Revisie of Donormotor??????

Gestart door BartT5R, 31-10-2005 16:13:49

Vorige topic - Volgende topic

BartT5R

Zoals jullie wel weten heb ik een warmloper gehad met mijn auto, maar daar ik nog steeds niet echt 100% zeker ben van wat ik ga doen de volgende vraag.

Heeft er iemand al een volledige motorrevisie achter de rug?
Ik weet dat je dan natuurlijk met een zgan motor zit, maar wat kost zoiets?

Of moet ik toch een ruilmotor zoeken? Ik heb er al wel eentje gevonden, maar daar hangt nog een auto aan en Mevr. T5R vind 3 auto's op de oprit al 1 te veel ::)

Ik hoop iets meer te weten te komen.
Cya,
BartT5R
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

BenC70ES

'T gemakkelijkste is volgens mij een ruilmotor , het is wel goed dat hij nog in de auto steekt, zo kun je teminste de km-stand nog achterhalen en weet je dat de motor  niet al maanden in weer en wind buiten ligt ofzo...

Als je nu eens enkele mensen samen kunt krijgen kan je dit misschien nog redelijk vlot doen...

Prijzen van revisie weet ik niet echt, varieert volgens mij wel sterk en ligt eraan wat je allemaal wilt/moet vervangen...

Verkopen mag je echt niet doen Bart  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

BartT5R

O ja,
bijkomende vraag, heeft er iemand misschien een autotrailer????????

En Ben, ik probeer het vrouwtje zover te krijgen dat ik hem mag houden.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Peth©oni

Heb zelf ook mijn blok gewisseld, voor een blok met 60000 op de klok !
Lijkt mij de goedkoopste en snelste oplossing.... ik heb er niet eens over nagedacht om te reviseren, komt wel wat bij kjken = leuk als hobby, maar niet als je in nood zit.
Mijn lagerschalen lagen eruit.....

BartT5R

Citaat van: Peth©oni op 31-10-2005 20:59:08
Lijkt mij de goedkoopste en snelste oplossing.... ik heb er niet eens over nagedacht om te reviseren, komt wel wat bij kjken = leuk als hobby, maar niet als je in nood zit.
Wat was je kost Pethconi?
Ik heb dus wel tijd, en misschien dat ik bij een revisie wat upgrades kan laten doen.
Vandaar mijn twijfel.

elianmars

Ik zou inderdaad voor die ruilmotor gaan. Is volgens mij het snelst gebeurd en kun je weer gaan genieten van je wagen.

Mocht het nodig zijn, kun je tzt altijd nog gaan reviseren, toch?

Peth©oni

Citaat van: BartT5R op 31-10-2005 21:32:58
Citaat van: Peth©oni op 31-10-2005 20:59:08
Wat was je kost Pethconi?
Ik heb dus wel tijd, en misschien dat ik bij een revisie wat upgrades kan laten doen.
Vandaar mijn twijfel.

Ik was in verhouding denk ik een schijtprijs kwijt hoor en geluk hebben, maar het was 1200 met turbo (16T) en org DP.
Heb via mijn vader gevraagd voor een ruilmotor, maar dan is hij wel helemaal kaal kosten ook ongeveer 2000-2500 (van volvo)

M a r c

Bart, kijk eens op www.vege.nl die heeft er een aantal staan! Prijzen weet ik niet. Maar ik heb daar jaren geleden een motor gekocht met in- en uitlaatspruitstukken, injectors en een turbo voor 2200 gulden. Deze kwam uit een V70R '98 en had 73000 kms. Je krijgt daar ook garantie en de distributieriem en spanner is altijd nieuw.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Op die website kun je ook turbo's bestellen.

Als ik dan kijk naar johann's Turbo application list om de codes te vinden, dan kost bij vege.nl bijvoorbeeld een 18T met rechte flens maar €710 (staat ook een voor 760, maar zie geen verschil).  Is er dan kwaliteitsverschil, of is dit op exchange basis?

kortom, zijn ze zo goedkoop of zit er een addertje onder het gras?

DETAILED INFORMATION ON TURBO - VEGE NR. 08432153
CAR MAKE  Volvo
CAR MODEL  S60 T5/S70 R/V70 R AWD 2.3i
BRANDNAME  
ENGINE CODE  B5234T4
TURBOCODE  49189-01370
FROM-TO  1997 - 0
PRICE  € 710.00
VEGENO  08432153

If it's not blown, it sucks...

Peth©oni

BartT5R

Goeie site Vene,
maar hebben blijkbaar op dit moment geen geschikte ruilmotor op  voorraad.

BartT5R

Ik heb ondertussen de eerste prijsopgaav voor een revisie binnen, een kleine 3.000euro.
Da's me te veel, ik ga niet boven de 2.000.

The quest goes on!

Viper850

ruilmotor moet wel te vinden zijn toch voor onder de 2000,-??

Peth©oni

M a r c

Citaat van: BartT5R op 01-11-2005 19:54:46
Goeie site Vene,
maar hebben blijkbaar op dit moment geen geschikte ruilmotor op  voorraad.

Niet?  In hun online catalogus staan er toch wel een aantal... Ook niet vragen naar specifiek een T-5R motor, want met alle turbo-motoren t/m bouwjaar 1997 passen. Ik heb via hun een B5234T6 gekregen toendertijd. Motortje staat inmiddels op een pallet  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl