afwateringsslang verstopt

Gestart door mark, 20-11-2005 10:49:20

Vorige topic - Volgende topic

mark

wie kan mij helpen met het volgende. zowel voor als achter zaten alle afwateringsslangen goed verstopt, inmiddels heb ik achter kunnen schoonmaken en ook rechtsvoor is weer blader/ en zandvrij, alleen linksvoor (vanuit de auto bekeken) lukt het niet om de slang er af te halen. het zit daar redelijk vol gebouwd. heeft iemand hiermee ervaring? kan de slang er makkelijk worden afgehaald en belangrijk, ook weer makkelijk worden teruggezet, of kun je dit het beste op een brug doen. ik kan van boven namelijk niet zien in wat voor bochten etc de slang loopt!
vast bedankt!!

Mark

Gijs

Linksvoor maakt een haakse bocht dus een beetje lastig.
Ik heb er met wat geweld een trekveer doorheen geduwd en met succes.

b0nkolok

Met de trekveer kwam mijn hele slang los. Weer terug kunnen zetten, maar nog steeds niet helemaal bevrijd van prut.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

hanszelf

Ik heb ze doorgeblazen met perslucht (met sommige bandenpompen lukt het vast ook wel)
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

Mister E.

Mmm, kom dit ook tegen, zowel rechts (loopt nog beetje door) als links (helemaal verstopt, de zekeringkast komt in beeld bij veel water!). Net even bij JMR geweest, met perslucht lukte niet, nu als tijdelijke oplossing de slangen eraf. Water loopt dan wel de motorruimte in, kan geen kwaad. Toch wil ik het liever helemaal naar beneden afvoeren ipv via de ruimte laten lopen, je weet nooit wat er niet zo goed tegen water kan, ik weet alleen dat dat meer is dan je denkt ;-).

Kan ik gewoon 2 nieuwe slangen kopen en die aankoppelen en naar beneden laten lopen? Of raken ze dan delen die (te) heet worden waardoor ze verbranden? Ik kan de slangen niet lostrekken en schoonmaken, heb het idee dat ze gekoppeld zijn met andere slangen, of er zelfs deel van uitmaken...

Iemand ervaring met?

grijzev70tdi

Steek er een lang dun iets doorheen. Komen ze vanzelf wel los. Heb hier een schoevendraaier van ongeveer 75 cm waarmee ik het altijd doe
Grolsch, het klinkt al lekkerder

UserID6342

Eensch, een lange lasdraad (die je gebruikt bij autogenisch lassen) is ook erg handig, je buigt een van de uiteinde even om zodat je niet door de afwaterslang heenprikt, even wat heen en weer raggen en los is tie ;D

razorx

Yep! Een tuinslang kan ook wonderen verrichten.

KIM

Of een gootsteenspiraal...

NinaPaul

autogenisch????

Autogeen lassen, gassmeltlassen of zuurstof-acetyleenlassen?
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

razorx

Autogenisch, net als eensch of vleesch. ;)

The Demon

Citaat van: NinaPaul op 06-07-2013 20:12:50
autogenisch????

Autogeen lassen, gassmeltlassen of zuurstof-acetyleenlassen?
Uit deze reactie blijkt weer dat je niet eens een slang kan ontstoppen  :evil:

Advies mijnerzijds:
Even de hogedrukspuit erop zetten en de boel schoon spoelen, daarna de slang aan de binnenzijde ontvetten zodat er minder snel troep in blijft hangen en uiteindelijk de slang verstopt raakt.

Daarnaast regelmatig bladresten en andere troep van de paravaan verwijderen om te voorkomen dat ze de slangen kunnen verstoppen.

Groet,
The Demon.