reparatie van V snelheidsband

Gestart door johan283, 03-12-2005 19:49:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johan283

Hoi,

Ik heb vandaag mijn laten repareren er zat namelijk een schroef waardoor de band langzaam leeg liep. Bij Kwik-fit hebben ze de band gerepareerd met een prop in de band.

Volgens de Kwik-fit kan ik nu nog "maar" maximaal 210 Km/u rijden. In feite is de band nu een H band geworden.

Wie weet hoe groot de risico's zijn als ik toch harder dan 210 ga rijden? Kan de prop eruit bijvoorbeeld uitvliegen, of kan ik een klapband krijgen

850Tim

Wat Kwik-fit zegt is juist. Ook al zeggen ze het om hun eigen in te dekken.
De band structuur is eigenlijk kapot, gescheurt. Z'on gelijmde prop (paddestoel) werkt perfect, is goedkoop, alleen + 210 niet aan te bevelen. 8)
Hoe groot is het risico ?? Geen flauw idee, maar een klapper met +210 lijkt me zowiezo geen aanrader.
Simply the best.......

johan283

Mmmh, zal dat maar niet in het echt proberen. Ben gewoon benieuwd naar de risico's.......Zeg maar een risico inschatting, het kan zo maar gebeuren dat ik mijn propje vergeet en toch harder ga in Duitsland.

Goedkoop is het in ieder geval  (16 eurie) nieuw bandje is al gauw 200 euries

850Tim

Citaat van: johan283 op 03-12-2005 20:13:55
Mmmh, zal dat maar niet in het echt proberen. Ben gewoon benieuwd naar de risico's.......Zeg maar een risico inschatting, het kan zo maar gebeuren dat ik mijn propje vergeet en toch harder ga in Duitsland.

Goedkoop is het in ieder geval  (16 eurie) nieuw bandje is al gauw 200 euries


Vergeet je propje maar niet................................................ :-X
Simply the best.......