trekhaak past niet op 850 estate tdi !?

Gestart door Peter, 06-10-2002 14:28:35

Vorige topic - Volgende topic

Peter

De tegenslag met het bevestigen van de trekhaak is nog niet over. Inmiddels weet ik al heel goed hoe de achterbumper eraf moet om de verstevigingssteunen aan te brengen. Deze steunen met bouten e.d. kosten maar liefst 52 euro bij de volvodealer.

Wat blijkt nu , de trekhaak die ik tweedehands heb gekocht past niet! Deze is ca. 3 cm te smal , gerekend vanaf de balken waar deze tegenaan moet worden bevestigd (schroefgaten zitten op ca. 106 cm afstand ipv op 109 cm). Dit terwijl ik deze gekocht had voor een estate tdi uit 1996.

Heeft dit te maken het het bouwjaar van de auto of het verschil tussen een sedan of estate?? Past er bv wel een V70 trekhaak op?

mvg Peter

s©ub@

peter,

ben jij bij de 3landen rit? zoja; dan kun je de verstevigingsstukken die ik heb voor de trekhaak wel voor een zacht prijsje overnemen...

wat betreft de positie en afstanden...

wat voor auto (type bouwjaar) rij jezelf en van wat voor auto (again; type, bouwjaar) komt de 2e handse af?

greetzzz
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Peter

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb de trekhaak bij Autorima besteld onder vermelding van het type auto, omdat deze hier in de buurt van Groningen nergens tweedehands te krijgen was. Ik heb de bevestigingsset inmiddels al gekocht en Autorima heeft de helft van deze kosten betaald.

Mijn auto is absoluut geen schadeauto, want toen ik deze twee weken geleden heb gekocht heb ik deze eerst ANWB laten keuren, waarbij zwart op wit op het rapport wordt vermeld dat mijn auto geen schade-auto is. Dit was wat mij betreft een aankoopvoorwaarde.
Het betreft een volvo 850 TDI estate van september 1996.

De trekhaak die ik gekocht heb zier er zeer netjes uit en ik kan me niet voorstellen dat dit een 'schade trekhaak' is. Waar die vanaf komt weet ik niet, want de trekhaak is per 'post' geleverd.

In de bijgeleverde montage-instructie staat o.m. : Volvo 854 1992- Volvo 855 1993- (LS/LW). Verder staat er section 8 group 89 no. 117 date: jan -95.

Zou dit type dus alleen voor de modellen 92/93 of t/m '95 geschikt zijn??

groeten, Peter

Walter

De trekhaken voor Estate en Sedan was vroeger anders, die van een sedan was iets korter en past niet onder een estate. Andersom past wel. Nu leveren ze nieuw een type voor 855, S70/V70, een voor 854 sedan) en natuurlijk de afneembare soorten. Maar voor een AWD is het weer anders (alleen afneembaar), daar zit de uitlaat in de weg!

Voor een 93-er en voor een 96-er estate geven ze hetzlfde nummer op. Ook het montageset voor een 855 zou hetzelfde moeten zijn.

Maar als die bij AutoRima vandaan komt, heeft die auto waar die onderzat geen achter- of zijschade gehad? Als dat een lekkere tik is geweest kan die haak ook krom zijn.

Succes!

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Peter

Uiteindelijk bleek dat zij mij toch een trekhaak voor een sedan hebben geleverd. Daardoor lijkt het of deze te smal was, maar deze was dus gewoon te kort.
Het is mijn eerste volvo , dus ik kende deze verschillen niet. Aangezien ik duidelijk een trekhaak voor een estate had besteld, krijg ik dinsdag een andere trekhaak en dan moet het gewoon lukken. Bedankt voor alle tips.

groeten, Peter