uitlaatspruitstuk

Gestart door Laserblue, 16-11-2005 22:38:25

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Ik zie iedereen 3"downpipes nemen,
maar lees nooit iets over het uitlaat spruitstuk.

Valt hier geen winst te halen of is het zo duur?
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

BenC70ES

Johann heeft een uitlaatspruitstuk van een XC90 2.5T (is hetzelfde als van de nieuwe R maar goedkoper...  ??? )

Spoelt naar 't schijnt een stuk vlotter op...

Zie Swededemon.com  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

RonnieDuck

Citaat van: Laserblue op 16-11-2005 22:38:25

He gaat toch ook voornamelijk om de afvoer van de lucht NA de turbo??
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Eugene

Er valt zeker winst te behalen, maar een ander spruitstuk kost meer dan 300 euro en zal misschien hoogstens een 5pk brengen. ALs je alles al hebt zoals, 18t/19t turbo, 3" DP + catback, alu IC, white/blue injectors, reverse IC piping, Chiptuning, enz enz dan zou het wel het overwegen waard zijn.

Het is een heleboel geld voor ene paar PK, maar als je alles al hebt en je wil toch wat extra's dan zal ik de laatste zijn die je tegenhoud ;D  

If it's not blown, it sucks...

Johann

Citaat van: eugene op 18-11-2005 01:09:56
Er valt zeker winst te behalen, maar een ander spruitstuk kost meer dan 300 euro en zal misschien hoogstens een 5pk brengen. ALs je alles al hebt zoals, 18t/19t turbo, 3" DP + catback, alu IC, white/blue injectors, reverse IC piping, Chiptuning, enz enz dan zou het wel het overwegen waard zijn.

Het is een heleboel geld voor ene paar PK, maar als je alles al hebt en je wil toch wat extra's dan zal ik de laatste zijn die je tegenhoud ;D  

De spruitstukken vanaf '99 zijn ook al beter dan die van een 850. Ik denk dat de '99 en de de R versie elkaar niet zoveel doen.
Er zit wel degelijk winst in het nieuwe spruitstuk. Het is niet alleen die 5 PK maar een betere flow en betere VE over het geheel welke je motor dus constanter kan laten presteren ook als je niet voor meer gaat.

Om nu te zeggen gelijk naar de dealer en een nieuwer type spruitstuk bestellen.. neh.
Maar het R spruitstuk is bijna 100 Euro goedkoper dan een 850 spruitstuk. Wil je wisselen dan heb je eigenlijk alleen het hitteschild tegen de motor er nog bij nodig.

JosS70

Citaat van: Laserblue op 16-11-2005 22:38:25

Zeker weten valt hier winst te behalen, het is alleen niet zo makkelijk om een exact passend spruitstuk te maken. Bij mij is het gelukt, maar duurde wel erg lang  :(

Resultaat is wel erg mooi!  ;D