Andere velgen , andere bouten?

Gestart door Lothian, 23-11-2005 21:43:43

Vorige topic - Volgende topic

Lothian

Op mijn 850 had ik bij aanschaf stalen velgen met doppen.
Deze vervangen voor een set Cetus-velgen.
En sinds vandaag heb ik deze weer vervangen voor 16inch velgen
type Meteor.
Ik heb tot nu toe gebruik gemaakt van de wielbouten die op de stalen velgen zaten.
Kan dit ? Of heb ik andere bouten nodig?

850fan

Volgens mij zijn er 2 typen wielbouten die je kan gebruiken op de 850. Een korte versie (voor wieldoppen en bijv. Cetus velgen, die bouten zie je dus normaal gesproken niet zitten) en er is een langere versie die tevens verchroomd is. Die worden gebruikt op de velgen waarbij je de bouten wel ziet zitten (Persus, Columba, Titan, etc.)
Zelf ken ik de Meteor velg niet, maar als je dus de bouten ziet zitten (zoals bij bijv. de Columba) zouden er dus wellicht die verchroomde wielbouten in moeten.

Op mijn vorige auto heb ik ook de stalen velgen met doppen gewisseld voor lichtmetaal (Persus) en heb toen ook een setje van die verchroomde (langere) bouten bij de dealer gehaald. Kostte 2 jaar geleden iets van rond de 60,- Euro.
Uit ervaring weet ik wel dat die korte bouten passen, maar het ziet er niet echt fraai uit.

M a r c

Verschil zit niet in de lengte maar in het type: conisch of bolconisch, etc.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Peth©oni

Citaat van: Lothian op 23-11-2005 21:43:43
type Meteor.
Ik heb tot nu toe gebruik gemaakt van de wielbouten die op de stalen velgen zaten.

Let in ieder geval op de spoed van de bouten !!!! zeker als je ze niet orgineel haalt!!!

Lothian

Ben net naar de dealer geweest en volgens de dealer zijn de bouten voor staal of lichtmetaal dezelfde.
Na doorvragen ging hij toch even op de computer kijken en inderdaad is er maar 1 maat , wel in drie uitvoeringen : staal , zwart en verchroomd.

M a r c

Citaat van: Peth©oni op 24-11-2005 12:23:18
Citaat van: Lothian op 23-11-2005 21:43:43
type Meteor.

Let in ieder geval op de spoed van de bouten !!!! zeker als je ze niet orgineel haalt!!!

Hij zal wel snappen dat de draad hetzelfde blijft.....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl