hallo, ik ben nu ook een 850-rijder

Gestart door volvo8502010v, 09-11-2005 13:18:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvo8502010v

he hallo, sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een 850 van 1995. er zit een 2.0 10v in.
hiervoor reed ik altijd in een audi 80, dus het verschil is wel een beetje groot. maar ja ik zag hem staan en was verk(n)ocht.
hij is nu nog een lpg g2, maar zoals ik al op dit forum heb vernomen kan ik hem makkelijk omlaten keuren tot een g3. (reacties op dit onderwerp zijn welkom)
het enigste probleem is dat het servicelampje de 1e 2 minuten blijft branden en het ABSlampje niet uitgaat.
-  servicelampje; de vorige eigenaar had erover dat ik de + en - pool van de accu eraf moest halen en 10 seconden tegen elkaar aan moest houden. en vervolgens weer op de accu monteren. dan was de computer gereset.  ??? ??? ???
- ABSlampje; zag op het forum staan dat de contacten van de ABScomputer nog wel eens vuil konden worden en schoonmaken een optie is.  ??? ??? maar waar zit die ABScomputer???????

net zoals ik eerder zei; JULLIE REACTIES ZIJN WELKOM!!!! volgens mij is dit een superforum voor alle roffelrijders. mijn 1e indruk is in ieder geval wel zo.

tot gauw,
met vriendelijke groeten,
henri reinders (volvo8502010v)


Peertje

Welkom Henri,

Ik zou beginnen met de foutcodes uitlezen voordat je je accu gaat loshalen. (dat hoef je trouwens nooit te doen)
Je kunt op dit forum wel vinden hoe dit moet.
Hé? Geen banner meer?

sas

Gefeliciteerd Henri,

heb je nog wat meer gegevens? en foto's natuurlijk.

De ABS computer kan een lang verhaal worden, lees het forum eerst maar is. Mocht je er helemaal niet uitkomen (er worden bij uitlezen vaak sensoren aangegeven (achter) dat deze stuk zijn. Vaak zit het in de computer zelf (haarscheurtjes). Hiervoor zijn er bedrijven die 175 euro vragen dit te verhelpen. Mijn schoonvader heeft de computer zelf gedemonteerd en alle soldeerpikkies met het soldeer wat er al op zat opnieuw gesoldeerd. Geen probleem meer!

Succes met je auto!

volvo8502010v

ja dat zou kunnen dat er haarscheurtjes in de computer zit, maar waar zit die dan??  ??? ???

alvast bedankt.

verdere info;
- augustus 1995
- 324.000 km
- lpg g2
- climatronic
- volvo guard system
- half lederinterieur
- elektrische ramen en spiegels
- verwarmde spiegels
- trekhaak

foto volgt, zo spoedig mogelijk. ;) ;)

jurki

Citaat van: volvo8502010v op 09-11-2005 13:18:23
.......hij is nu nog een lpg g2, maar zoals ik al op dit forum heb vernomen kan ik hem makkelijk omlaten keuren tot een g3. (reacties op dit onderwerp zijn welkom)

He Henri, Gefeliciteerd met je aankoop. Ben zelf ook geintereseerd in het omzetten van G2 naar G3. Zelfde auto, zelfde bouwjaar, zelfde motor. Misschien staan 2 sterker dan 1. Misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden.

grt. Jurki

elianmars

Citaat van: volvo8502010v op 09-11-2005 19:19:55
ja dat zou kunnen dat er haarscheurtjes in de computer zit, maar waar zit die dan??  ??? ???

alvast bedankt.



Die haarscheurtjes zitten in het soldeer binnen in de unit. Probeer eens te zoeken (via de knop bovenin) op "abs tracs". Grote kans dat je vind wat je nodig hebt.

En welkom hier, natuurlijk!!  :)

volvo8502010v

Citaat van: jurki op 09-11-2005 20:32:13
Citaat van: volvo8502010v op 09-11-2005 13:18:23
.......hij is nu nog een lpg g2, maar zoals ik al op dit forum heb vernomen kan ik hem makkelijk omlaten keuren tot een g3. (reacties op dit onderwerp zijn welkom)

He Henri, Gefeliciteerd met je aankoop. Ben zelf ook geintereseerd in het omzetten van G2 naar G3. Zelfde auto, zelfde bouwjaar, zelfde motor. Misschien staan 2 sterker dan 1. Misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden.

grt. Jurki

hallo jurki,
natuurlijk kunnen we elkaar op de hoogte houden, maar nu heb ik het volgende probleem dat de roffel als die van benzine op gas overschakelt, hij uitvalt. nu las ik op dit GEWELDIGE forum dat de gasklep/schuif schoongemaakt moet worden. klinkt jou dit bekend in de oren. ??? ???

hoor wel .

groetjes henri 8)

sas

Citaat van: volvo8502010v op 09-11-2005 19:19:55
ja dat zou kunnen dat er haarscheurtjes in de computer zit, maar waar zit die dan??  ??? ???

alvast bedankt.

De grote computerunit met klem voor de hoofdremcilinder

volvo8502010v

Citaat van: jurki op 09-11-2005 20:32:13
Citaat van: volvo8502010v op 09-11-2005 13:18:23
.......hij is nu nog een lpg g2, maar zoals ik al op dit forum heb vernomen kan ik hem makkelijk omlaten keuren tot een g3. (reacties op dit onderwerp zijn welkom)

He Henri, Gefeliciteerd met je aankoop. Ben zelf ook geintereseerd in het omzetten van G2 naar G3. Zelfde auto, zelfde bouwjaar, zelfde motor. Misschien staan 2 sterker dan 1. Misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden.

grt. Jurki

hallo jurki

ik kwam dit tegen op het forum, misschien heb je er wat aan. ik hoor het wel.

Volvo 850 2.0i is geschikt voor G3 als de vialle gasinstallatie een AMS  installatie is is deze geschikt voor ombouw naar G3.

Je kunt informeren bij Mesman in Son.
http://www.mesman.nl/index.htm

Die van mij word zeer binnenkort ook "omgebouwd" aldaar.
Ombouwen bestaat voornamelijk uit het vervangen van de Gas-computer en omzetten van het kenteken heb ik begrepen.

Kosten bij Mesman €350,-- en dat is niet duur.

Op de rechterveerpoot zit waarschijnlijk een sticker met gegevens van de gas-installatie daarop staan een aantal gegevens zoals Regeleenheid AMS nr. 90*** dit nummer heeft de LPG specialist nodig om een passende G3 computer te bestellen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Suc6


Walter

het wordt hier nog gezellig met al die 2 liters  ;D

Welkom Henri!

Ohja, dat met die polen tegen elkaar... Ik weet het niet hoor... Er is dat geen spanningskring dus wat kan dat voor effect hebben??

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

thuur

Citaat van: VolvoMafia op 10-11-2005 09:26:38
het wordt hier nog gezellig met al die 2 liters  ;D

Welkom Henri!

Ohja, dat met die polen tegen elkaar... Ik weet het niet hoor... Er is dat geen spanningskring dus wat kan dat voor effect hebben??


Welkom Henri! Mooie keuze heb je gemaakt ;D


@Da Mob: zo haal je alle spanning die nog opgeslagen is (om dipjes en pieken op te vangen) uit het systeem. Een soort hard-reset dus ;)


Gr 8)

jurki

Henri, ik ken het probleem eerlijk gezegd niet. Het enige is dat bij een warme start op het moment van overschakelen naar gas de motor wel eens afslaat, 2 e keer starten en alles ok. Ik las wel op het forum wat opties die jou probleem kunnen veroorzaken.

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=24;action=display;threadid=9583

Goed nieuws trouwens over de ombouw naar G3, morgen gelijk eens even bellen.

Vertigo

Citaat van: volvo8502010v op 09-11-2005 21:07:19
.... maar nu heb ik het volgende probleem dat de roffel als die van benzine op gas overschakelt, hij uitvalt. ....
Hallo Henri,
Ik heb ook regelmatig in een 2.0 G2 gereden die ook altijd afsloeg bij het overschakelen (na het starten) van benzine op lpg.
De manier om afslaan te voorkomen was een beetje gasgeven op het moment dat de lpg-pomp ingeschakeld wordt (Je hoort een tikje op het moment van overschakelen).
Dit is uiteraard symptoom bestrijding, maar ik heb nooit geweten waar het aan lag. Misschien is er nu iemand die enig idee heeft wat dit kan zijn?

Gr. Jens

Ohja, welkom op dit forum ;)

volvo8502010v

Citaat van: jurki op 10-11-2005 19:51:19
Henri, ik ken het probleem eerlijk gezegd niet. Het enige is dat bij een warme start op het moment van overschakelen naar gas de motor wel eens afslaat, 2 e keer starten en alles ok. Ik las wel op het forum wat opties die jou probleem kunnen veroorzaken.

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=24;action=display;threadid=9583

Goed nieuws trouwens over de ombouw naar G3, morgen gelijk eens even bellen.

dank je wel jurki voor je tip, maar die was ikzelf ook al tegengekomen.  ;) ;)
alleen snap ik de opmerking van jan mulder niet zo goed dat ik de luchtslang moet volgen en dan de gasklep moet schoonmaken, maar waar zit die dan???? ??? ??? ???
ik heb vandaag even een studie onder de kap gemaakt, maar ik zie het nog niet echt.
weet iemand een oplossing  :-\ :-\ :-\

alvast bedankt voor jullie reacties.

volvo8502010v

Citaat van: jurki op 10-11-2005 19:51:19
Henri, ik ken het probleem eerlijk gezegd niet. Het enige is dat bij een warme start op het moment van overschakelen naar gas de motor wel eens afslaat, 2 e keer starten en alles ok. Ik las wel op het forum wat opties die jou probleem kunnen veroorzaken.

http://www.volvo850forum.com/index.php?board=24;action=display;threadid=9583

Goed nieuws trouwens over de ombouw naar G3, morgen gelijk eens even bellen.

laat me ff weten wat de uitslag is, prijs en zo.
;D ;D ;D