Concentric slave cilinder

Gestart door Enno, 30-11-2005 17:06:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enno

Ik heb in 2004 de koppeling laten vervangen. Ben na 70000 km niet echt tevreden met de werking van de koppeling. Slippen doet hij niet. Heb echter de indruk dat hij niet echt lekker aangrijpt...trillend en bij koude motor lijkt het of de koppeling vast zit,

Nu heeft auto er inmiddels 375000 km opzitten. Ik heb bij sachs gezien dat zij een koppeling kit aanbiedt met een nieuwe CSC (concentric slave cilinder). Echt licht werkt de koppeling ook niet.

Hebben er mensen soortgelijke ervaringen en is het inderdaad een idee om de CSC of releaser te verdenken van de moeizame werking van de koppeling?

3000 990 046
Kupplungssatz Kit plus CSC

Enno

Enno

Heb dus na nadere ' studie'  begrepen dat de CSC een vervanger is voor de bestaande bediening van de koppeling.

Ben eigenlijk best wel benieuwd wat voor voordelen er verder aan zitten.

Is gewoon toe te passen met bestaande plaat en drukgroep.

Iemand suggesties?

Taranis

Citaat van: V70Enno op 30-11-2005 17:06:33
Heb echter de indruk dat hij niet echt lekker aangrijpt...trillend en bij koude motor lijkt het of de koppeling vast zit,

Echt licht werkt de koppeling ook niet.

Heb hetzelfde, drukgroep + druklager zijn in mijn geval gewoon een eind over de middag. Laat de hele mik over een paar weken vervangen, hoop dat het dan opgelost is.

dennis850estate

Het kan zijn dat de plaat niet op het vliegwiel wil inlopen. Een oud vliegwiel is in de loop der tijd door het vele malen opwarmen en afkoelen gehard. Je kunt hem geforceerd laten inlopen door je handrem er op te zetten, je tweede versnelling in te schakelen en dan de koppeling laten slippen totdat je de plaat gaat ruiken. je 'brand' zo het bovenste verglaasde laagje weg en de plaat heeft weer een nieuwe kans om in te lopen. Als dit niet helpt, kan het ook nog zijn dat je een kantelend druklager hebt.

Enno

IK had al een vermoeden dat door af en toe de koppeling overmatig te laten slippen er het een en ander verbetert. Daar komt bij dat de vervanging van de motorsteunen ook langzaam maar zekering enige verbetering lijkt te brengen.

Neemt niet weg dat ik de koppeling moeizaam vind bedienen. vandaar ook de idee om over een concentric slave cilinder te beginnen. Het kan natuurlijk ook zijn dat het vliegwiel na 375000 km genoeg te lijden heeft gehad.

Daar heb ik zelf te weinig kennis van. In ieder geval verdenk ik de bedieining van de koppeling aan de versnellingsbakzijde van een gedeelte van de problemen.

Dit weekend gereden in een rechts gestuurde focus. 14000 mijlen gereden. Een koppeling zoals ik het ook verwacht in een volvo met nog geen 70000 oude koppeling erin . Dat is heleaas niet het geval. Heb paar maand geleden gereden in een 4 jaar oude v70 met amper 60000 km. Had ook een heerlijk werkende koppeling.

suggesties zijn verder welkom