RRRRR_Ramon's belevenissen

Gestart door RRRRR_Ramon, 20-11-2005 01:06:54

Vorige topic - Volgende topic

RRRRR_Ramon

Onze "Zwedengekte" begint nu over te slaan naar onze kinderen. Onze jongste, Nils, was toe aan een nieuwe fiets. Nadat hij in 4 jaar 4 fietsen naar de eeuwige jachtvelden had verwezen werd het tijd voor iets stevigers met minder bewegende delen. Hij is een ster in remkabels breken en kettingkastkraken.

Op MP kwamen we een leuke tegen, hij had wat geld van z'n zaterdagbaantje en was meteen verliefd via de foto's van de aanbieder op MP. Helaas was hij wel wat boven budget maar na een telefoontje van Gea met de mededeling dat het een scholier betrof die maximaal €100,- te besteden had zakte de vraagprijs van €145,- naar een mildere €110,-.

We zijn afgelopen woensdagavond naar Amsterdam gereden en de fiets werd goedgekeurd na een gedegen proefrit door een parkeergarage in de Bijlmer en zo belandde de Kronan achterop de V70 op de fietsendrager. Eenmaal thuisgekomen hebben we fiets meteen gepoetst met Eenzet middelen en fleurde het licht verweerde oranje weer prima op en is gebleken dat ook oranje een dankbare kleur is om te poetsen.

Helaas ontbrak het Kronan nummerbord achterop en had Nils een bagagerek gezien op de Kronan website en die wilde hij ook wel hebben ooit. Gea en ik konden het echter niet laten om vandaag even naar een Kronandealer te rijden in Amsterdam. Bij G. Witte in de van Woustraat haalden we nummerbordje en het bagagerek. Nils was intussen heel druk aan het vakkenvullen bij de plaatselijke buurtsuper en wist niet dat we "zijn" geld aan het uitgeven waren.....  :evil:

We hebben hem meteen gebeld en gezegd dat het op "afbetaling" mag in 3 perioden. Daar was hij het mee eens en was als een kind zo blij. Vanmiddag meteen alles gemonteerd en een photoshoot gedaan met onze andere Zweed op de achtergrond! ;D

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

mehn

Dat ding is onder mijn aansturing in RAL 2004 gepoederd ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RRRRR_Ramon

Citaat van: mehn op 17-05-2008 23:10:25
Dat ding is onder mijn aansturing in RAL 2004 gepoederd ;)

De hele fiets of het bagagerek?

mehn

XC60 D4 AWD:

RRRRR_Ramon

Citaat van: mehn op 17-05-2008 23:13:39
Hele fiets ;)

Niks Zweeds dus  :eusa_naughty:, maar Limburgs......  :eusa_whistle:

mehn

Met metaal komt allemaal uit Vietnam. En de lak uit België ;D

XC60 D4 AWD:

RRRRR_Ramon

Citaat van: mehn op 17-05-2008 23:17:45
Het metaal komt allemaal uit Vietnam. En de lak uit België ;D

Oh België, nou daar komen "onze" auto's ook vandaan. Maar goed het is het idee hè dat het Zweeds is.....  ;D

elianmars

Vulk

Ziet er alvast heel degelijk uit. :)

ief

Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Freakybaby

Kijken hoe lang het duurt voor ie die stuk krijgt.. Gok dat die het haalt tot einde vd studie als ie niet gejat wordt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

RRRRR_Ramon

Vandaag een lekker dagje met de V70 en  de L60F gedaan. Het servicelampje van de V70 brandde al een tijdje, dus de motorolie was aan vervanging toe.

Op de zaak stond ook nog een hele smerige shovel, dus eerst op de zaak de V70 verwend met nieuwe Valvoline Dura Blend FE 5W30 en een vers filter en daarna de L60F verwend met een warme en sterke waterstraal en wat sop en gespons.

Ook de V70 nog voorzien van een nieuwe luchtgeleiding onder de radiateur en oliekoelers achter de voorspoiler. Helaas had m'n liefje deze er vorige week onder vandaan gereden in Almere tijdens het parkeren. De trottoirband was ter plaatse erg hoog doordat de bestrating verzakt was. Bij het achteruitrijden bleef de luchtgeleider/beschermkap achter de trottoirband haken...  :-\ De beide bevestigingspunten waren afgebroken en dus was een nieuwe plaatsen nodig. Klusje van niks maar helaas wel €87,-- lichter. Wel weer wat nieuws aan de auto, zo kan je het ook zien!  ::)

Bij het monteren van de luchtgeleiding ook nog een ontdekking gedaan. De airco was al een tijdje dood en ik vreesde al voor een verdamper. Na het zien van de foto's van BasV70 zakte me de moed in de schoenen bij het zien van een leeg bestuurderscompartiment...  :-\ Nu zag ik eindelijk waar de contrastvloeistof gebleven is die er in juli is ingegaan. De droger is volledig doorgerot en het was er erg groen en plakkerig. Dus toch nog een lichtpuntje. De aircoboer moet er maar eens naar kijken.

Lekker dagje en de helft nog betaald ook.  ;D

Rijns_t5r

heb je die 87 euro toch weer mooi terug verdiend ramon  ;)
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

BenC70ES

Citaat van: RRRRR_Ramon op 22-12-2008 23:46:10Na het zien van de foto's van BasV70 zakte me de moed in de schoenen bij het zien van een leeg bestuurderscompartiment...  :-\

Als het je gelukt is om je distributieriem te vervangen, lukt die verdamper ook wel hoor...  het ziet er heel indrukwekkend uit, en is best wel wat werk, maar zeker niet zo moeilijk.

Zeker eerst verdamper uitsluiten voor je de droger vervangt, anders kan je hem nadien nog een keer vervangen!  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

RRRRR_Ramon

Citaat van: BenC70ES op 23-12-2008 12:29:45
Citaat van: RRRRR_Ramon op 22-12-2008 23:46:10Na het zien van de foto's van BasV70 zakte me de moed in de schoenen bij het zien van een leeg bestuurderscompartiment...  :-\

Als het je gelukt is om je distributieriem te vervangen, lukt die verdamper ook wel hoor...  het ziet er heel indrukwekkend uit, en is best wel wat werk, maar zeker niet zo moeilijk.

Zeker eerst verdamper uitsluiten voor je de droger vervangt, anders kan je hem nadien nog een keer vervangen!  :)

Dank voor de tip! Kun je ergens van buitenaf de verdamper bekijken zonder al te veel uit te bouwen om te zien of daar ook (koudemiddel met contrastvloeistof) lekkage waar te nemen is? Of moet het gewoon worden afgeperst door een aircoboer?