Spyker

Gestart door The Saint, 13-11-2005 11:16:38

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

When the flag drops...

En zo zal het altijd blijven in de F1  ;)
No shirt no shoes, no pinball

Clapton

Citaat van: Turbobiker op 07-02-2007 19:06:47
Gaan nu dus al geruchten dat Ferrari een deal heeft aangeboden aan Spyker om Cosworth uit de markt te krijgen.

Schijnt alleen dat Ferrari 'vergeten' is te melden dat die motortjes alleen op V-Power (+Shell olie) draaien... En die krijgt Spyker niet gesponsord... (paar miljoen ::) )

Italianen hé die vergeten wel vaker wat als ze er zelf voordeel bij hebben, maar o wee als er een mogelijk nadeel zou kunnen optreden.

Eric

Zeg ik nu iets heel raars als ik zeg dat er in die eerste Le Mans Spykers BMW motoren zaten??  :eusa_think:
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

HaRdCoRe-WeZ

Nee. Maar ga nu niet 2 dingen door elkaar halen. Formule 1 en Le Mans zijn 2 compleet verschillende dingen. Bij RfH zien ze de A1GP en Le Mans ook als 2 aparte takken van de autosport.

Ik bedoel, McLaren rijdt sinds 1995 met Mercedes-Benz motoren (nou ja...eigenlijk Iilmor) in de Formule 1, maar de McLaren F1 was toch echt uitgerust met een BMW V12. Dat blok was later trouwens de basis voor de Le Mans winnende BMW V12 LMR.

Turbobiker

De eerste Spyker Le Mans wagens hadden toch echt wel BMW motoren.

En die BMW motor voor de McLaren F1 was al in ontwikkeling voordat Mercedes ook maar iets begon met de Formule 1 renstal. (gewoon omdat BMW - naast Honda - de mooiste atmosferische motoren maakt)

En tegenwoordig gebeurt de ontwikkeling van de Formule 1 motoren wel bij Mercedes zelf (en ze hebben óók Ilmor overgenomen)
De Tussenpaus

HaRdCoRe-WeZ

Ik zei alleen dat hij mij niet verbaasde met het feit dat Spyker met BMW motoren reed...

Ik wou alleen maar aangeven dat de Spyker auto's (of dat nu de straatversies, of de Le Mans wagens zijn) compleet los staan van het Formule 1 project. Spyker heeft zelf niet de mensen/technici/ruimte/mogelijkheden om blokken te bouwen. Waarom dan niet ergens anders vandaan halen? Doen ze bij Pagani ook...en bij Noble...en bij Bugatti...en bij Donkervoort...en bij...nou ja, je snapt me wel.

Eric

Citaat van: Turbobiker op 07-02-2007 22:40:25

Dus toch wel! Heb ik het och goed onthouden van mijn bezoekje daar paar jaar terug :-) Heb nog wel foto's geloof ik..
Was niet iets waar ze mee aan de grote klok hingen.
Maar waar had dat mee te maken dan? Rechten? Dat Audi zelf ook nog mee reed in Le Mans?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Turbobiker

Citaat van: E.Asbroek op 07-02-2007 23:06:41

Dus toch wel! Heb ik het och goed onthouden van mijn bezoekje daar paar jaar terug :-) Heb nog wel foto's geloof ik..
Maar waar had dat mee te maken dan? Rechten? Dat Audi zelf ook nog mee reed in Le Mans?

Nee, BMW kon op dat moment als enige een geschikte motor leveren (of de tuner, dat weet ik effe niet) Zal ook met homologatie en dergelijke te maken hebben gehad. De Audi-motoren waar Audi zelf mee racete waren voor een andere klasse en in feite gewoon 'specials', racemotoren die niets met straatmotoren te maken hebben en dus niet gehomologeerd waren voor de klasse waarin Spyker uit kwam.
De Tussenpaus

Clapton

Citaat van: Turbobiker op 07-02-2007 23:11:10
Citaat van: E.Asbroek op 07-02-2007 23:06:41

Nee, BMW kon op dat moment als enige een geschikte motor leveren (of de tuner, dat weet ik effe niet) Zal ook met homologatie en dergelijke te maken hebben gehad. De Audi-motoren waar Audi zelf mee racete waren voor een andere klasse en in feite gewoon 'specials', racemotoren die niets met straatmotoren te maken hebben en dus niet gehomologeerd waren voor de klasse waarin Spyker uit kwam.

kortom Spyker koopt wat een ander nog op de plank heeft liggen, :eusa_wall:  je zal zo'n ding okkassie kopen :

Ja meheer, mooie wagen hé, onderhoud voor de motor bij BMW, de ruitenwissers bij Audi en ehe de rest bij....  ;D

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

mehn

Maar eens een paar Spyker topics samengevoegd

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

The Saint

Met de B versie gaan ze in de middenmoot rijden.. da's goed nieuws.. in principe..

Maar zoals ik al eerder zei:

Citaat van: The Saint op 07-02-2007 19:08:40
When the flag drops...

En zo zal het altijd blijven in de F1  ;)

Maar hopen mag altijd  :D
No shirt no shoes, no pinball

Reitse

goeie verkooptruc ;)

Misha

Natuurlijk gaan ze niet in de middenmoot rijden.. :eusa_snooty:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbobiker

Citaat van: Misha op 06-09-2007 21:45:19
Natuurlijk gaan ze niet in de middenmoot rijden.. :eusa_snooty:

Hallo, de middenmoot begint al bij Renault... Ze hoeven inderdaad maar een seconde of tien naar voren en ze hebben Honda en Torro Rosso al te pakken. Ik zie het nog wel gebeuren.
De Tussenpaus