Volvo-stoel opnieuw onovertroffen

Gestart door Ben, 07-12-2005 12:05:04

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: thuur op 14-08-2009 12:26:15
Wie weet de "laatste instelling" die ik moet maken aan mijn stoel? :eusa_think:

Nee, maar ik heb nog wel een half neplederen 855 interieur voor je ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

daytonawim

Ik kan me in de rugklachten wel ergens vinden, verschil half leer en leer en leer (alcantara)

de electrische stoelen zijn prettiger verstelbaar en met geheugen ook altijd weer in de juiste
stand te krijgen.

thuur

Citaat van: animalT5R op 14-08-2009 18:36:50
even Off-Topic maar,
Ik lees nu al 2 klachten van onderrug pijn en uitstraling naar het been,is het misschien een idee om eens naar de klachten te laten kijken door een arts?
Ik zelf ben,zoals vele van jullie weten,aan me rug geopereerd,en de klachten waren ook van die aard.
Wil niet overkomen als een of andere azijnzeiker,maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 zeggen ze wel eens.

Goeie opmerking!

Mijn ruggegraat heeft geen mooie "s-vorm", onderaan loopt ie te recht/vlak. Dus zijn mijn rugspieren snel overbelast. Kan er goed mee leven, maar dat alles had ik ook al toen ik nog op stoffen bekleding reed ;)

Gr 8)

jberg

ik heb bij mij een stuk schuim onder de zitting gedrukt, ook omdat ik last kreeg van mn linker bovenbeen.
ik hed zelf t gevoel dat de zitting te diep zat en de wangen van de stoel mn doorbloeding een beetje afknelden

nu geen last meer

Marc O.

Afgelopen vakantie ben ik, met 2 tank/plaspauzes en helaas ook de nodige files, in 12 uur teruggereden van Oostenrijk naar NL. Lederen bekleding zonder electrische verstelling, maar absoluut nergens last van. Stoel is afgesteld zoals Marco hierboven ergens heeft beschreven.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Ik zit redelijk goed in de S70R stoelen. Echter gaat er niets boven mijn op maat gemaakte ASS. In de meeste stoelen heb ik last van veel te korte zitting waardoor ik met mijn naar verhouding lange boven benen erg snel last van vermoeidheid krijg.
Ivm bovenbeen lengte en naar verhouding lange armen heb ik de stoel achter helemaal omlaag en voor redelijk omhoog ivm steun. Het is dan wel goed vol te houden.

Zitcomfort is strikt persoonlijk. Onlangs een een dag een nieuwe Renault Laguna GT meegehad. Het reed erg lekker, maar wat een beroerde zitpositie voor mij. Van maar een 11 jaar oude S70

Dane

Ken wel meer mensen die zichzelf rugpatient mogen noemen, maar die vinden het in een 'roffel-stoel' een verademing.

'Vroegah' was ik, o.a. door deze heerlijke stoelen, weg van de Volvo 850 / X70.
Had ook wel te maken met het feit dat mijn neef, forumlid Sem, meerdere exemplaren heeft gehad, en
zijn auto's altijd een bepaalde sfeer hadden die mij aansprak, in tegenstelling tot auto's van het thuisfront: Dat waren 'gebruiksvoorwerpen'.
Om eerdergenoemde reden keek ik wellicht wat bevooroordeeld (in positieve zin) naar onze roffels.

Afijn; medio oktober 2008 heb ik zelf een S70 kunnen bemachtigen, maar ik heb bijna altijd rugpijn (voornamelijk schouders, nek en helemaal onderin
de rug) na een rit die langer duurt dan anderhalf uur. Buiten de autoritten ondervind ik dit ook, maar minder.

Ik heb de stoel als volgt ingesteld:
. Stand (in lengterichting van de auto) van stoel zo dat mijn benen nog licht gebogen zijn bij volledig ingetrapt pendaal.
. Voorkant van de stoel iets omhoog (zodat mijn benen rusten, maar niet zo ver omhoog dat er sprake is van het 'zitzak-idee')
. Rugleuning iets schuin naar achteren, bijna rechtop.
. Lendensteun net op het 'knop begint zwaarder te draaien-punt' (nog redelijk neutraal, zodat ik tijdens een lange rit bij last van mijn rug
mijn bekken iets kantel en mijn buikspieren kan aanspreken; als die steun helemaal 'bol' staat, wil dat echt niet ...
. Stuur zo dat de bovenkant van mijn polsen (met rug tegen de leuning en gestrekte armen) op het stuur kunnen rusten

Wat doe ik verkeerd?

Klopt het dat deze stoelen niet zo stug zijn? (zijkanten en zitting vrij zacht?) Of kan ik concluderen dat een van de eerste eigenaars lid was van de walrusclub?  ;D

Gr  8)

thuur

Citaat van: jberg op 14-08-2009 23:00:40
ik heb bij mij een stuk schuim onder de zitting gedrukt, ook omdat ik last kreeg van mn linker bovenbeen.
ik hed zelf t gevoel dat de zitting te diep zat en de wangen van de stoel mn doorbloeding een beetje afknelden

nu geen last meer

Klinkt als een doorgezakte zitting..

Ik heb mijn stoel afgesteld zoals in de link die ik eerder postte. Grootste verschil was toch de "actieve houding". Iets meer rechtop, bovenbeen mag niet verplaatsen tijdens pedaalbediening en kont/onderrug goed in de stoel drukken. Geen last meer van het afgeknelde-been-gevoel en m'n rug begon pas te 'zeuren' na 500km. 10 minuten lopen en het was weer voorbij :D

Gr :eusa_dance: