automatische bak

Gestart door kriz, 19-10-2005 15:45:43

Vorige topic - Volgende topic

kriz

//
dag allemaal,
Volvo 850GLT bj. '92 automatische bak!
Bij het afremmen naar een stoplicht, begint de (waarschijnlijk) automatische bak te schokken totdat ik bijna stilsta, en dan schakelt 'ie uiteindelijk in z'n eerste versnelling. Nu is mij verteld dat ik de stoplicht schakelaar moet vervangen? iemand ervaring mee?
Verder, kan bij m'n ovlov de gasklep sensor worden afgesteld! Lijkt mij nit i.v.m. de lambda sonde....................
graag een ervaren reactie!

Chris.

thuur

Zoals je ook in je andere post had kunnen lezen:

De TPS (gaskleppos.sensor) kan niet worden afgesteld. Hij gaat niet vaak kapot, je kunt hem schoonmaken maar het beste is bij onregelmatige waardes: vervanging! (tis een gewone potmeter, dus je kunt hem makkelijk doormeten)

Van een stoplichtschakelaar heb ik nog nooit gehoord ???

Gr 8)

thuur

De AW50-42 kent de volgende elektronische signalen:

Citeer
To permit exact determination of the gear–change and lock–up engagement points on the basis of the selected driving mode, the control module receives information concerning the following:
-Selected gear – from gear selection sensor (8).
-Selected driving mode – from the mode selector (11).
-Road speed – from the speedometer (17).
-Transmission input shaft rpm – from engine speed sensor (5).
-Engine rpm and load – the fuel injection system control module (18).
-Throttle opening – from the fuel injection system control module (18).
-Brake pedal operation – from the brake light switch (19).
-Fully depressed accelerator pedal (AP) – from the kickdown switch (20) on the throttle cable.
-Transmission oil temperature – from a temperature sensor (6) in the transmission

Misschien kun je hier de stoplichtschakelaar die de man met 50+ jaar ervaring bedoelt aanwijzen?

Gr ???

[edit]
De TPS speelt dus geen rol voor je automaat.

Als de auto uit staat: haal de hendel eens een keer of 20 op en neer en kijk of het probleem nog bestaat
[/edit]

mehn

Citaat van: thuur op 19-10-2005 23:25:10
Citeer
-Brake pedal operation – from the brake light switch (19).
Misschien kun je hier de stoplichtschakelaar die de man met 50+ jaar ervaring bedoelt aanwijzen?

Ik denk dat deze bedoeld wordt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Hen3

Citaat van: thuur op 19-10-2005 22:32:22
Van een stoplichtschakelaar heb ik nog nooit gehoord ???

hij heeft zich bij de benen laten nemen denk ik.. deze valt in de categorie 'bougievonkjes'  ;)