De introductie...

Gestart door Jur, 13-10-2005 20:10:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

KIM

Welkom terug Jur!
Ik was samen met Marc O. op de prachtige locatie waar je woont.

Een alter 1 estate... :eusa_drool: daar zijn er niet zo heel veel van. Veel plezier ermee!

Emiel

Kijk nou...welkom terug Jur! ;D

Jur

Jaja al 120 dagen geen berichten nee. Andere prioriteiten helaas  :)
850 heeft nieuwe ashoes gekregen bij de garage, ik zag dat zelf niet zo zitten.
De bevestiging van het subframe met gat was geen afkeur  :police:

De 850 is voor de keuring geweest en lijstje was niet zo heel gek eigenlijk, maar jammer dat ik dat niet gezien heb bij de aanschaf (blind...)

- Remklauw linksvoor moet worden vervangen.
- Op alle schijven was wat aan te merken
- Alle blokjes
- verschil links-rechts van de handrem is te groot
- verkeerd lichtbeeld, hopelijk niet de spiegels  :(
- een schokbreker voor stuk, ik wissel dan beide maar
- paar lampjes de stuk waren
- Vanger van de motorkap was verroest(veer)
- iets met dat de uitlaat niet goed vast zit. Ik heb dat nog niet bekeken. Geen zin in sneeuw in mijn nek. (Garage staat er nog steeds niet  :( )

Vergeleken met de A6 ('98) stinkt de 850 veel meer naar benzine. Carterontluchting?...

Taranis

Citaat van: Jur op 09-03-2016 22:10:10
Vergeleken met de A6 ('98) stinkt de 850 veel meer naar benzine. Carterontluchting?...

Of je lambdaregeling?

Jur

Ik zal de foutcode uitlezen, nog niet aangedacht  :eusa_wall:

Jur

#65
Nieuwe remschijven en blokken voor +  een klauw vervangen.
Eerste schokbreker heb ik er onder vandaan maar moest de haakse slijper op de stabilisatie stang los gelaten. De kreeg ik niet los. De torx draaide door. Nog met de hamer geprobeerd een schroevendraaier in te slaan maar kreeg hem niet los. Samen met de veerpootlager en veerzitting dus ook maar besteld.
Achter nog de remmerij nog doen. Verder al het kleine werk voor de keuring gedaan.

Net foutcodes uitgelezen alleen de automaat "geeft antwoord": 114 en 313. Het pijltje knipperde toen het buiten koud werd en vochtig. Vervangen vd standenschakelaar is eigenlijk wel een klus voor de garage begreep ik? Verder schakelt hij niet lekker tussen PRND. Maar in D opschakelen gaat wel vrij soepel.
Vreemd dat de andere kontakten van de ODB1 niet oplichten, maar nu is ook de accu leeg. Dus probeer het later nog eens.

Vooruitgang na lange tijd stilstaan!


volvobug

Die klauw kan wel een revisiesetje gebruiken  ;D Die is slecht.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Taranis

Zo, die is goed op!

Jur

Ja maar nu ziet het er stukken beter uit. Net klaar met de schokbrekers(mijn eerste keer, maar de FCP Euro Youtube video was erg duidelijk :) ). Na test rit zijn de automaat foutcodes niet teruggekomen, maar het pijltje knippert als je tussen PRN en D schakelt. Maar even kijken hoe dat verder ontwikkelt. Zal even zoeken of ik de standenschakelaar kan schoonmaken.
Verder de volgende foutcodes uitgelezen: A3: 211,213,214. A7: 122,231. A2 was het 111. Had daar iets anders verwacht ivm de benzine stank. Je merkt het niet onder het rijden maar een paar minuten stilstaan en het is niet te harden binnenin. Had voor de grap in het vacuumslange topic geschreven maar duidelijk werk aan de winkel. Eerst alle slangen vervangen dan maar even kijken of de zooi achter het inlaatspruitstuk vervangen moet worden. Schijven en blokken achter van het weekend maar even. Eerst met de kids naar Bjørneparken(http://www.bjorneparken.no/) :)

Indicatie voor de staat van de vacuum slangen(damp komt door de scheuren naar buiten...)



Links is de voorkant van de auto. Oranje is stuk van de verdelerkap. Het is de brede slang van de karterontlucting die aangesloten zit op de plasticbuis die achter het inlaatspruitstuk wegkomt. Zie ook het knietje wat niet aangesloten is, moet daar eigenlijk niet de platic buis op? Eerst maar even het vacuumtopic doorspitten(http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,31593.msg832575.html#msg832575)