Ervaringen met Brakemax schijven/blokken

Gestart door 850blues, 15-10-2005 16:59:24

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Heeft geen nut bij de EBC blokken want die hebben al van die zwarte anti-resonantiepads. Kijk eens of de zuiger wel goed gangbaar is, wellicht komt ie aan één kant te langzaam terug waardoor de bovenlaag van de blok verglaast. Anders rij er eerst eens een paar weken mee, kan ook weggaan. Bij mij ging het vanzelf weg, alleen als de wagen een tijdje stil heeft gestaan wil ie in het begin nog wel eens piepen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

Citaat van: M a r c op 20-06-2006 23:18:12
Heeft geen nut bij de EBC blokken want die hebben al van die zwarte anti-resonantiepads. Kijk eens of de zuiger wel goed gangbaar is, wellicht komt ie aan één kant te langzaam terug waardoor de bovenlaag van de blok verglaast. Anders rij er eerst eens een paar weken mee, kan ook weggaan. Bij mij ging het vanzelf weg, alleen als de wagen een tijdje stil heeft gestaan wil ie in het begin nog wel eens piepen.

Ok. Dus die zwarte pads aan de achterkant zijn al tegen het piepen. Die zitten trouwens ook aan de achterkant van de Textar blokken die dus ook piepten....

Hoe kan ik controleren of de zuiger goed gangbaar is?

Verder zal ik het inderdaad nog maar even een tijdje afwachten. Ze liggen er net een paar uur onder.

elianmars

;D ;D ;D Waarschijnlijk is 't over een poosje wel over met het piepen. Ik heb net ff de tekst op de doos van de blokken (de blokkendoos  ;D ;D) zitten lezen.

Er moet minimaal 500 miles met de remmen gereden zijn voordat je "onder garantie" kan gaan klagen over piepen tijdens het remmen.

De eerste 5 miles zijn achter de rug. Nu de rest nog.......

Eugene

Remmen die ook nog goed als je 10 keer acher elkaar van 100 naar 20 remt in zo kort mogelijke tijd? zo ja, dan worden dat mijn volgende blokken..... 

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: Eugene op 21-06-2006 11:29:25
Remmen die ook nog goed als je 10 keer acher elkaar van 100 naar 20 remt in zo kort mogelijke tijd? zo ja, dan worden dat mijn volgende blokken..... 

Eh..... waar moet ik dat gaan uitproberen? Ik ben al blij als ik één keer ff 200 kan rijden. Laat staan 10 keer achter elkaar......  :-\

Ik ga trouwens toch wel twijfelen over de remklauw nog wel goed is. Nu bromt-ie af en toe ook (deed-ie voorheen trouwens ook af en toe, maar ik legde toen niet echt de link. Dacht dat de schijven en blokken gewoon bijna op waren). Waarschijnlijk komt dat piepen dus toch ook door een slechte zuiger.

Enno

Mijn remklauw rechts voor piept op dit moment ook als een idioot....na het wegrijden en remmen voor de eerste paar drempels ...

Had laatst ook het gevoel dat hij scheef trok met remmen.

Zit ernstig te overwegen om voor de brakmax sport schijven te plaatsen.....in 302 uitvoering zijn er behalve standaard remklauwen nog andere alternatieven?

Emiel

Bij mij piept alles, maar mij hoor je niet klagen

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: mehn op 21-06-2006 22:54:30
Bij mij piept niks hoor :P

Laat me raden: standaard remmen en blokken?  ;)

elianmars

Citaat van: Emiel op 21-06-2006 22:36:15

Ik vind 't echt vréselijk, dat gepiep........  :-\

Rayman

Citaat van: elianmars op 21-06-2006 23:14:49

Ik vind 't echt vréselijk, dat gepiep........ :-\

Liever een piepende rem die werkt dan een stille willie die geen donder uitvoert...
Ik rijd sinds kort ook geen standaard schijven meer; het is nog even wennen.
Dark Side of the Force is German

elianmars

Citaat van: Rayman op 21-06-2006 23:44:27
Citaat van: elianmars op 21-06-2006 23:14:49

Ik vind 't echt vréselijk, dat gepiep........ :-\

Liever een piepende rem die werkt dan een stille willie die geen donder uitvoert...

Dát is waar!

Maar weet je wat nóg mooier is? Een rem die goed werkt en toch niet piept!  ;D ;D

Eugene

Marcel, 100 is genoeg hoor. Mijn huidige blokken stonden ongeveer in de fik toen ik die 10 keer deed :o

Enno, er zijn behalve standaard klauwen geen alternatieven. Of je moet al voor een BBK gaan, maar die zijn gelijk weer erg duur ::)

Mehn heeft Ferodo DS Performance, Emiel heeft Pagid bluaw. BTW, die doen het best aardig. HEt piepen is voor lief te nemen met deze remprestaties. Ben benieuwd hoe Jan erover te spreken is na zaterdag :)

elianmars

Citaat van: Eugene op 22-06-2006 00:32:36
Marcel, 100 is genoeg hoor. Mijn huidige blokken stonden ongeveer in de fik toen ik die 10 keer deed :o

Wat denk je wat de Textar blokken deden afgelopen zaterdag toen ik ze even aan het uitproberen was?
Gloeiend heet. En ze roken ook niet zo lekker...... De schijven waren ook loeiheet. Ik was zo slim om er even mijn vinger tegen aan te houden om te voelen of ze warm waren........ Auw!

Maar de schijven hebben geen krimp gegeven (gelukkig....  :P)

Eugene

wist je al dat schijven een 200-300 graden kunnen worden van een keer flink remmen. Goeie les voor de volgende keer, voor het zelfde geld bleef je een hele laag vel eraan hangen. Dan had je een flink probleem ::)