SRS lampje brandt

Gestart door Marcel_T-5, 02-11-2002 14:03:47

Vorige topic - Volgende topic

Marcel_T-5

Wie weet raad?

Ik heb de bovenkant van mijn dashboard moeten demonteren omdat ik een aantal lampjes moest vervangen in mijn instrumentenpaneel.  Bij het demeonteren moet ook de pagagiersairbag worden losgekoppeld. Dit heb ik gedaan. Bij de montage heb ik ook de aansluiting op de airbag weer gemonteerd. Alles is succesvol in elkaar gezet, alle verlichting werkt weer. Maar nu blijft wel het SRS lampje branden.
Ik vertrouw dus de werking van de airbag niet.

Alvast bedankt voor advies wat hoop ik snel komt.

Groeten

Marcel T-5

DannyB

Door het loskoppelen van de airbag is er waarschijnlijk een foutcode opgeslagen.
Deze moet uitgelezen worden en daarna gewist, blijft het
lampje na het wissen nog steeds branden, is de fout nog
steeds aanwezig.
Heb je een auto met een uitlees-unit onder de motorkap, dan
kun je het zelf doen, anders op naar de garage.

Groeten Danny

Marcel_T-5

Ik heb vandaag even naar de dealer gebeld en die vertelde ook dat de ecu voor de airbags gereset moet worden. er is een foutcode die in het geheugen staat. Deze is is er ingekomen doordat ik de dashboardverlichting heb gecontroleerd terwijl de airbag nog niet was aangesloten.
Ik hoop dat dat de oplossing is.

Groeten

Marcel T-5

Marcel_T-5

De foutcode is uitgelezen en gewist.
Mijn SRS lampje gaat weer uit :D.  Doordat ik tussentijds gecontroleerd heb of alles functioneerde heeft het SRS systeem de pagagiersairbag niet gevonden en heeft de foutcode "kabelbreuk naar pagagiersairbag" opgeslagen.
Het was nog geen 5 minuten werk. De dealer heeft het kostenloos gedaan, volgens mij is dat best goede service.
Complimenten voor Henk Scholten Volvo in Ede.

Groeten

Marcel T-5