeek het printje en de lampjes, glimlachte "Heb ik vaker gedaan", en zei dat -na doormeten van het enige originele lampje- het lampjes moeten zijn van 9 VOLT 65 Ma ???. Alle lampjes, incl. van schermpje, zitten in serie. Verrassing en tevens de vraagjes/opmerking boven beantwoord (hoop ik).

Printje achtergelaten omdat hij zei de 7 lampjes er zelf wel even in te zetten. Kosten: 40 euries. Als prutser dat maar gedaan en ik ben benieuwd naar het resultaat.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Kali-Integrali

Ik ga ook maars aan de slag met de verlichting. Genoeg info in deze topic incl links.

Heb een SC-802, kan niet vinden of de Neglin T 14286 ook passen??
Enne als ze het boek bij Birze hebben liggen, kunnen ze ze toch ook bestellen? Rij er dagelijks langs..

Ik zie bar weinig by night, enkel display en equaliser :(