Centrale vergrendeling via ab werkt niet

Gestart door Jan_D., 18-11-2005 10:35:58

Vorige topic - Volgende topic

Jan_D.

Met de afstandsbediening schakelt het alarm nog wel aan en uit de vergrendeling alleen open, maar dicht doen is alleen met de sleutel mogelijk.
Iemand een idee?

Jan

thuur

Gaat de sleutel ook stroef? (vergelijken met andere deur)

Hoor je wel een klik?

Hoor je de motortjes ook?

Gr 8)

Jan_D.

Sleutel gaat niet stroef. Wel was de vergrendeling de laatste tijd wat rumoerig bij bediening via de ab: niet alleen "klonk" maar ook een wat kreunend geluid. Bij bediening met sleutel (gebruik ik wel op veerboot oa) was dat niet zo.

Jan

thuur

Kan zijn dat het mechanisme gewoon gesmeerd moet worden (vandaar het kreunende geluid)..

Gr 8)

Jan_D.

Lijkt me idd een reeele mogelijkheid; zal dat dit weekend of volgende week eens bekijken. Deurpaneel linkerdeur loshalen hiervoor neem ik aan?

Jan

thuur

Citaat van: Jan_D. op 18-11-2005 13:07:29
Lijkt me idd een reeele mogelijkheid; zal dat dit weekend of volgende week eens bekijken. Deurpaneel linkerdeur loshalen hiervoor neem ik aan?

Jan

Helaas moet het paneel aan de kant ja.. Valt wel mee hoor.

Gebruik vet waar vet zat, olie waar het wat kleiner en fijner wordt, en siliconenspray voor de plastic delen. En uiteraard testen voordat je alles weer terugzet ;)

Gr 8)

Jan_D.

Ok, dank voor de toelichting en tips. Weekend wordt te kort :'(, er stonden al allerlei andere klussen op de lijst!

Goed weekend!

Jan

Jan_D.

Niets aan gedaan, maar sinds gistermiddag werkt het weer zoals het moet.  ???

Deurpaneel etc laat ik nog even met rust!

@Thuur: toch bedankt (als het weer hapert, weet ik nu wat ik moet gaan doen!

Jan