bak onder haaks overbrenging lekt

Gestart door hpetak, 16-10-2005 16:54:46

Vorige topic - Volgende topic

hpetak

Volvofreaks ;D,

weet iemand waar dat bakje voor dient(lijkt op een behoorlijke sigarendoos(ik meen 8 schroeven door deksel)? Er lekt nl een beetje olie onderen is dat errug?
Alvast bedankt

Rudi

Olie lekkage daar lijkt me niet goed...
Dr.Go-Fast...

mariah

Ik denk dat de olielekkage van hogeraf komt, namelijk de turbo. Die zit daar precies boven gemonteerd. De olie aan en afvoerleidingen en de aansluiting naar de intercooler wil nog wel eens lekken. Als de olielekkage dezelfde kleur is als de motorolie, zou ik daar maar eens gaan zoeken.

Groet, Peter 8)

Johann

Kan van de ontluchting van de haakse overbrenging komen.
Bij de nieuw R zit deze aan de bvenkant in de hoek van bak en blok en ze lekken allemaal.

hpetak

Citaat van: mariah op 17-10-2005 12:35:50
Ik denk dat de olielekkage van hogeraf komt, namelijk de turbo. Die zit daar precies boven gemonteerd. De olie aan en afvoerleidingen en de aansluiting naar de intercooler wil nog wel eens lekken. Als de olielekkage dezelfde kleur is als de motorolie, zou ik daar maar eens gaan zoeken.

Groet, Peter 8)

Inderdaad zit er bij de turbo een zwart slang,behoorlijk dik is die slang,die ook rondom olie laat zien.De slang wordt vastgeklemd met zon ring met moer die je kan vast draaien met een schroevendraaier.

Altijd goed om te horen dat olie aanwezig is het bij elke awd(Johan) is ;)