Rare start....

Gestart door san, 21-11-2005 11:24:00

Vorige topic - Volgende topic

san

Hallo mederoffelaars,
Heb sinds een paar dagen last van een koppige 850.Bij het starten duurt het even voordat de startmotor "prik" krijgt.Moet de sleutel een paar keer omdraaien in het contact voordat ie sowieso iets doet.Zodra hij start lijkt het of er ook iets "meeloopt".Soort van pomp lijkt het wel.Heb er vooral 's ochtendsvroeg last van.Misschien kou?Gisteren begon ie ook wat te horten en te stoten,iets meer rook uit de uitlaat.Hierna loopt ie prima en heb ik er op latere tijdstippen geen last meer van(als het blok warm is).Alleen het meelopen blijft,is na een paar seconden weer verdwenen.Heb nog niet zo lang geleden brandstofpomprelais,rotor,verdelerkap,bougies en kabels vervangen.Startmotor maakt geen gekke geluiden dus denk dat die in orde is maar,ik kan me vergissen...Wie weet wat dit zou kunnen zijn? :-\

Sander.

thuur

Defect contactslot of starterkrans vermoed ik..

Gr 8)

san

Moet ik dan een heel nieuw contactslot of eerst maar eens beginnen met het contactslot -relais...?

thuur

Contactslot heb je alleen het elektrische gedeelte nodig. Maar eerst proberen door op het moment van de storing met de sleutel te bewegen (speling).

Andere symptomen zijn een brandend ABS lampje en weigerende verlichting, zoek maar eens op het forum ;)

Kan wel zijn dat je alarmrelais blijft plakken... Ook dat staat hier ergens.

Als je het niet kunt vinden, geef je maar een gil ;)

Gr 8)

b0nkolok

Eens met Thuur (ons roffel-orakel). je moet alleen lef en skill hebben om dat contactslot te slopen. Een starterkrans is nog erger.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek