Ervaringen met Brakemax schijven/blokken

Gestart door 850blues, 15-10-2005 16:59:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Zeer binnenkort liggen er op de achteras trouwens ook Redstuff blokken.

Marc heeft ze als het goed is vandaag met de post meegegeven  :D

Ik weet wel dat de achterremmen niet zo heel erg meedoen, maar nu ik het verschil heb gevoeld tussen de Textar en de EBC's, wist ik al snel dat die Textar blokken aan de achterkant ook er af zouden gaan.

mehn

Citaat van: elianmars op 21-06-2006 23:14:23
Citaat van: mehn op 21-06-2006 22:54:30
Bij mij piept niks hoor :P
Laat me raden: standaard remmen en blokken? ;)

Nope, schijven en blokken beide niet standaard ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

M a r c

Citaat van: mehn op 22-06-2006 07:25:04
Citaat van: elianmars op 21-06-2006 23:14:23
Citaat van: mehn op 21-06-2006 22:54:30
Bij mij piept niks hoor :P
Laat me raden: standaard remmen en blokken? ;)

Nope, schijven en blokken beide niet standaard ;)

Wél goed spul  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

Goed, je wagen is dus verre van standaard.... ::) ;D

Maar wat heb je er nou voor remmerij onder dan?

mehn

Citaat van: elianmars op 22-06-2006 22:56:19
Maar wat heb je er nou voor remmerij onder dan?

CTF DTM en Ferodo DS Perfomance

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Racingbrick

Wat zijn de ervaringen nu na er enkele maanden mee te hebben gereden? ik ben toe aan nieuwe schijven, en ik wil onder geen voorwaarde de standaard schijven er onder monteren.
Beetje weinig remvermogen bij hoge snelheden....

Is iedereen nog blij met de Brakemax schijven ?

Eugene

Ik ben nog erg te spreken over de schijven. Ze hebben geen makkelijk leven onder mijn auto, maar ik let er wel erg op om ze niet warm weg te zetten of de voet op de rem te houden voor een stoplicht ect.

Ik heb ze nu een jaar en ze zijn op die 10.000km niet noemenswaardig gesleten, en nog steeds recht.

If it's not blown, it sucks...

Racingbrick

Mijn achterste zijn krom, ( na een keer goed afremmen van 245 naar 120) en de voorste doen gewoon niet genoeg bij snelheden boven de 200.
eigenlijk heel on Volvo om die kleine schijfjes op een wagen met dat vermogen en top snelheid te monteren...

Dus moet er eens wat anders op gaan komen,

Welke blokken worden aangeraden met die brakmaxen?


Eugene

Citaat van: Racingbrick op 06-11-2006 13:22:40
Welke blokken worden aangeraden met die brakmaxen?

NAast de schijven verkopen ze ook een bijbehorende blokkenset. Deze heb ik toen niet gekocht. Eerst gereden met OEM Volvo blokken, nu met Porterfield R-4S. Na de winter komen er CTF blokken onder.

If it's not blown, it sucks...

Bas850

Met de schijven geen probleem vind alleen dat de blokken veel stof afgeven. Velgen zijn heel snel vies.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

Enno

Citaat van: Eugene op 06-11-2006 12:12:27
Ik ben nog erg te spreken over de schijven. Ze hebben geen makkelijk leven onder mijn auto, maar ik let er wel erg op om ze niet warm weg te zetten of de voet op de rem te houden voor een stoplicht ect.

Ik heb ze nu een jaar en ze zijn op die 10.000km niet noemenswaardig gesleten, en nog steeds recht.

de achterremmen van brakemax zitten er nu zo'n 50000 km op. Behalve het feit dat ik ze er niet vind uit zien (roest)....voldoen ze prima...waren de standaard remmen & blokken van brakemax. Ik durf bij mijn eerst volgende vervanging van schijven aan de voorkant het niet aan om de brakemax te nemen...de originele doe ik 70000 km mee....nog nooit krom gehad. De schijven zijn helaas eerder op dan de blokken in mijn geval...

Is 70000 km met een setje schijven met veel snelweg verkeer (langeafstand)....normaal?


Turbobiker

Citaat van: V70Enno op 06-11-2006 18:43:31
Is 70000 km met een setje schijven met veel snelweg verkeer (langeafstand)....normaal?

Is niet heel veel, maar juist op de snelweg laat je je rem vaak lichtjes slepen, bijvoorbeeld bij licht afremmen. Juist hierdoor slijten de remmen extra snel. Beter is hard en kort op je rem te trappen.
De Tussenpaus

Eugene


If it's not blown, it sucks...

Enno

Citaat van: Turbobiker op 06-11-2006 19:16:45
Citaat van: V70Enno op 06-11-2006 18:43:31
Is 70000 km met een setje schijven met veel snelweg verkeer (langeafstand)....normaal?

Is niet heel veel, maar juist op de snelweg laat je je rem vaak lichtjes slepen, bijvoorbeeld bij licht afremmen. Juist hierdoor slijten de remmen extra snel. Beter is hard en kort op je rem te trappen.

Met andere woorden ik moet minder snelweg rijden......of grotere schijven gaan nemen na de winter ...groter diameter betekent dan in mijn beleving minder slijtage..immers meer remoppervlak

Racingbrick

Of minder remmen..... ;D

Al met al klinken die Brakemaxen goed, helaas ben in gebonden aan 280mm schijven, ivm 16 inch colomba's en 15" winterwieletjes....