Mijn eerste grote beurt....

Gestart door Yackall, 12-11-2005 13:36:41

Vorige topic - Volgende topic

Yackall

Niks mis met Volvo, blijkt nu. Bij de 150dkm beurt (had de 135dkm overgeslagen; oops)konden ze niks vinden buiten het standaard werk behalve de wisserbladen van de koplampen en de achterruit en 1 dashboardlampje.
Op mijn eigen verzoek de olie+filter (en dus ook pakkingen) van de automatische transmissie vervangen. En dat is een aanrader: bak schakelt als nieuw. Niet dat er veel mis mee was, maar hij is nu echt weer nieuw. Je voelt hem bijna niet meer. Heerlijk.

Dus al met al ben ik (was ik al) errug blij met mijn Volvo....en over de onderhoud/betrouwbaarheid heb ik dus vooralsnog ook geen klachten.  8)

ed

Is dat bij een dealer gebeurd? Ben erg benieuwd wat je voor deoliewissel hebt betaald, en hebben ze geflushed, of alleen de olie afgetapt en nieuwe erin gegoten?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Yackall

Niet geflushed, maar daar had ik ook niet specifiek om gevraagd. Maar ik zit nu wel nog even in detail de rekening door te spitten. Hoeveel olie gaat er in de bak eigenlijk? Heb even het boekje niet bij de hand.

The Saint

Als het zo'n verschil is ben ik ook wel benieuwd naar de kosten.

Ik heb trouwens geen idee of het bij mij veel beter kan hoor. Reed hiervoor ook automaat (850 T5) en die schakelde wel iets opvallender dan mijn huidige auto.
No shirt no shoes, no pinball

Yackall

Als ik de rekening begrijp heeft het me ongeveer 60 euro gekost....maar moet nog eventjes terug en zal eens vragen hoe de rekening opgebouwd is. Beetje onduidelijk.