Achterbumper Demonteren

Gestart door Jort, 22-10-2005 22:22:52

Vorige topic - Volgende topic

Jort

Hallo Allemaal,

Ik heb me helemaal het apenzuur gezocht via de zoek functie, maar ik kan nergens iets vinden over het demonteren van een achterbumper van een 850 uit 1995. Ik heb ook al onder de auto gelegen en wat bouten los gedraaid, maar toen er geen beweging in kwam ben ik maar gestopt.

Heeft iemand voor mij een duidelijke beschrijving over hoe ik mijn achterbumper hoes eraf kan halen, zodat ik parkeer sensoren kan inboren en monteren?

Ik neem aan dat niet de hele bumper eraf hoeft, maar dat ik alleen de bumperhoes eraf kan halen toch??

Heeft iemand iets voor me? Ik heb wel gelezen dat meerdere volvo rijders parkeersensoren hebben gemonteerd, maar ik kan nergens iets vinden over het monteren er van???

Heeft iemand iets van tekeningen of een werkbeschrijving????

Ik hoor graag van jullie.

Oh, ik heb ook een trekhaak, dus als die er ook af moet, dan moet ik dat ook even weten.

Tot gauw.

Jort.

855-Champagne

Ha Jort

Begin met de popnagels op het spatboard uit te boren.
aan de binnenkant d bekleding los halen en 2 moertjes losdraaien en aan de onderkant met een lange dopsleutel de bumper loshalen en klaar is jort.

Jort

Champ,

Bedankt voor de info tot zo ver, maar welke bouten moet ik onder de auto dan loshalen? Er zitten er nogal wat?

Die popnagels had ik me ook al bedacht, schroefjes achter de bekleding? ik heb de bekleding wel los gehad, maar ik heb geen schroefjes gezien die met de bumper temaken hadden?

Heb je nog gedetailleerde info voor me??

Ik hoor het wel.

Jort.

855-Champagne

Nee sorry heb er geen foto's van maar kan eigenlijk niet missen se zitten aan het chassie gemonteerd.
De 2 moertjes zitten aan het bijna aan het eind van je bumper in de auto.

Jort

Champ,

Oke, lijkt me duidelijk.
Ik heb er gister dus uitgebreid onder gelegen, maar ik heb heel veel bouten gevonden???? ???

Sommige bouten houden de trekhaak op z'n plek en andere doen weer andere dingen, maar ik heb er al twee los gehad die heel lang waren en die zat bijna helemaal achteraan???

Nou, misschien komt het je bekend voor.

Nog een vraag die misschien meer duidelijkheid voor mij schept.

Moet ik de hele trekhaak laten zakken????

Jort.

Zippo

Ik zie nu waarom ik een gemiste oproep had.... ;D
Jorts, dit kun jij wel! ;)

Zippo

855-Champagne

Yep het zijn lange bouten en de trekhaak kan blijven zitten

Jort

CiteerJorts, dit kun jij wel!

Thanks for the trust..... :)

Laatste vraag en dan houd ik erover op.

Hebben jullie enig idee hoeveel bouten het zijn?
Ik heb gister twee van die lange bouten los gehad, dat was duidelijk niet genoeg lees ik nu, maar zijn het er nog meer of zijn het er twee?

Nog een vraag,  is het alleen de cover die los komt of komt er nog meer mee????

Thanks.

Jort.

animalT5R

[size=0]whispermode on[/size]
jort neem je wel foto's van het geheel? is het voor een ander forumlid die het ook wilt gaan doen,een stukkie duidelijker ;)
[size=0]whispermode off[/size]
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Jort

Zucht,

Ik zal alle foto's die ik op het moment kan maken zeker op het forum zetten, alleen wil ik eerst meer informatie hebben voordat ik alles er onderuit sloop.

Misschien weet iemand nog wat.

Ik merk het wel, anders ga ik er zaterdag gewoon lekker aan beginnen.

elianmars

Is het überhaupt wel nodig om die bumper helemaal los te halen?

Ik heb pas bij een Skoda Octavia parkeersensoren gemonteerd, zonder dat de bumper los hoefde. Het was wel even pielen om de draadjes te pakken te krijgen, maar het is wel gelukt.

Jort

@Ludo, bedankt, ik denk zeker dat dit de uitkomst is.

Ik ga van het weekend meteen schroeven.

Ik zal foto's maken en posten.

Jort.

Christiaan

Jort, is het al gelukt?
Ik heb een maand of 6 geleden het ook gedaan, idd ff zoeken maar als je weet welke bouten/ moeren het zijn dan is het een eitje.
Helaas heb ik geen foto's gemaakt en is mijn geheugen hier niet optimaal. Als ik het me goed herinner zijn het de popnagels op het scherm, 2 bouten in het zijscherm (hiervoor moet je de binnenbekleding loshalen en 2 lange / vertikale bouten achter onder de auto t.h.v. de bumper. Wel even nieuwe popnagels halen.En het werkt makkelijker als je de trekhaak kogel met de 2 bouten loshaalt.
Bedrading heb ik via de trekhaak bedrading laten lopen.

@Elianmars: Achter de cover loopt een stalen balk en piepschuim.
Zonder demontage krijg je de sensoren niet gemonteerd.

Christiaan

elianmars

Citaat van: Christiaan op 04-11-2005 09:40:55

@Elianmars: Achter de cover loopt een stalen balk en piepschuim.
Zonder demontage krijg je de sensoren niet gemonteerd.

Christiaan

Dan zal het inderdaad niet gaan lukken, nee.
De bumper van de wagen waar ik het pas heb gedaan had wel een stalen balk, maar die zat niet in de weg.
Verder geen pur-of piepschuim, dus dat was een makkie  ;D

Jort

Ik heb afgelopen weekend mijn missie voltooid.

Het is nog gelukt ook. En nog mooi ook.

Ik zal op korte termijn een reportage schrijven inclusief een aantal foto's.

Moet alleen even een moment vinden om het eens rustig op papier te zetten.

Jort.