Turbo timer

Gestart door Eugene, 30-11-2005 15:32:10

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Hallo,

ik ben aan het kijken voor een turbotimer. (is zoiets nodig?)

wie heeft er hier allemaal een, welk merk en waarom?

extra functies zijn leuk, prijs is ongeveer gelijk

If it's not blown, it sucks...

Johann

Niet doen. Nergens voor nodig plus dat het heet moeilijk is om 'm aan de praat te krijgen icm het alarm systeem..

Gewoon na hard trappen even een minuut na laten lopen. In alle andere gevallen kun je de motor zo uit zetten.
De turbo's hebben waterkoeling en deze blijft stromen ook als de motor uit is maar de turbo nog warm.

M a r c

Ik denk dat Eugene een boostcontroller bedoelt.... aangezien hij het daar laatst per telefoon over had.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: M a r c op 30-11-2005 17:53:13
Ik denk dat Eugene een boostcontroller bedoelt.... aangezien hij het daar laatst per telefoon over had.

Thnx, Johann, dan denk ik dat ik het geld in mn zak hou voor een dagje Nordschleife ofzo ;)

Marc, ik bedoel een turbotimer (liggen rond de 100 euro).

Een boostcontroller is me op dit moment nog aan de dure kant (300-400), vooral omdat het nog wel ff duurt voordat ik die nodig ga hebben (18/19T, chippen, enz)

Maar een boostcontroller wil ik ook graag wat meer weten, waarom de Blitz DSBC(er zijn een heleboel andere voor dezelfde prijs, Greddy, Apexi, HKs ect), en wat is er beter zoveel beter aan de R tov de S (wat doet die dual Solenoid)

alvast bedankt,
Eugène

Johann

Citaat van: eugene op 30-11-2005 18:24:54

Thnx, Johann, dan denk ik dat ik het geld in mn zak hou voor een dagje Nordschleife ofzo ;)

Een boostcontroller is me op dit moment nog aan de dure kant (300-400), vooral omdat het nog wel ff duurt voordat ik die nodig ga hebben (18/19T, chippen, enz)

Maar een boostcontroller wil ik ook graag wat meer weten, waarom de Blitz DSBC(er zijn een heleboel andere voor dezelfde prijs, Greddy, Apexi, HKs ect), en wat is er beter zoveel beter aan de R tov de S (wat doet die dual Solenoid)

alvast bedankt,
Eugène

De R is stabieler. Zowiezo boven de 1.3 bar.
Ik heb op Zandvoort de druk opgenomen met een logger, was ingesteld op 1.4 bar. Het was mooi om te zien dat je langs de drukcurve een liniaal kon leggen zo strak. De Spec S zou dan iets meer gaan fluctueren en volgens Blitz zelf al boven z'n bereik werken.

Ik denk dat de Apexi AVC-R beter is maar ook een stukje duurder, moeilijker in te regelen en ook moeilijker te installeren.

Eugene

Citaat van: Johann op 30-11-2005 19:50:40
Citaat van: eugene op 30-11-2005 18:24:54

alvast bedankt,
Eugène

De R is stabieler. Zowiezo boven de 1.3 bar.
Ik heb op Zandvoort de druk opgenomen met een logger, was ingesteld op 1.4 bar. Het was mooi om te zien dat je langs de drukcurve een liniaal kon leggen zo strak. De Spec S zou dan iets meer gaan fluctueren en volgens Blitz zelf al boven z'n bereik werken.

Ik denk dat de Apexi AVC-R beter is maar ook een stukje duurder, moeilijker in te regelen en ook moeilijker te installeren.

Met een schuin oog op de toekomst is den R dus de betere keus.

Is het verstandig om ze 2ehands te kopen van Ebay?

elianmars

Ik heb ook een keer een turbo timer aangeschaft, maar heb 'm weer verkocht. Zag 't niet zitten in combinatie met het alarm.
Alarm schakelt na zo'n 20 seconden in. Als dan de motor nog loopt, gaat 't goed fout...... :-\

Dan maar gewoon ff in de wagen blijven zitten (met draaiende motor, natuurlijk).

emielC70

Je kan gewoon een alarm kopen van zo'n 300 euro waar een turbotimer ingebouwd zit. Heb ik ook op mijn lijstje staan maar dat komt met name omdat er geen comfort sluiting op mijn C70 zit.

Vriend van mij verkoopt en bouwt ze wekelijks in en volgens hem werkt dat gewoon goed. Volgens mij zatten ze tussen de 250 en 300 euro.

ed

Citaat van: Johann op 30-11-2005 15:47:21
De turbo's hebben waterkoeling en deze blijft stromen ook als de motor uit is maar de turbo nog warm.

Hoe bedoel je dat Johann, de waterpomp staat toch stil als de motor uit staat. Zit er nog een klein extra pompje in voor de turbo?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Citaat van: ed op 01-12-2005 08:57:03
Citaat van: Johann op 30-11-2005 15:47:21

Hoe bedoel je dat Johann, de waterpomp staat toch stil als de motor uit staat. Zit er nog een klein extra pompje in voor de turbo?

Eigenschap van het systeem. Opwarmen van koelwater bij de turbo zal een stromende werking genereren.

thuur

Citaat van: emielC70 op 01-12-2005 08:41:19
Je kan gewoon een alarm kopen van zo'n 300 euro waar een turbotimer ingebouwd zit. Heb ik ook op mijn lijstje staan maar dat komt met name omdat er geen comfort sluiting op mijn C70 zit.

Vriend van mij verkoopt en bouwt ze wekelijks in en volgens hem werkt dat gewoon goed. Volgens mij zatten ze tussen de 250 en 300 euro.

Die heb je ook voor minder dan 100 euro hoor..

http://www.camcosystems.nl/

Daar heb ik de mijne ook vandaan en het werkt perfect (mits je weet hoe The Swedish Chef de cv en de knippers heeft aangesloten ;D).

Gr ;)

emielC70

is idd hetzelfde systeem als ik het over heb. Ik zou dus gaan voor die van 180 euro met montage kom je dan op zo'n 200 tot 250 euro.

elianmars

Citaat van: emielC70 op 01-12-2005 08:41:19

Ik denk niet dat dat een klasse 3 alarm met certificaat zal zijn voor dat geld.

En dat wordt wel geeist door mijn verzekering (en ook door mijzelf, omdat ik niet mee wil maken dat de wagen ineens een keer niet meer op z'n plekkie staat) ;)

The Driver

*Dumbass mode on*

wat doet zo'n turbotimer eigenlijk?

Ik laat de dumbass mode nog ff aanstaan.

animalT5R

read the post from Johann dumbass.... ;D
turbo timer zorgt ervoor dat je motor nog ff doorloopt om je turbo te koele(korte dumbass versie  ;D)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....