Controle airco

Gestart door johan123, 07-11-2005 11:31:30

Vorige topic - Volgende topic

johan123

Kan je zelf ook controleren of de airco lekt?

Keesjan

Dat zou kunnen als je een uv-lamp en een gele bril hebt. Ik las dat je airco dit jaar gevuld was. Als je geluk hebt is er fluorescerende vloeistof mee ingestopt.
Als je dan kijkt met genoemde attributen, zou je mogelijk ergens een groenachtige substantie kunnen zien. Punten die je kunt nalopen zijn o.a. condensor, koppelingen en filterdroger. Als je pech hebt, is de verdamper lek. Dat kun je dus niet zien zonder dashboardgedeelten te verwijderen.
Veel geluk ermee! Normaliter verliest een aircosysteem altijd wel wat, maar binnen 1 jaar zoveel verliezen dat er storingen optreden ivm vloeistoftekort, is niet normaal meer. Dat klinkt als een lekje.

Keesjan

thuur

Citaat van: Keesjan op 07-11-2005 19:02:16
Als je pech hebt, is de verdamper lek. Dat kun je dus niet zien zonder dashboardgedeelten te verwijderen.

Jawel hoor 8)

Onderpaneel weghalen (3 schroefjes) en de kachelweerstand uitnemen. Als je nu in dat gat schijnt kun je de verdamper zien zitten, je kijkt dan tegen de onderkant aan.

Gr ;)

Lindert Bogers

Controle airco,

Heb nu zelf ook het idee dat me airco naargekeken moet worden omdat ik zelf vindt dat tie niet helemaal goed meer werkt. Er is bij ons bij de glasgarage een actie voor 99 euro, dan wordt de airco compleet nagekeken en opnieuw gevuld met alles wat erbij hoort !? (inc certificaat) De voorafgaande controle is gratis ,mischien ook iets voor jou en de rest van de club?
Het is wel in Bergen op Zoom of roosendaal.