Welke winterbanden kan ik het beste nemen?

Gestart door Laserblue, 19-10-2005 15:57:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: Robby72 op 06-10-2010 16:10:24
Welk merk kan ik het beste nemen in de maat 195/60 r15. Ben persoonlijk wel kritisch op afrolgeluid...
Heb de tests al doorgelezen maar ben er nog niet zo uit. Persoonlijk maak ik niet zo veel km (15 a 20k) per jaar. Is het geen zonde om dure michelins te laten verduren?

Gezien de vredestein hier wel positief ontvangen is, is deze goed te noemen in mijn maat?

Over Vredestein aardig goede geluiden hier, maar als het om afrolgeluid gaat zou ik uitwijken naar Nokians.


Gr ;)

Vulk

En die Snowtracks, zijn die wat? Ook afrolgeluid is hier kritisch.

Misha

Ik vond de Goodyear Ultragrip 7+ erg ok voor onze Nederlandse omstandigheden.  Stil, goed in de regen en kon nog best wat koppel hebben. Ook niet rumoerig en niet al te flexibel in de wangen, wat mijn grootste ergernis aan winterbanden. Verbruik werd ook niet veel hoger.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Kingfisher

Ik zweer al jaren bij Dunlop SP Wintersport, super band :)

Chris

Citaat van: Vulk op 23-09-2010 18:11:06
Ik ga Nokians proberen denk ik.

Ik ook, ben voor de WR-G2's gegaan. Ze liggen al klaar en moeten alleen nog even op de velgen getrokken worden. Maatje 225-45-17. Ben erg benieuwd hoe ze gaan bevallen.

Ries van de Zilverschuit

Binnenkort heb ik er weer Continental Wintercontact TS830 omliggen. 205/55/R16. Stille band en slijtvast. Volgens de ANWB (test 2009) goed bij bij nat en zeer goed bij besneeuwd wegdek. Slechts redelijk tot goed bij droog wegdek.

Nadeel van deze bandenmaat is dat de sneeuwkettingen bij maximaal stuuruitslag licht aanlopen tegen de kunststof kappen in de wielkast.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Vulk

Ik ben ook heel benieuwd naar het verschil tussen 16" en 15"!

elianmars

Citaat van: Chris op 18-10-2010 11:03:23
Citaat van: Vulk op 23-09-2010 18:11:06
Ik ga Nokians proberen denk ik.

Ik ook, ben voor de WR-G2's gegaan. Ze liggen al klaar en moeten alleen nog even op de velgen getrokken worden. Maatje 225-45-17. Ben erg benieuwd hoe ze gaan bevallen.

Die van mij liggen ook klaar. Naast die van jou, vermoed ik ;D

Ik ben benieuwd hoe ze zich gedragen met mijn zware rechtervoet :eusa_shifty:

Jans Duiven

Die Nokian's bevallen inmiddels al goed onder de GTV, maar dat is geen vergelijk natuurlijk.  ;)

Hans

Sbv

Citaat van: elianmars op 20-10-2010 22:02:55
Citaat van: Chris op 18-10-2010 11:03:23
Citaat van: Vulk op 23-09-2010 18:11:06
Ik ga Nokians proberen denk ik.

Ik ook, ben voor de WR-G2's gegaan. Ze liggen al klaar en moeten alleen nog even op de velgen getrokken worden. Maatje 225-45-17. Ben erg benieuwd hoe ze gaan bevallen.

Die van mij liggen ook klaar. Naast die van jou, vermoed ik ;D

Ik ben benieuwd hoe ze zich gedragen met mijn zware rechtervoet :eusa_shifty:
Ze liggen op elkaar dacht ik gezzien te hebben, heb ze zelf gehaald en opgestapeld in magazijn.
Velgen van Chris en mij liggen in de V70 klaar voor morgen montage denk ik. Die van jouw komen zodra je weer uit hunnebeddenland bent

S70 banden liggen klaar en worden morgen op de velgen gezet

tackle

ik heb een setje vredesteins snowtrac gekregen! Gaan er van de week onder, ik had mijn columbas laten stralen maar er zat zoveel corrosie op dat het nog zichtbaar is, na poedercoaten. Mooi ***

Jans Duiven

Citaat van: tackle op 21-10-2010 14:16:34
ik heb een setje vredesteins snowtrac gekregen! Gaan er van de week onder, ik had mijn columbas laten stralen maar er zat zoveel corrosie op dat het nog zichtbaar is, na poedercoaten. Mooi ***

Dan is er toch iets ernstig mis gegaan.
Heb je ze laten stralen bij een 'velgenbedrijf' of op de hoek bij ome Jan?

Hans

FGG

Ik wilde Nokians 205/50R16, maar die zijn niet meer te krijgen. :(

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

M a r c

#43
Dan neem je toch een ander merk in die maat?

Of de Nokian in 205/55R16 91H WR G2 (voor 95 euro per stuk) ?   :eusa_whistle:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

tackle

Citaat van: Hans Duiven op 21-10-2010 18:20:34
Citaat van: tackle op 21-10-2010 14:16:34
ik heb een setje vredesteins snowtrac gekregen! Gaan er van de week onder, ik had mijn columbas laten stralen maar er zat zoveel corrosie op dat het nog zichtbaar is, na poedercoaten. Mooi ***

Dan is er toch iets ernstig mis gegaan.
Heb je ze laten stralen bij een 'velgenbedrijf' of op de hoek bij ome Jan?

Hans

bij hamax in hazerswoude. Hij zei dat ie er niets meer aan kon doen. Je ziet prachtig gepoedercoate putjes. Echt zwaar teleurgesteld.