uitvallen 850 2.5 20 v 1992

Gestart door crd, 20-10-2005 13:19:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

crd

Hoi Allemaal,

Ik heb sinds een paar weken een 850 2.5 20v handgeschakeld met airco (geen cruise) van 1992.
Na een week hield (na eerst een paar keer onder het rijden te zijn afgeslagen evenlater starte hij toen gewoon weer ) er compleet mee op. Niet meer aan de praat te krijgen. De garage heeft er toen een andere gebruikte brandstofpomp ingezet. (Waar ik trouwens 200 euries ex. voor mocht aftikken; hebben ze wel de auto bij mij thuis opgehaald en gratis leen auto geleverd).
Nix meer aan de hand :) zo leek het tenminste :(. Na een week wilde auto toen ik hem net een keer had uitgezet niet meer starten. Na een paarseconde (en het alarm aan en uit gezet te hebben, de garage dacht nl de 1e keer dat het misschien met de startonderbreker te maken zou hebben) startte ie weer gewoon weer nix aan de hand. Weer een week later slaat de auto spontaan af na een poosje file rijden. na 1x starten deed ie het niet 2e keer (weer alarm erop en er af) start ie weer gewoon.

Ik heb inmiddels (na een avondje stevig bladeren op het forum) ontdekt hoe ik OBD1 foutcodes uitlees en vond het volgende:
A2 1-1-1 nix aande hand dus?
A3 1-1-1
A6 1-1-1
nu komt ie:  
A7 1-2-2; 2-3-1; 1-3-2

Heb al gezocht en van alles gevonden maar niet precies wat ik zocht ;).
Ik dacht begrepen te hebben dat er verschillende systemen (o.a. motronic en fenix?) zijn waar door de verklaringen voor de codes kunnen wisselen?  Ik weet niet welk systeem ik heb en waar ik dat aan kan zien.

Ik weet ook niet of de (niet originele) startonderbreker een rol in het geheel speelt.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Alvast bedankt.

grtz Erik

@®-

A7 is voor accesoires ik zou ze gewoon resetten en verder kijken, kijk ook eens naar je brandstof relais.

thuur

Zoek maar eens op relais 103 (of brandstofpomprelais) zoals Armin zegt...


Gr 8)

Emiel

#3
Brandstofpomprelais..... ;D ;)

crd

okay thnx,

Foutcodes A7 gereset en niet meer terug gezien :)
Ik had het relais al (telefonisch doorgegeven dat ik een brandstofpomprelais nodig had, ) besteld alleen kreeg ik ipv de vierkante groene 103 een grijs rechthoekig relais. Dat heb maar ff laten liggen en een 103 besteld. Met een btje geluk kan ik t morgen ophalen samen met een gordelverlenger. (vanwege de maxi cosi voor nr. 3 die, als alles goed gaat, binnen niet al telang tijd op wereld komt :))


gr Erik

crd

Inmiddels al weer een week of 2 nieuwe relais 103 erin (nieuwe was trouwens rood en de oude groen maar e.e.a. werkt zonder problemen)
tot op heden geen klachten meer :)

thnx

Christiaan

Toch weer 200 euro teveel betaald dus......................
Maar gelukkig dat het nu opgelost is.
Christiaan

crd

#7
[quote a
uthor=Christiaan link=board=28;threadid=10537;start=msg169577#msg169577 date=1131347929]
Toch weer 200 euro teveel betaald dus......................
Citeer

Nou dat valt misschien mee. (Dat is natuurlijk betrekkelijk, ik had die 200 natuurlijk liever in m'n zak gehouden :))
Maar bij de eerste storing (dit had ik mijn verhaaltje nog niet gemeld) had ik nl een controle lampje (ff mogen lenen van de gargage) aangesloten op de voeding van de brandstofpomp.
Toen de auto totaal niet meer wilde starten had ik wel spanning op de pomp. vlgs de garage ( en vlgs mij ook wel aannemelijk) het bewijs dat niet het relais, maar de pomp overleden zou zijn.

Dus vooralsnog ga ik er ff vanuit dat bij mij (toevallig) de pomp kapot was en het relais later ( en misschien ook wel voor die tijd) ook voor storing zorgde...

Erik

big ben

#8
Vanavond even op pad, het was 22.50 uur en ik wilde weg gaan,  :D maar ..............toen gebeurde het de auto wilde niet starten, wegenwacht gebeld even wachten.......... conclusie de pomp was kapot er zat wel spanning op. Een paar tikjes met de hamer (tijdens het starten) en de auto loopt weer.

Is het nu zeker de pomp??? Wat kost evt een nieuwe?? Is een gebruikte ook raadzaam?? Wie weet hier antwoord op? :-\ En als de pomp vervangen moet worden heb je dan speciaal gereedschap nodig?

Gr. Ben

Hot 850

Dit probleem heb ik dus ook!
Zomaar plotseling uitvallen tijdens stationair draaien of gewoon op de snelweg en dan niet tegelijk meer te starten.
Na een minuutje start hij weer gewoon en is er niets meer van te merken.
Waar zit die brandstofpomprelais ergens?

mehn

Citaat van: Hot 850 op 25-07-2006 10:56:09
Waar zit die brandstofpomprelais ergens?

Volgens mij was dat niet het probleem, maar de benzinepomp zelf.
Als de auto spontaan uitvalt kan het ook relais 103 zijn. Voer dat maar eens in in de zoekfunctie ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

big ben

Morgen is het dan zover.....kunnen ze eindelijk hun fout weer goed maken :(, ze waren vergeten om de afdichtring van de brandstofpomp terug te plaatsen.
Ik blijf er maar zelluf bij staan :-\, (ter controle) :-X

Kan dit maar op 1 manier??, ik bedoel zijn er nog speciale dingen waar op gelet moet worden??

gr Ben