Benzinetank lekt

Gestart door Hans V70, 02-11-2005 16:58:30

Vorige topic - Volgende topic

Hans V70

Sinds enige tijd heb ik last van een binzinestank rond en in de auto. Garage heeft brandstofsysteem gecontroleerd en kwam tot de conclusie dat er benzine vanaf de bovenkant van de tank lekt. Monteur vermoedt dat de aansluiting van de brandstofpomp op de tank niet meer goed is. Moet hiervoor de hele tank worden verwijderd?  Wat vinden jullie van de diagnose? Alvast bedankt voor de reakties  

Hans

Thunderbird

Heb hetzelfde gehad bij mijn roffel. Een week na dat ik hem kocht had ik het idee dat hij benzine verbruikte. Ik gooi hem vol om te kijken hoeveel het zou zakken en jawel binnen een minuut stond ik in een enorme plas benzine. Ik heb hem naar de garage gebracht en inderdaad bovenop bij de aansluiting van de benzinepomp (oid ik heb er zelf de balle verstand van) lekte de tank. Ze hebben de tank er onderweg gehad en de zaak opnieuw vast gezet en nu geen centje pijn meer. Koste mij ongeveer 70 euro. Is nog wel te doen dus.
There's no substitute for cubic inches. (Roffel komt aardig in de buurt)

Hans V70

Bedankt Thunderbird. Weet ik wat me ongeveer te wachten staat.

mehn

Vraag anders Fokke ff, die leek ook zoiets te hebben op de sleuteldag

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Hans V70

Probleem is inmiddels opgelost. Er zat een scheurtje in de ontluchtingsslang. Vervangen en klaar istie weer. Kan ik weer met een volle tank op weg.