Honda CRX VTEC: REMMEN!

Gestart door HaRdCoRe-WeZ, 30-10-2005 16:44:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mitsupiet

Citaat van: Diederick op 23-11-2007 15:18:12
Ja kijk  eeuuuhhh hoe moet ik dat zeggen

Beter een Zweed duwen dan een Jap rijden

geloof dat het zo wel netjes is gezegd

of ehhh
Vloeken in de kerk

dacht toch dat dit een volvo forum moest zijn ;D ;D ;D ;D ;D ;D
:eusa_naughty:

HaRdCoRe-WeZ zit al 3 jaar langer op dit forum dan jij.
;D

Te hard geschrobt.......

T W R 850

 ;DEn heeft stiekem toch wel een beetje een volvo hart ;D

edwin2006

Shame on me :angel: kom dit topic nu pas tegen.
Mooi ding heb ik ook eens gehad maar dan in het zwart.Verlaagf/Pakfeifer set erop.Ging als de brandweer maar wat wil je ook met dat lage gewicht.En dan die toeren die je kan maken :eusa_clap: :eusa_dance: HEERLIJK.
Veel plezier ermee maar volgens mij heb je dat wel.

HaRdCoRe-WeZ

Jawel hoor, heb er zeker veel plezier mee.

Nog wat kleine dingetjes doen, en dan flink sparen voor wat serieuzer werk. Er volgt nog een update deze week.

reneetje

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 03-12-2007 11:58:03

Nog wat kleine dingetjes doen, en dan flink sparen voor wat serieuzer werk. Er volgt nog een update deze week.

Aankoop Volvo.......... ;) ;D 8)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Misha

Citaat van: reneetje op 03-12-2007 15:26:02
Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 03-12-2007 11:58:03

Nog wat kleine dingetjes doen, en dan flink sparen voor wat serieuzer werk. Er volgt nog een update deze week.

Aankoop Volvo.......... ;) ;D 8)
Ik geloof er niets van...
Een CRX is vast veel lolliger om te  rijden..
ook al is de Volvo misschien sneller...
Als je de ruimte niet nodig hebt..

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

WYD

Ik weet nog wel wat leuk turbo-spul voor je te koop  ;)
Volgende keer als je bij AKR bent, ff Luc de groeten doen van me  :P
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

edwin2006

Een crx is zeer zeker lolliger om in te rijden(persoonlijke smaak)al was het allen maar voor het financiele plaatje maar zeeeeeer zeker de kart eigenschappen van dat wagentje.
En een turbotje  :eusa_think: :eusa_think: ik geloof dat ik er een keer in gereden heb :eusa_naughty: :eusa_naughty: nee ik weet het zeker.Was voor de rest niks aan gepast,gewoon turbo kit erop afstellen en gaan.Na 3 weken was het motorblok aan zijn eind omdat mijn zwager zich niet in kon houden  :eusa_wall: :eusa_wall:

HaRdCoRe-WeZ

Mnee, geen turbo voor mij. Wel lachen hoor 230+ pk op de voorwielen (afhankelijk van de setup uiteraard), maar ben bang dat ik het niet goed op de weg kan krijgen, niet echt bruikbaar iig. Daarnaast vind ik N/A ook gewoon erg leuk. Al is het alleen al het geluid.

Turbo erop is misschien uiteindelijk wel een stuk goedkoper, maar goed, N/A heeft ook zo zijn charmes.

AKR heb ik laatst wat besteld, ben er nog nooit geweest. En nee, er komt voorlopig geen Volvo. Dit hokje doet het nog prima hehe. Vind een 850 wel een heerlijke auto moet ik zeggen, stuurt ook echt niet slecht! Maar of ik er ooit dezelfde hoeveelheid fun mee kan hebben als met de CRX...kweet niet. Extremen zoals Jerommeke buiten beschouwing gelaten uiteraard.

HaRdCoRe-WeZ

Goeddddd, waar gaan we beginnen...misschien in November. Ik ben toen naar Biesheuvel Autosport geweest om wat spulletjes aan te schaffen. Ik kwam thuis met:

Sparco Blizzard handschoenen:


Sparco Top 3 schoenen:


LTEC stuur, 90mm diep:


Dit alles om in ieder geval een beetje voorbereid te zijn...
Het stuur is voor mij veel beter, omdat ik nu een stuk ontspannender in de auto zit, een aanrader.

Vorig weekend de CRX wat lichter gemaakt door overtollig gewicht in de vorm van een dashboardkastje te legen en de sub eruit te halen. Had ook alles eruit kunnen slopen, maar goed, we gingen niet echt voor het maximale. 2 nieuwe Toyo Proxes T1-R in 195/45R16 om de voorste Grids en de katalysator weer eronder gehangen om het geluid toch nog iets te reduceren.

Dinsdagavond naar Assen afgereisd om daar mijn oom te treffen die al aanwezig was in het Van Der Valk hotel. Prima hotel btw.

Op tijd naar bed, om 07:00 er weer uit, om 08:15 in de auto op weg naar het circuit van Assen. Daar stonden ons, en nog 52 andere deelnemers, een 3 daagse racecursus van Prodrive te wachten.

Op de parkeerplaats stonden al erg leuke auto's, in de vorm van een Honda S2000, Ferrari F355 van een Engelsman, wat Porsche's uit de 993, 996 en 997 serie. Helaas bleek het grote deel van deze auto's gewoon het vervoer naar en van het circuit, want de eigenaren van deze kostbare hokken hadden een raceauto gehuurd.

Na een introductie over hoe en wat, de auto in de pitstraat gezet, en kennis gemaakt met de instructeur. Dit was voor sommige de misschien wel bekende Bert van den Dool. Bekend van TV, doet tegenwoordig veel met Historische Rally's. Aardige vent btw, en een prima instructeur.

In 3 dagen op het circuit veel geleerd, veel gelachen en vooral heel veel kilometers gemaakt. In totaal meer dan 400km op het circuit gereden, wat zich vertaald in een kleine 90 ronden. Op donderdag alleen al 250+ km, kost je ook gewoon 38 liter benzine  :error:

Ja, ook ik ben in de rondte gegaan: Haarbocht te hard erin, achterkant weg, en een fraaie 360 volgde. De 2e keer dat dit gebeurde kon ik hem netjes corrigeren, waar ik blij mee was. Ook nog een keer verremd voor Ossebroeken, maar verder dan wat gestuiter over de kerbstones geen gekke dingen mee gemaakt.

Het is een heel gaaf circuit, ruim, snel en overzichtelijk, iets wat op Zandvoort soms niet het geval is. De CRX is overigens een prima autootje, ook volgens de instructeurs, was fijn om te horen. De E30 BMW's waren eigenlijk kwa snelheid ongeveer hetzelfde, behalve op de rechte stukken, want dan loop je er op in. De Seat Ibiza TDI's komen ontzettend hard de hoek om met de Toyo R888's, en tot de 130 lopen ze hard door, maar daarboven kon ik mooi inlopen.

Afgelopen vrijdag moesten we dus examen doen, haal je het wel, of niet. En als je dan je licentie al haald, wat word het dan, een Club-licentie, of een EU-licentie. Ik kan hierbij melden dat ik in het bezit ben van een EU-licentie, waar ik heel erg blij mee ben.

De CRX is nog heel, ben alleen 2 centercaps kwijt en er zit een koeienoog in de voorruit. Kwam een steentje op net voor Ramshoek, en mja, daar reed ik 160-170. Jammer, maar dat kan ook gebeuren op de openbare weg.

Ik heb helaas geen foto's of filmpjes kunnen maken. Volgend jaar toch maar wat trackdays gaan doen  :)U

fearless


Turbobiker

Leuk verhaal. En gefeliciteerd.
De Tussenpaus

edwin2006

Super man gefeliciteerd met je licentie :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:  Dus eerdaags zien we je op t.v. rondjes rijden met Alard Kalf en kornuiten  ;D ;D ;D

M a r c

Proficiat!  En welkom bij de club  :eusa_dance:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

HaRdCoRe-WeZ