Ik ben boos! Heel erg boos!!!

Gestart door elianmars, 27-11-2005 13:36:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Ik wilde zojuist de winterbanden/velgen onder de Volvo leggen.

Achterwielbouten losgedraaid. Velg er op en verder met een voorwiel.

Huh? Die zitten vast...... Nog eens geprobeerd. K*t!! Ik schiet er overheen.
Slotbout naar de kloten..... Andere bouten zitten ook zo vast, dat ik ze niet los krijg met de kruissleutel.
Hoe kan dat nou? Zo vast heb ik ze toch niet gedraaid?

Wacht eens even. Ik ben afgelopen maandag bij een bandenboer geweest om de wagen uit te laten lijnen.
Die &^%^%#%&$# monteur heeft die bouten vastgedraaid. Veel te vast dus!

Morgen maar even met de Volvo langsrijden......  >:( >:( >:(

Reitse

Marcel, geen lange stalen pijp in de buurt? (lange arm kan je meer kracht mee zetten).

elianmars

Citaat van: Reitse op 27-11-2005 13:44:23
Marcel, geen lange stalen pijp in de buurt? (lange arm kan je meer kracht mee zetten).

Ik krijg met heel veel moeite de gewone bouten wel los, maar de slotbout is dus kapot. De sleutel schiet er nu overheen. Krijg 'm dus niet los.
De andere slotbout durf ik niet eens meer te proberen. Bang dat ik die ook sloop......

Frans Harkema

Citaat van: Reitse op 27-11-2005 13:44:23
Marcel, geen lange stalen pijp in de buurt? (lange arm kan je meer kracht mee zetten).

Om in de nek van de monteur te leggen?                            ;D

elianmars

En voor degenen die denken: Wat hebben de wielbouten met uitlijnen te maken?

Alles. In dit geval, dan.
De contramoeren van de spoorstangeinden zaten vastgeroest. Om deze goed los te kunnen krijgen, heeft de monteur de voorwielen er dus af gehaald.

De wielbouten zijn aangedraaid met een momentsleutel, maar die heeft dus niet goed ingesteld gestaan......

mehn

Heb ik vorige week ook gehad bij de 850 van mijn navigator, hij heeft ook slotbouten en die waren niet los te krijgen.
Blijkt dat hij nieuwe zomerbanden heeft laten monteren en dat ze alle bouten (inclusief de slotbouten) met de luchthamer hebben aangedraaid.
Geen enkele bout los te krijgen, ook niet de slotbouten toen we de wintervelgen erop wilde leggen.

Hij is naar het bandenbedrijf moeten teruggaan om de bouten met de luchthamer te laten losdraaien, wat resulteerde in 4 kapotte slotbouten...

Eikels, je zal maar een lekke band krijgen onderweg... :-X

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

george

Veel voorkomend euvel, die snotneuzen bij de bandenboer zijn te lui om de momentsleutel uit de kast te pakken. Je kan het ze ook niet kwalijk nemen, veel meer dan lagere school hebben ze niet gehad. :-[
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Edwin

#7
@ elianmars: -- EDIT -- idd via PB !!! -- EDIT --

Dit is een tip die misschien eigenlijk niet op het forum moet omdat je er ook kwaad mee kan doen  ???

gr. Edwin.  8)

elianmars

Citaat van: mehn op 27-11-2005 16:17:51


Eikels, je zal maar een lekke band krijgen onderweg... :-X

Dat dacht ik dus ook.....

Ik zal morgen ook wel even laten merken dat ik niet blij ben. Bovendien zorgen ze maar voor een nieuwe slotbout of een hele nieuwe set!  >:(

elianmars

De slotbouten zijn er vanmorgen af gesloopt door de bandenboer. Het viel ze zelf ook zwaar tegen hoe vast de boel zat.
Met heel veel moeite en krachtinspanning hebben ze de kapotte slotbout los gekregen.

Ze hebben wel hun best gedaan om de klant (ik dus) tevreden te houden. Ze hebben de Titans onder de wagen uit gehaald en de stalen velgen met winterbanden onder de wagen gelegd.

Verder heb ik een nieuwe set slotbouten gekregen (die moest ik wel even zelf ophalen bij Hooftman, waar ik Walter nog tegen kwam).

Al met al is het dus goed afgelopen  :)

ed

Heel netjes opgelost hoor!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Eugene

Citaat van: elianmars op 01-12-2005 21:33:11
De slotbouten zijn er vanmorgen af gesloopt door de bandenboer. Het viel ze zelf ook zwaar tegen hoe vast de boel zat.
Met heel veel moeite en krachtinspanning hebben ze de kapotte slotbout los gekregen.

Ze hebben wel hun best gedaan om de klant (ik dus) tevreden te houden. Ze hebben de Titans onder de wagen uit gehaald en de stalen velgen met winterbanden onder de wagen gelegd.

Verder heb ik een nieuwe set slotbouten gekregen (die moest ik wel even zelf ophalen bij Hooftman, waar ik Walter nog tegen kwam).

Al met al is het dus goed afgelopen  :)

Ondanks dat het wat extra moeite gekost heeft is het uiteindelijk toch goed opgelost. Ik neem aan dat je uitiendelijk tevreden bent, ondanks dat het je wat tijd en ergernis gekost heeft?

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: eugene op 02-12-2005 00:16:14
Citaat van: elianmars op 01-12-2005 21:33:11
De slotbouten zijn er vanmorgen af gesloopt door de bandenboer. Het viel ze zelf ook zwaar tegen hoe vast de boel zat.
Met heel veel moeite en krachtinspanning hebben ze de kapotte slotbout los gekregen.

Ze hebben wel hun best gedaan om de klant (ik dus) tevreden te houden. Ze hebben de Titans onder de wagen uit gehaald en de stalen velgen met winterbanden onder de wagen gelegd.

Verder heb ik een nieuwe set slotbouten gekregen (die moest ik wel even zelf ophalen bij Hooftman, waar ik Walter nog tegen kwam).

Al met al is het dus goed afgelopen  :)

Ondanks dat het wat extra moeite gekost heeft is het uiteindelijk toch goed opgelost. Ik neem aan dat je uitiendelijk tevreden bent, ondanks dat het je wat tijd en ergernis gekost heeft?

Ja hoor, helemaal!  :)