automaat schakelt zelf en onrustig

Gestart door Yuri, 04-12-2005 10:25:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yuri

beste forumleden, ik heb het blok vervangen van mijn estate en omgebouwd naar automaat . Eerst lekte hij nog koelwater bij het schutbord naar de kachel maar dat is nu verholpen. De auto heeft  gisteren  zowat de hele dag stationair gedraaid en schakelde ook goed alleen toen ik naar huis ging, ging de automaat schokken en wilde alleen in stand 3 goed wegrijden. In L alsof de winterstand ingeschakeld stond. Uiteindelijk ging hij ook schokken (en zelfs heen en weer schakelen) als ik gas op één stand hield. Zodra ik gas geef lijkt hij het goed te doen alhoewel hij niet verzot is op overschakelen geloof ik. Het probleem wat er bij kwam is dat de auto niet meer aan blijft onder de 1200 toeren ongeveer. Dan gaan alle lampjes op het dashboard aan en valt de motor uit. Verder heb ik tijdens het rijden een knipperende oranje pijl en de lampjes op de W,E en S stand knipperen bij de keuzehendel. Als ik 140 of sneller rij werkt het prima.

Een hele verhaal maar misschien weet iemand wat? Ik ga nu in ieder geval even kijken naar loszittende stekkers en losse vacuumslangen (heeft iemand daar trouwens een schema van? Ik heb dus een 20 klepper automaat..)

Ik hoor het heel graag!

ed

De schakelstanden schakelaar moet goed afgesteld zijn (ook wel PNP sensor genoemd). Anders weet de bak niet in welke stand de pook staat, en gaat het mis. Er is een klein apparaatje (een soort mal) voor waarmee deze correct kan worden ingebouwd.

Kijk ook eens hier
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Yuri

Bedankt, ik ga kijken. De auto loopt nu nog op 200 toeren stationair, de gele pijl knippert (heb de pook al herhaaldelijk heen en weer geschoven) en met schakelen of half gas hokt en schokt de auto als een bezetene. Zou het aan het verkeerd vullen van de automaat met olie kunnen liggen? dat schokken dan. Dat stationair lopen lijkt me iets anders..

KUKO (Rob)

Hoi met Rob ik had hetzelfde en als de bak nog koud was schakelde deze niet lekker over de pnp switch laten vervangen en het geemmer was over

mehn

Citaat van: KUKO op 05-12-2005 15:22:48
Hoi met Rob ik had hetzelfde en als de bak nog koud was schakelde deze niet lekker over de pnp switch laten vervangen en het geemmer was over

Dat heb ik ook wel eens, steeds vaker overigens.
Als ik wegrijdt na koude start dan schkelt de auto niet naar 2. Als ik dan ff naar "3" schakel en weer naar "D" is het opgelost  8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: