Zoek de verschillen!!

Gestart door RonnieDuck, 02-11-2005 15:28:40

Vorige topic - Volgende topic

RonnieDuck

Onder het motto je moet alles eens proberen!!

Ik ben benieuwd!!

mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

mehn

Citaat van: RonnieDuck op 02-11-2005 15:28:40
Onder het motto je moet alles eens proberen!!
Ik ben benieuwd!!

Olie gepeild?  :P

[size=0]Hmm ook al zo'n BOV gemonteerd?[/size]

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

JosS70

RonnieDuck

Het is nog even een proef. Ik moet even kijken wat het ding allemaal doet en wat de gevolgen zijn (verbruik e.d.) Het geval is instelbaar en dus nog even uitvogelen hoe of wat. De uitlaat ploft nu wel wat minder. Geen idee of dat hiermee te maken heeft!
Ook moet ik nog even mijn slangen klemmen goed nalopen want volgens mij zakt me turbo druk nu even terug. Van over de helft in het wit loopt die terug naar kwart wit, Dit bij constante volle belasting. Je merkt wel dat na het schakelen de turbo gelijk weer toeren heeft. Vanavond is even kijken of die nu ook gaat vlammen!!!!

Voor wat betreft het instellen: Als ik het goed begrijp is hij sowieso altijd gesloten als je gas geeft,..hij kan dus niet lekken (am I right??) Alleen als je gas los laat wordt door middel van een vacuum (het bekende kerstboompje) het geval open geduwd/getrokken. Het gaat bij het instellen dus om de manier van opengaan,..toch????

Overigens is het afblaas geluid van oor tot oor  ;D

Mvg Ronald

Peth©oni

Citaat van: RonnieDuck op 02-11-2005 15:42:15
Het is nog even een proef. Ik moet even kijken wat het ding allemaal doet en wat de gevolgen zijn (verbruik e.d.) Het geval is instelbaar en dus nog even uitvogelen hoe of wat. De uitlaat ploft nu wel wat minder. Geen idee of dat hiermee te maken heeft!
Ook moet ik nog even mijn slangen klemmen goed nalopen want volgens mij zakt me turbo druk nu even terug. Van over de helft in het wit loopt die terug naar kwart wit, Dit bij constante volle belasting. Je merkt wel dat na het schakelen de turbo gelijk weer toeren heeft. Vanavond is even kijken of die nu ook gaat vlammen!!!!

Voor wat betreft het instellen: Als ik het goed begrijp is hij sowieso altijd gesloten als je gas geeft,..hij kan dus niet lekken (am I right??) Alleen als je gas los laat wordt door middel van een vacuum (het bekende kerstboompje) het geval open geduwd/getrokken. Het gaat bij het instellen dus om de manier van opengaan,..toch????

Overigens is het afblaas geluid van oor tot oor  ;D

Mvg Ronald

zullen we naar elkaar fluiten... gheghe  ;D

Eugene

Eey Ronald, dat ziet er goed uit. Geluid is ook goed zo te zien ;)

Maar is het zoveel geld waard, zon "woosh" geluid......?

If it's not blown, it sucks...

HaRdCoRe-WeZ

animalT5R

mmmm
Staat wel een bekende 850 achter je........
[size=0]zie foto 2[/size] ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

M a r c

Kan zijn dat de drukveer nu nog te slap staat zodat ie 'm bij vollast toch openduwt, dat zou verklaren waarom nu je druk terugloopt. Zet 'm maar eens iets straffer. Is dat zo'n sequential BOV?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

animalT5R

Ja marc,
is een HKS [size=0]die heb je ook wel eens live gezien[/size]  ;)

JosS70

Zou deze ook op mijn auto wat uitmaken?

Mvg Jos

animalT5R

jos heb ook een   t u r b o   ronnie(het turbo achteraf topic)

RonnieDuck

Ik had het antwoord al weggehaald,..hahahah. je bent wel erg snel Animal

RonnieDuck

Citaat van: MH op 02-11-2005 18:08:50
Kan zijn dat de drukveer nu nog te slap staat zodat ie 'm bij vollast toch openduwt, dat zou verklaren waarom nu je druk terugloopt. Zet 'm maar eens iets straffer. Is dat zo'n sequential BOV?

Ik dacht juist dat deze dicht werd geduwd door de druk en bij het afblazen open getrokken moet worden. Bij Animal is natuurlijk wel de druk hoger,...ik ben nog steeds niet gechipt!!!
Ik ga gewoon even het een en ander proberen!!!

(off-topic: toch blijft dit forum geweldig,..binnen een paar uur meerdere reacties en antwoorden. Ik ben er echt wel blij mee!!)

Mvg Ronald

M a r c

Citaat van: RonnieDuck op 02-11-2005 19:12:53
Citaat van: MH op 02-11-2005 18:08:50

Ik dacht juist dat deze dicht werd geduwd door de druk en bij het afblazen open getrokken moet worden. Bij Animal is natuurlijk wel de druk hoger,...ik ben nog steeds niet gechipt!!!
Ik ga gewoon even het een en ander proberen!!!

(off-topic: toch blijft dit forum geweldig,..binnen een paar uur meerdere reacties en antwoorden. Ik ben er echt wel blij mee!!)

Mvg Ronald

De druk komt tegen de zuiger, waar aan de andere kant een drukveer zit en ook druk van het inlaatspruitstuk via een vacuumslang. Het is dus zaak op exact de juiste instelling te vinden zodat de voorspanning van de drukveer in combinatie met de druk via het vacuumslangetje nét genoeg is om de zuiger bij volgas dicht te houden. Als je dan gas loslaat gaat de gasklep dicht, waardoor de druk die normaal via het vacuumslangetje meehelpt om de zuiger tegen te houden wordt omgezet in vacuum, op de moment loopt de druk tussen gesloten gasklep en turbo ook op en het gevolg is dat dán de zuiger omhoog beweegt en dus de druk tussen turbo en gasklep wegblaast, WOOSHH. Zodoende wordt de turbine niet afgeremd en is er na het schakelen bijna meteen weer volle turbodruk voorhanden.

Wat je moet doen is de voorspanning veel hoger zetten en dan proefrijden, je draait de voorspanning steeds verder terug totdat ie het bewuste afblaasgeluid geeft. En dan ben je klaar.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl