lekke dieselretourleiding ?

Gestart door Peter, 29-10-2005 21:41:37

Vorige topic - Volgende topic

Peter

Hallo,

Mijn diesel begon vanmiddag ineens erg naar dieselolie te ruiken onder de motorkap, aangezien ik morgen met de kids naar walibieflevohof zou gaan, ben ik net maar even onder de motorkap gaan kijken en zag dat de rubberleiding bij een van de vijf inspuitpunten dieselolie lekt. als ik bij een draaiende motor op het slangetje druk dan spuit de diesel er uit. Ik ben niet zo technisch maar ik vermoed dat dit de retourleiding is, omdat ik ook nog bij alle punten een ijzerenleiding zie lopen. Het rubberenslangetje blijkt helemaal verpulvert en is inmiddels finaal op 2 plaatsen door midden.
Kan ik hier een noodslangetje op zetten, bv een stuk van het slangetje van het ruitenspoeierreservoir. dit lijkt namelijk dezelfde maat te zijn. of is dit te gevaarlijk?

Hopelijk heeft iemand een advies of en hoe ik een noodreparatie op zaterdagavond/zondagavond kan uitvoeren. het slangetje loop van de ene injector naar de andere en is ca. 5 cm lang. de andere slangetjes lekken nog niet, maar die ga ik straks natuurlijk ook vervangen. Om de slangetjes zitten geen klemmetjes, ze worden zo op een stalen uiteinde geschoven.

gr. Peter

Peter

ik heb inmiddels een stukje ongebruikte benzineslang op zolder gevonden. Deze heeft wel een wat grotere diameter. Daarom heb ik deze over het afgebroken stuk slang dat nog op de beide ijzerenpijpjes zat, geschoven en vervolgens met 2 klemmetjes goed vastgezet. hij lekt nu niet meer en ik hoop dat deze het zo tot maandag volhoudt.

Mocht er iemand nog een advies hebben, dan hoor ik het graag.  

Ron850tdi

Als het nu niet meer lekt heb je het prima opgelost zo - je zou natuurlijk ook even de Wegenwacht kunnen roepen om je aan huis (of ergens langs de weg) te laten helpen/adviseren.

Succes verder en maandag idd naar de garage!

Groeten van een mede 1996-tdi-automaat-Estater.