Gele Koni's, hoe rijdt dat?

Gestart door Frans Harkema, 06-11-2005 23:09:44

Vorige topic - Volgende topic

jeroenh

Is er nu al een forum-lid die Koni FSD's onder z'n auto heeft gemonteerd?
Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen!
Hoop dat ze een verbetering zouden kunnen zijn voor het weggedrag van mijn C70 cabrio.  In lange-snelle bochten voel je de auto 'wiebelen' over de lengte-as.   (nee, ik bedoel niet het torderen van de auto doordat er geen stalen dak opzit, dat is gewoon een feit  ;)).
C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18

ed

Dat wiebelige is met de gele Koni's in elk geval volledig verdwenen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

M a r c

Citaat van: jeroenh op 14-11-2005 22:54:48
Is er nu al een forum-lid die Koni FSD's onder z'n auto heeft gemonteerd?
Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen!
Hoop dat ze een verbetering zouden kunnen zijn voor het weggedrag van mijn C70 cabrio.  In lange-snelle bochten voel je de auto 'wiebelen' over de lengte-as.   (nee, ik bedoel niet het torderen van de auto doordat er geen stalen dak opzit, dat is gewoon een feit  ;)).

Set gaat er bij Frans hoogstwaarschijnlijk de 26e onder. Hangt ervan af of ze tijdig binnen zijn. Daarna kan Frans zijn ervaringen hier wel delen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Frans Harkema

FSD's zijn gemonteerd, eerste indrukken zijn zondermeer positief. Gezien de weersgesteldheid op dit moment plus het gemis aan winterbanden kan ik nog niet het onderste uit de kan halen. Zodra de omstandigheden beter worden zal ik "rapport uitbrengen".

Tussen twee haakjes, we hebben het wel over een wereldprimeur. Mijn auto is de eerste 850 waar dit nieuwe type schokbrekers onder zijn geplaatst.   :o

ed

Ik ben heel erg benieuwd Frans, en zou ze heel graag eens vergelijken met de gele Koni's!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Turbobiker

Frans, kun je inmiddels een update geven over hoe de FSD's rijden. Wij zijn allemaal zeer benieuwd.

(Ah, toe, nog één rondje. NEE FRANS, NU MELDEN ;) )
De Tussenpaus

Frans Harkema

Het zit zo dat ik tot dusver alleen aan de voorkant de FSD'S heb liggen. Aan de achterzijde heb ik Nivomat's, met als gevolg dat de schroefveren ook aangepast dienen te worden. Deze zijn besteld en zullen binnen nu en 14 dagen bij E.T. worden gemonteerd. Tot dusver rijdt het prima, stabieler dan voorheen en met behoorlijk wat comfort. Als alles goed gaat ben ik erbij tijdens de A.L.V. en kan het zaakje bekeken worden.

Zodra de FSD's ook aan de achterzijde gemonteerd zijn, zal ik verder "rapport uitbrengen".

Peth©oni

Citaat van: Frans Harkema op 11-12-2005 20:23:29
Het zit zo dat ik tot dusver alleen aan de voorkant de FSD'S heb liggen. Aan de achterzijde heb ik Nivomat's, met als gevolg dat de schroefveren ook aangepast dienen te worden. Deze zijn besteld en zullen binnen nu en 14 dagen bij E.T. worden gemonteerd. Tot dusver rijdt het prima, stabieler dan voorheen en met behoorlijk wat comfort. Als alles goed gaat ben ik erbij tijdens de A.L.V. en kan het zaakje bekeken worden.

Zodra de FSD's ook aan de achterzijde gemonteerd zijn, zal ik verder "rapport uitbrengen".

Wat moet er aangepast worden dan?

M a r c

Citaat van: Peth©oni op 12-12-2005 07:18:46

De slappe veren die bij de nivomats zitten moeten vervangen worden door normale R-veren. Anders zakt de wagen op z'n kont wanneer je de nivomats verwijdert.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Peth©oni

Citaat van: M a r c op 12-12-2005 09:03:01
Citaat van: Peth©oni op 12-12-2005 07:18:46

De slappe veren die bij de nivomats zitten moeten vervangen worden door normale R-veren. Anders zakt de wagen op z'n kont wanneer je de nivomats verwijdert.

Ik snap hem al, hij had dus de koni's zonder veren......  ::)

Frans Harkema

Vanmiddag zijn de achterste schokbrekers gemonteerd met de nieuwe schroefveren. Het geheel voelt stabiel en comfortabel aan. Verkeersdrempels kan ik sneller nemen dan met de originele set-up. Ik heb een paar keer de auto van 40>160 km/u laten optrekken en het wiebelige dat de auto eerst had na de chiptuning is volledig verdwenen. Hij blijft stabiel en gaat strak rechtuit. In langerekte snelle bochten kan ik nu harder rijden dan eerst het geval was. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat het verschil aan de voorzijde groter is geweest dan aan de achterzijde. Het is duidelijk merkbaar dat de nivomat's hun werk goed gedaan hebben, beter dan de originele schokdempers aan de voorzijde.
Al met al vindt ik het een goede investering, maar ik moet er bij zeggen dat ik alleen het verschil kan beoordelen van de originele set-up t.o.v. deze FSD's. Ik heb geen enkele rij ervaring met de gele Koni's, wellicht dat er tijdens de A.L.V. nog wat verdere informatie uitgewisseld kan worden.