Koppeling V70 T5 advies

Gestart door thuur, 22-08-2006 00:26:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Beste techneuten,

Na enkele keren zoeken op het forum en in Vadis ben ik nog steeds niet veel wijzer vwb welke koppeling het best in een V70 T5 gezet kan worden.

Het is me duidelijk dat een V70R koppeling de beste keuze is. Volgens Vadis heeft de set bestelnummer 272237 (dit nummer staat bij alle turbo V70's ???) en moet ik het druklager (9181780) los bestellen....

Wie kan me uitsluitsel geven en een prijsindicatie?


Dan de 2e vraag:
Volvo gebruikt een Sachs koppeling heb ik begrepen. Als ik zoek op onderdelensites zie ik dingen als met of zonder hydrauliek ??? en geen specifieke R koppeling :-\

Waar is deze (dus de set incl. druklager) te bestellen?


Dank voor jullie reacties 8)


Gr ;)

)()()sT

Zou je eens moeten vragen bij estate services...

Ik heb ook eens gemaild een tijdje terug (da nat(h)uurlijk wel voor de set van een ongeblazen exemplaar) maar daar kreeg ik reactie dat ze Sachs leverdern...

Ik was nogal verrast door de lage prijs toen.

Welke symptomen heb jij met de V70 Arthur?

ed

Thuur,

Op de Sachs site staan twee types koppelingen: voor de turbo's en voor de non-turbo's.
Voor de turbo heb je dan weer verschillende types, de normale, XTend en XTend + CSC. Wat dat laatste is weet ik niet, maar XTend is een andere manier van automatische verstelling.
Kijk even op de site. De artikelnr's staan erbij.

http://webcat.zf-trading.com/index.asp?SPR=1

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Emiel

Druklager moet je apart bestellen, koppeling van een 850R heeft 272218 als onderdeelnummer, moet ook in de V70 passen. De standaard koppelingset voldoet ook goed hoor, een zwaarder R koppeling is nuttig als je wat meer vermogen eruit gaat halen...

Citaat van: thuur op 22-08-2006 00:26:19
Na enkele keren zoeken op het forum en in Vadis ben ik nog steeds niet veel wijzer vwb welke koppeling het best in een V70 T5 gezet kan worden.
Als ik zoek op onderdelensites zie ik dingen als met of zonder hydrauliek ???

met hydrauliek = met koppelingscilinder in de bak, laatste modeljaar.