Visie van een (letterlijke) buitenstaander

Gestart door s©ub@, 26-10-2005 11:23:52

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

LOL!

Koen wilde blijkbaar zelf even reageren, maar kon niet meer inloggen ;D

Citeer
Sorry S©ub@, je bent gebanned voor het gebruik van dit forum!

www.vm-parts.nl

Ben

Klopt.
Dat komt door de ban op .org mailadressen n.a.v. de spamaanvallen van vorig jaar.

Hij is nu onbanned en kan ons dus weer toespreken.

Turbobiker

Inhoudelijk is het natuurlijk helemaal niet interessant wat hij te melden had...

(en gelukkig is er niets veranderd ;D )
De Tussenpaus

s©ub@

Citeer
Sorry S©ub@, je bent gebanned voor het gebruik van dit forum!

Er was eens een tijd dat er sommige mensen het helemaal niet erg gevonden hadden als ik toen een ban had gekregen  ;D

Maar bedankt Ben, voor de snelle actie en inderdaad Spin!; ik zal zelf ook even laten weten dat we nog steeds leven ;)

Ik merkte een explosieve Nederlandse stijging op van mijn bezoekers op de website van ons duikcentrum, dus dat maakte me wel even nieuwsgierig, zeker toen ik zag dat veel van die bezoekers van het forum kwamen.

Inmiddels zit ik alweer bijna twee jaar in Zwitserland, waar we momenteel in onze derde woning zitten (binnen deze twee jaar dus). De eerste (Emmenbrücke | LU) was te klein, de tweede (Triengen | LU) was te oud, te ver weg en de verhuurder had andere prioriteiten dan het onderhouden van de woning dus zitten we nu in onze derde woning, in Morschach |SZ, zoals Spin! al had vermeld. Een geweldige omgeving waar het momenteel nog steeds mooi wit is (en de sneeuw helaas nog steeds valt, waardoor ik een halve sneeuw-ruim-expert aan het worden ben.).

Ik rijd nog steeds Volvo, nog steeds de V70 D5 Automaat en ben langzaam een beetje aan het rondkijken naar een V70R (dat kruipende bloed valt blijkbaar toch niet te stoppen). Astrid is momenteel een beetje aan het rond kijken wat ze zelf wil gaan rijden omdat haar CRniX toch wat oud begint te worden en twijfelt nu tussen een Audi TT Cabrio Quatro of een Volvo XS60 (in mijn ogen dus een Ford Kuga). Dus ook dat deel van het Volvo-Virus is voltooid: de besmetting is daar ;)

Momenteel hou ik me hier bezig met het duikcentrum en het maken van websites. Het sleutelen aan auto's is een heel stuk minder geworden, helaas. Af en toe mag ik nog wel eens iemand helpen een stapje in de richting van een oplossing te begeleiden per telefoon maar daadwerkelijk vette handen krijgen is er hier eigenlijk niet meer bij. Ten eerste omdat ik niet meer beschik over een ingerichte garage zoals ik dat in Helmond (en niet te vergeten bij Carlo Schmidt in Gemert) had en anderzijds is het nagenoeg onmogelijk om materialen te kopen: tuningsonderdelen zijn stervens duur hier, import uit Europa werkt niet echt omdat de douane hier erg streng controleren (Rubber handschoen, weet je nog Spin! & Joris?) en er gewoon geen automaterialen shops te vinden zijn. Remblokjes moet je bij de dealer halen, punt.
Dus nu spaar ik een beetje de minder urgente onderhouds dingetjes op en doe die als ik weer een (lang) weekend in Nederland ben.

Voor de rest is Zwitserland erg goed voor me en het bevalt me hier prima. Dus geen angst jongens: scuba blijft gewoon in het buitenland  ;)
Na mijn periode in Egypte keek ik wel een beetje tegen de verhuis naar Zwitserland toe op; Egypte, zonder echte regels en een hele losse levenstijl, elke dag zon, mensen met vakantie gevoel om je heen en helder water en dan Zwitserland, het strak georganiseerde leventje in een goed verzorgde omgeving maar ik moet zeggen dat dat alles mee valt.

Natuurlijk speelt hier ook de omgeving waarin we zitten een grote rol.
Een royale twee-onder-één-kapper op 650 meter hoogte, 300 meter verwijderd van het Vierwaldstättersee en 5 minuten van de dichtsbijzijnde fatsoenlijke piste (Stoos) en met uitzicht op de, altijd, met sneeuw bedekte bergen: dat heeft iets.
De Zwitsers in deze regio zijn ook behoorlijk open ten opzichte van allochtonen. Eigenlijk best vreemd hoe dat van regio tot regio anders is.

Maar goed, lang verhaal kort: scuba leeft nog en het gaat goed met scuba...
Ik zou zeggen Saint (en andere); kom eens voorbij voor een bak koffie?
(wel ff van te voren een mailtje sturen, dan geef ik mijn boodschappen lijstje door van wat we nog uit Nederland nodig hebben want tenslotte ben en blijf ik een Nederlander ;) )
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

s©ub@

Citaat van: Turbobiker op 06-03-2009 09:58:10
Inhoudelijk is het natuurlijk helemaal niet interessant wat hij te melden had...

(en gelukkig is er niets veranderd ;D )

How true Turbobiker, how true ;D

Walter

Citaat van: s©ub@ op 06-03-2009 10:18:16
want tenslotte ben en blijf ik een Nederlander ;) )

jajaja het mot weer voor wènag hahaha

het ga je goed daar Koen!

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

s©ub@

Niet zo zeer voor weinig; maar dropkogels, pindakaas, zoete ketjap, zoet-zure augurken enz. enz. enz. zijn hier gewoon niet te krijgen. Dus Walter: wanneer kom je? :P

Walter

Citaat van: s©ub@ op 06-03-2009 15:39:19
Niet zo zeer voor weinig; maar dropkogels, pindakaas, zoete ketjap, zoet-zure augurken enz. enz. enz. zijn hier gewoon niet te krijgen. Dus Walter: wanneer kom je? :P

haha misschien sneller dan je denkt maar of ik dan jouw kant op kom... Willen een weekje naar CH gaan, daarbij even langs Liquid Force (Zurich) en familie in Graubunden (Bad Ragaz) dus druk zat als je ook nog vakantietidj samen wil doen. Maar zal het zeker onthouden, thanks

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

s©ub@

Liquid Force zit in Dubendorf, bij Zurich ;)
Maar Morschach ligt dan wel een beetje uit de richting als je van ZH naar GR moet, je rijd dan practisch langs SZ.

Tis maar dat  je je topo op rij hebt; momenteel trouwens niet slecht om te komen, ligt nog royaal sneeuw hier. Is in GR trouwens nog leuker, probeer maar een dagje Bergün in te plannen om te sleeën, altijd leuk!
http://www.berguen.ch/go.cfm?schlitteln

Spin!

Citaat van: s©ub@ link=topic=10604.msg642207#msg642207 (Rubber handschoen, weet je nog Spin! & Joris?)
/quote]

Ja auw... Maar wat hebben we gelachen! Deze zomer weer! ;)

www.vm-parts.nl

s©ub@

Goede morgen ;)

Check: er ligt nog steeds/al weer sneeuw  :eusa_shifty:

Marc O.

Hé joh, schei eens uit met die schitterende foto's ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Laserblue

Lekker hoor!  8)

woensdag nacht rij ik via Zurich langs Glarus naar Braunwald  :eusa_dance:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

s©ub@

Sorry  :angel:
Zal straks nog een stukje video op YouTube mikken dan?  :evil:

@Laserblue: zorg dat je er sneeuwbanden onder hebt liggen, afgelopen week was het één grote chaos bij Glarnerland, net voor de tunnel, sneeuwploegen reden nauwelijks en ik geloof dat ze 's nachts nog minder actief zijn...

Nog even een actueel beeld van de webcam bij swiss holiday park (refresh geeft het actuele beeld aan)

Laserblue

Citaat van: s©ub@ op 07-03-2009 10:19:57
Sorry  :angel:
Zal straks nog een stukje video op YouTube mikken dan?  :evil:

@Laserblue: zorg dat je er sneeuwbanden onder hebt liggen, afgelopen week was het één grote chaos bij Glarnerland, net voor de tunnel, sneeuwploegen reden nauwelijks en ik geloof dat ze 's nachts nog minder actief zijn...

Nog even een actueel beeld van de webcam bij swiss holiday park (refresh geeft het actuele beeld aan)

graag  ;D

We gaan met de Van, zitten winterbanden onder M&S, sneeuwkettingen heb ik gisteren opgehaald.  :eusa_dance:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*