te hoge CO, lambdamelding??

Gestart door sjors, 26-10-2005 17:16:40

Vorige topic - Volgende topic

Basbb

Citaat van: Ludo op 31-08-2006 00:24:39
informatie komt dus idd van de lambdasonde.

wat was eigenlijk het advies van de Volvo-garage?.

Eff op benzine rijden en terug naar het installatiebedrijf gaan. Op zich 100% logisch, want dat was ook de reden dat ik de auto uit heb laten lezen, zodat ik even kon testen of de auto goed rijdt op benzine.

Ik ben wel net op tijd terug naar inbouwbedrijf, onderweg er naar toe begon de auto slecht te lopen op gas. Ik heb nu een leenauto, ze wisten niet of ze vandaag de auto weer in orde hadden of morgen. Erg veel maakt me dat ook niet uit, want ik heb weer een behoorlijke leenauto mee. Geen 850 of s70.. maar ok :-)
s70 2.5 20v aut

Basbb

Ik heb de auto weer terug.
Er was een pomp defect die niet voldoende druk opbouwde.  Auto rijdt nu op gas net zo goed als benzine, verder heeft het bedrijf een proefrit van 45 km gemaakt op gas.

Lijkt erop dat het probleem nu opgelost is en ik hopelijk komende 5 jaar met deze auto op lpi kan rond toeren :D
s70 2.5 20v aut

Ludo

dit is wel erg vaag.
wélke pomp?.

Basbb

De pomp die in de gastank gebouwd wordt die vastgeschroefd wordt met de ring van relatief grote bouten

Dit is dus niet goed gedaan, s' avonds was ik op visite. Toen ik rond zo' n 2:30 naar huis wilde rook ik gas en hoorbaar dat de gastank was gaan lekken. anwb dus moeten bellen die uiteindelijk de brandweer erbij gehaald heeft. Auto eff stukje weggesleept naar plek beetje uit de buurt van huizen waarna met heel veel moeite na ongeveer 3,5 uur de tank geleegd is door de pomp helemaal los te draaien. Daarvoor is de tank ook uit de auto gehaald zodat de auto op veilige afstand gezet kon worden waarna me auto prima op benzine weer weg kon rijden.
Overigens wat wel een enorme bron van irritatie was dat de brandweer commandante typisch een dame was die commandante geworden is, omdat ze vrouw is. Ze wist totaal geen raad met de situatie en toonde geen enkel initiatief totdat ze na uur of 4 zelf naar huis wilde en daarom met wat vreemde voorstellen kwam, ze lette gewoon niet op wat een extra gevaarlijke situatie opleverde. Daar ga ik maandag nog eff achteraan hoe een klacht tegen haar gepruts in te dienen is.

Maar goed, installatiebedrijf heeft na boze mail van mij zaterdag me auto opgehaald en een priveauto als leenauto gegeven(s80). Drie uur later belde ze al dat er een nieuwe tank ingebouwd was. Ze gaan nu zelf twee dagen in mijn auto rijden en maandag testen of de tank nog steeds echt goed sluit en alles goed functioneerd.

Ik heb nou niet bepaald geluk tot nu toe m.b.t. betrouwbaarheid van de gasinstallatie snik
s70 2.5 20v aut

Basbb

Kleine  update,
Auto terug sinds zaterdag. Foutcode van de lambdasensor bleek niet veroorzaakt te zijn door de pomp, was eerder toeval. Uiteindelijk aangepaste software van vialle ingegaan.
Auto rijdt nu op lpg mintens zo goed als op benzine en lijkt een stuk zuiniger. Is nog even afwachten, eerst 2-3x een tank leeg rijden.

Lampje is nu 135 km lang uitgebleven, het probleem m.b.t. lambda-sensor(herstel verkeerde inspuiting) lijkt nu opgelost.
s70 2.5 20v aut

Basbb

Update:
Sinds net maakt de pomp in de gastank behoorlijk lawaai. Verder valt op dat het nu opvallend lang duurt voordat er op gas overgeschakeld wordt. Sterker nog, met warme motor starten gebeurd het helemaal niet zolang ik niet zelf een flinke dot gas geeft. Wanneer er op gas gereden wordt is de pomp wel stil.

Ik heb het vermoeden dat het bedrijf de eerder afgekeurde pomp er weer in gebouwd hebben, omdat ze dachten dat die misschien toch wel goed was. Betekend dus weer terug voor garantie  ??? :-X :-\ :'( :eusa_wall: :eusa_snooty:

Naar alle waarschijnlijkheid zal dit de eerste en echt absoluut de allerlaatste auto zijn die ik op gas laat rijden. Niet vanwege de techniek, maar ik lees op dit forum dat ik niet de enige ben die problemen heeft met het gepruts van de inbouwbedrijven.
s70 2.5 20v aut

Ludo

Citaat van: Basbb op 17-09-2006 01:04:15
Naar alle waarschijnlijkheid zal dit de eerste en echt absoluut de allerlaatste auto zijn die ik op gas laat rijden. Niet vanwege de techniek, maar ik lees op dit forum dat ik niet de enige ben die problemen heeft met het gepruts van de inbouwbedrijven.

waar heb je de installatie dan laten doen?.

Basbb

Wanneer het bedrijf niet tegemoet aan mijn eisen zal ik hier meedelen welk bedrijf het betreft. Het is niet verstanding bedrijf zwart te maken terwijl onderhandelingen nog lopen. En het achteraf misschien allemaal wel meevalt.

Laat ik het netjes uitdrukken, ik ben ze spuugzat
s70 2.5 20v aut