storing automaat

Gestart door abe, 20-10-2002 16:24:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

abe

de rode pijl op het dashboard van mijn 850 t5 automaat flikkert, soms wordt de eerste trap overgeslagen en de achteruit schakelt soms ruw in.
heb al opgezocht dat dit veroorzaakt wordt door een defecte pnp switch ( amerikaanse volvosite). Weet iemand waar deze zit en hoe te vervangen?

Reitse

#1
Als ik PNP switch hoor, dan heb ik geen enkel idee. Maar, ben toch even voor je gaan zoeken in mijn Volvo 850 vraagbaak. Bij de automatische transmisse kom ik wel wat schakelaars tegen, 4 stuks behorende bij de magneetklepregeling. En die schijnt weer wat te maken te hebben met het schakelen (ben geen automaat-expert, sorry). Volgens de tekening zitten die schakelaars naast de peilstok van de versnellingsbakolie.

Mocht je een foutcode uitlezen, zet die ook hier even neer, vaak zijn er echte technici die dan meer weten.

Succes!

Reitse

Raf

#2
ik heb laatst ook problemen gehad met de PNP schakelaar.
Ik heb die bij mijn dealer laten vervangen en dat zaakje heeft mij (in België) € 500 gekost! :(  Ik ben ook geen held in technische vragen maar volgens mij zit die schakelaar boven op de versnellingsbak vlak bij de multistekker onder de luchtfilter.
veel geluk ermee :)

Groetjes
Raf
De gustibus non disputandum est!

Reitse

#3
dat zou de schakelstandsensor moeten zijn, volgens mijn vraagbaak.

Raf

#4
Citeerdat zou de schakelstandsensor moeten zijn, volgens mijn vraagbaak.

inderdaad ;D
Bij mij zat er een slecht kontakt in. :-/

groetjes
Raf
De gustibus non disputandum est!